به گزارش پول و تجارت امروز، ۲ مهرماه ۱۴۰۴، شاهد افزایش قیمت قابل توجهی در مدلهای مختلف کوییک بودهایم:
کوییک S که پیش از این نیز جزو گزینههای اقتصادی محسوب میشد، امروز با رشد ۱۲ میلیون تومانی، در بازار آزاد به قیمت ۵۷۷ میلیون تومان رسیده هست. کوییک S همچنان ارزانترین مدل صفر کیلومتر کوییک در میان گزینههای بررسی شده هست. کوییک GX نیز امروز با افزایش ۱۳ میلیون تومانی، قیمت خود را در بازار آزاد به ۵۸۸ میلیون تومان رسانده هست. کوییک GX در کنار RS، در رده میانی قیمت قرار دارد و تفاوت قیمتی اندکی با مدل S دارد.
روند صعودی قیمت شامل کوییک RS نیز شده و این مدل امروز با افزایش ۱۳ میلیون تومانی، با قیمت ۵۷۹ میلیون تومان معامله خواهد گردید. این مدلها معمولاً از نظر امکانات جزئی با هم متفاوت هستند.
کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ با قیمت ۶۷۰ میلیون تومان، همچنان به عنوان یک انتخاب اتوماتیک با قیمت منطقیتر نسبت به مدل فول آپشن شناخته خواهد گردید. کوییک اتوماتیک پلاس با قیمت ۷۷۵ میلیون تومان، همچنان گرانترین مدل در این لیست بوده و بالاترین سطح امکانات و راحتی را ارائه میدهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر جدول زیر را بخوانید؛
قیمت کوییک صفر - مهرماه ۱۴۰۴ |
|||
برند | مدل (سال) | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) |
کوییک GX | ۱۴۰۴ | صفر | ۵۸۸۰۰۰۰۰۰ |
کوییک S |
۱۴۰۴ | صفر | ۵۷۷۰۰۰۰۰۰ |
کوییک RS | ۱۴۰۴ | صفر | ۵۷۹۰۰۰۰۰۰ |
کوییک اتوماتیک پلاس |
۱۴۰۳ | صفر | ۷۷۵۰۰۰۰۰۰ |
کوییک R پلاس اتوماتیک |
۱۴۰۳ | صفر | ۶۷۰۰۰۰۰۰۰ |
در مهرماه ۱۴۰۴، بازار کوییک شاهد افزایش قیمت در مدلهای مختلف بوده هست. با این حال، کوییک همچنان گزینهای اقتصادی و محبوب در بازار خودروی ایران محسوب خواهد گردید. با در نظر گرفتن بودجه و نیازهای خود، امکان داردید بهترین مدل را از بین گزینههای موجود انتخاب کنید.
کوییک و ساینا دو محصول پرتیراژ سایپا هستند که همواره در یک بازه قیمتی قرار داشته و رقبای مستقیم یکدیگر در بازار محسوب میشوند.
از نظر قیمت بازار، کوییک در نسخههای مختلف خود حالا به محدوده ۵۷۰ تا ۵۹۰ میلیون تومان رسیده هست. این رقم بسیار نزدیک به قیمت ساینا هست؛ برای نمونه، ساینا اتوماتیک هماکنون حدود ۷۲۰ میلیون تومان و ساینا S دندهای بنزینی حدود ۵۷۰ میلیون تومان معامله خواهد گردید. این موضوع نشان میدهد که اختلاف قیمتی زیادی بین نسخههای دندهای کوییک و ساینا وجود ندارد و انتخاب بیشتر به سلیقه و نیاز خریدار بستگی دارد.
از نظر طراحی ظاهری و امکانات رفاهی، کوییک با ظاهر اسپرتتر، چراغهای متفاوت و نسخههای دو رنگ توانسته نظر جوانترها را جلب کند. در مقابل، ساینا ظاهری سادهتر و خانوادگیتر دارد. در بخش کابین نیز کوییک کمی مدرنتر طراحی شده و امکاناتی مثل نمایشگر لمسی در چندین نسخهها، فرمان D-Cut و صندلیهای بهتر شده را ارائه میدهد.
از نظر فنی، هر دو خودرو از موتور مشترک ۱.۵ لیتری با قدرت حدود ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر استفاده میکنند. گیربکس ۵ سرعته دستی هم در نسخههای پایه آنها مشترک هست. بنابراین، تفاوت اصلی بیشتر در طراحی، سطح امکانات و البته نوع گیربکس (اتوماتیک یا دستی) دیده خواهد گردید.
در زمینه هزینه نگهداری و قطعات یدکی، هر دو خودرو شرایط یکسانی دارند چون از یک پلتفرم مشترک استفاده میکنند. این مسئله باعث شده هزینه تعمیر و خدمات پس از فروش برای مالکان قابلقبول باشد.
سرانجام، اگر خریدار به دنبال خودرویی با چهره جوانپسند و طراحی اسپرتتر باشد، کوییک انتخاب بهتری هست. اما اگر سادگی و آپشنهای کمتر در قبال قیمت متعادلتر مد نظر باشد، ساینا هم امکان داردد گزینه منطقیتری در بازار باشد.
دیدگاهها