به گزارش پول و تجارت، بر اساس آگهیهای فروش اقساطی تارا در مهرماه ۱۴۰۴، تارا اتوماتیک V۴ LX مدل ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۵۰۴ میلیون تومان و اقساط ماهیانه ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به مدت ۳۶ ماه عرضه خواهد گردید. این شرایط برای خریدارانی مناسب هست که میخواهند اقساط ماهیانه نسبتا بالاتری پرداخت کنند اما دوره پرداخت کوتاهتری داشته باشند.
گزینه دیگر، تارا دندهای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۴ هست که با پیشپرداخت ۴۳۰ میلیون تومان و اقساط ماهیانه ۱۴ میلیون تومان در ۳۶ قسط قابل خرید هست. این طرح به خاطر اقساط ماهیانه کمتر، برای کسانی که توان مالی کمتری دارند جذابتر هست.
نیز، تارا اتوماتیک V۴ LX مدل ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۵۷۱ میلیون تومان و اقساط ماهیانه ۲۳ میلیون تومان در ۶۰ قسط ارائه خواهد گردید که بازپرداخت طولانیتری دارد و اقساط ماهیانه آن نسبت به گزینه اول کمتر هست، هرچندین پیشپرداخت آن بالاتر هست.
سرانجام، تارا دندهای V۱ پلاس پلاس ۶ سرعته سال ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۵۲۰ میلیون تومان و اقساط ماهیانه ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ۳۰ قسط عرضه خواهد گردید که شرایط خاصی برای خریدارانی هست که تمایل به پرداخت اقساط کمتر ولی پیشپرداخت بالاتری دارند.
شرایط فروش اقساطی تارا - مهرماه ۱۴۰۴ |
|||||
مدل | سال تولید | کارکرد(کیلومتر) |
پیشپرداخت (تومان) |
مبلغ قسط ماهانه (تومان) | تعداد اقساط |
تارا اتوماتیک V۴ LX | ۱۴۰۴ | صفر | ۵۰۴۰۰۰۰۰۰ | ۲۴۸۰۰۰۰۰۰ | ۳۶ |
تارا دندهای V۱ پلاس ۶ سرعته | ۱۴۰۴ | صفر | ۴۳۰۰۰۰۰۰۰ | ۱۴۰۰۰۰۰۰ | ۳۶ |
تارا اتوماتیک V۴ LX | ۱۴۰۴ | صفر | ۵۷۱۰۰۰۰۰۰ | ۲۳۰۰۰۰۰۰ | ۶۰ |
تارا دندهای V۱ پلاس پلاس ۶ سرعته | ۱۴۰۴ | صفر | ۵۲۰۰۰۰۰۰۰ | ۳۳۳۰۰۰۰۰ | ۳۰ |
تارا دنده ای V۱ | ۱۴۰۳ | صفر | ۵۱۰۰۰۰۰۰۰ | ۳۵۰۰۰۰۰۰ | ۲۴ |
تارا اتوماتیک V۴ LX | ۱۴۰۴ | صفر | ۶۸۰۰۰۰۰۰۰ | ۲۴۰۰۰۰۰۰ | ۶۰ |
در بازار سدانهای داخلی ایران، تارا و شاهین به عنوان دو گزینه محبوب و جدید، رقابتی جدی را رقم زدهاند که هر کدام با ویژگیهای فنی و امکانات خاص خود، مخاطبان متفاوتی را جذب کردهاند. این مقایسه فنی به بررسی دقیقتر نقاط قوت و ضعف این دو خودرو میپردازد.
تارا، محصول ایرانخودرو، به موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز هست که توان تولید ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این موتور با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن همراه شده که رانندگی نرم و پاسخگو را فراهم انجام میدهد. از جهات دیگر، شاهین، محصول گروه صنعتی سایپا، از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره میبرد که قدرتی در حدود ۱۱۰ اسب بخار و گشتاوری نزدیک به ۱۵۰ نیوتنمتر تولید انجام میدهد. شاهین نیز با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد گردید که تجربه رانندگی قابل قبولی ارائه میدهد.
در زمینه طراحی و فضای داخلی، تارا کابینی جادار با متریال متوسط و امکانات قابل قبول شامل نمایشگر لمسی، سیستم تهویه خودکار و دوربین عقب دارد که برای خانوادهها مناسب هست. شاهین نیز با طراحی مدرنتر داخلی، کیفیت ساخت بالا و صفحه نمایش بزرگتر، توجه خاصی به راحتی و لوکس بودن کابین کرده هست.
ایمنی یکی از نقاط قوت هر دو خودروست؛ تارا با داشتن کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری (ESP) و ترمز کمکی (BA)، ایمنی مناسبی ارائه میدهد. شاهین نیز با همین تجهیزات ایمنی، علاوه بر کیسه هوای جانبی و پردهای، در چندین نسخهها از سیستمهای پیشرفتهتری مانند سیستم هشدار برخورد از جلو و کنترل حرکت در سراشیبی بهره میبرد که برتری نسبی را به آن میدهد.
در بخش فنی تعلیق، تارا از سیستم تعلیق مستقل جلو و فنر پیچشی عقب استفاده انجام میدهد که تعادل خوبی بین راحتی و هندلینگ ایجاد انجام میدهد. شاهین با سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب، تجربه رانندگی نرمتر و پایدارتری ارائه میدهد که مخصوصا در جادههای ناهموار محسوس هست.
سرانجام، تارا به عنوان خودرویی با قیمت متوسط و امکانات خوب، انتخابی اقتصادی و کارآمد برای خانوادهها و استفاده شهری هست، در حالی که شاهین با امکانات بیشتر، طراحی لوکستر و سیستم تعلیق بهتر، گزینهای جذاب برای خریدارانی هست که به دنبال خودرویی با امکانات بهروز و رانندگی راحتتر هستند.
دیدگاهها