به گزارش پول و تجارت، طبق آمار اعلام شده، از مجموع ۷ هزار و ۹۸۶ شکایت ثبت شده در رشتههای مختلف بیمه، تعداد ۷هزار و ۳۰۸ شکایت مختومه شده و ۶۷۸ مورد همچنان در حال رسیدگی هست.
براساس این گزارش، رشته بیمه شخص ثالث با ۳۵۵۸ شکایت در صدر قرار دارد که از این تعداد، ۳۲۶۵ شکایت رسیدگی شده و ۲۹۳ مورد در حال رسیدگی هست.
پس از آن، رشته بیمه درمان با ۲۰۱۶ شکایت در جایگاه دوم قرار گرفته که از این میان ۱۸۳۳ شکایت مختومه و ۱۸۳ شکایت در حال بررسی هست.
رشته بدنه اتومبیل نیز با ۹۳۸ شکایت در رتبه سوم قرار دارد که ۸۷۶ فقره رسیدگی شده و ۶۲ مورد دیگر در حال رسیدگی هست.
این گزارش میافزاید، کمترین شکایات در رشتههای بدنه کشتی (۳ مورد)، اعتبار (۴ مورد) و حوادث طبیعی ساختمان (۶ مورد) ثبت شده هست.
شایان ذکر هست آمار شکایات میتواند برای ارزیابی رویهها و فرآیندهای ارائه خدمات و سنجش رضایت بیمهگذاران شرکتهای بیمه مورد استفاده قرار گیرد، اما توصیه خواهد گردید این آمار با سایر شاخصها چون نسبت سهم از شکایات به سهم از بازار شرکتها در هر رشته و درصد شکایات وارد هر شرکت نسبت به متوسط شکایات وارد بازار در هر رشته مورد استفاده قرار گیرد تا استنتاجها قابل قبول و صحیحتر باشد.
گفتنی هست آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریتهای نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، ارتقای کیفیت خدمات و آگاهی بیمهگذاران منتشر خواهد گردید.
برای جداول آماری مرتبط اینجا (https://centinsur.ir/fa-IR/Portal/5530) را ملاحظه کنید.
دیدگاهها