به گزارش پول و تجارت، مجتبی دائی دائی روز سهشنبه تصریح کرد: موضوع احداث راهآهن قزوین - قم جز به مصوبات سفر ریهست جمهوری دوره گذشته قرار دارای بود و در قالب بخشی از کریدور ریلی شمال - جنوب کشور، حدفاصل بندرعباس تا آستارا تعریف گردیده هست.
وی با اشاره به اینکه خط آهن قزوین - قم اتصال بخش مرکزی راهآهن به بخش شمالی قرار دارای بوده و در واقع تعریف نهایی و کامل کریدور خط ریلی شمال - جنوب کشور هست، یادآور گردید: راهآهن جمهوری اسلامی معتقد هست که با تکمیل خط آهن رشت - آستارا، کریدور خطوط ریلی شمال - جنوب به بهره برداری میرسد، اگرچه تهران نیز در مسیر آن قرار دارد، اما با افزایش بار ریلی و تغییر رژیم ترافیک ریلی، بدون شک خط آهن قزوین - قم مسیر اصلی کریدور جنوبی خواهد گردید و تهران از مسیر حذف خواهد گردید.
دائی دائی در پاسخ به سرانجام احداث ایستگاه جدید راهآهن قزوین به عنوان یکی از قدیمیترین ایستگاههای راهآهن کشور، اظهار کرد: در دولتهای گذشته موضوع توسعه و نوسازی چندین ایستگاههای کشور در دستور کار قرار گرفته که ایستگاه قزوین هم جز آنها قرار دارای بوده و برای محوطه ۲۲ هکتاری ایستگاه آن نیز طرح مفصلی توسط یکی از مشهورترین شرکتهای مشاور کشور تهیه گردیده هست.
وی ادامه داد: این طرح مشتمل بر احداث ۱۷۵ هزار متر مربع بنا در قالبهای مختلف اعم از ابنیه فنی، بخشهای تجاری و سایر موارد خواهد قرار دارای بود که ضمن تامین نیاز افق ۱۴۲۰ برای هستان، فضای جدیدی به بخش جنوبی شهر اضافه و رونق قابل توجهی برای این بخش تامین خواهد کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی هستان قزوین ادامه داد: مراحل اداری و اخذ مصوبات ملی و هستانی این طرح نیز انجام گردیده و در مرحله جذب سرمایهگذار در شرکت راه آهن قرار دارد و برهمین اساس، پیش بینی خواهد گردید هزینه کامل طرح بیش از سه همت اعتبار نیاز دارای بوده باگردید.
دیدگاهها