افزایش ۸۱ میلیونی ساینا صفر در بازار آزاد/ خریداران غافلگیر شدند + جدول  مهر ۱۴۰۴
کد خبر : ۸۰۴۰۵۲
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۰۵
-
زمان : ۱۲:۴۶
|
دسته بندی: خودرو

افزایش ۸۱ میلیونی ساینا صفر در بازار آزاد/ خریداران غافلگیر شدند + جدول مهر ۱۴۰۴

بازار خودرو با جهش دوباره ساینا غافلگیر گردید؛ این سدان اقتصادی حالا بیش از هر زمان دیگری در مرکز توجه خریداران قرار گرفته هست.

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، در روزهای اخیر، بازار خودرو شاهد نوسانات قابل توجهی بوده و قیمت ساینا صفر کیلومتر نیز با رشد چشمگیری همراه شده هست.

قیمت ساینا S اتوماتیک صفر ماه گذشته ۶۴۲ میلیون تومان قرار دارای بود و با رشد ۸۱ میلیون تومانی طی یک ماه حالا به ۷۲۳ میلیون تومان رسیده هست.

قیمت ساینا S صفر در آغازی هفته ۵۵۵ میلیون تومان اعلام می‌شد، اما تنها در چندین روز با افزایش ۵۵ میلیون تومانی به ۵۸۴ میلیون تومان رسیده هست.

ساینا GX دوگانه‌سوز نیز طی یک هفته گذشته ۱۳ میلیون تومان گران‌تر شده و امروز در بازار آزاد ۶۴۰ میلیون تومان معامله خواهد گردید.

قیمت ساینا صفر - مهرماه ۱۴۰۴

برند مدل (سال) کارکرد(کیلومتر) قیمت(تومان)
ساینا S اتوماتیک ۱۴۰۴ صفر ۷۲۳۰۰۰۰۰۰
ساینا S اتوماتیک
۱۴۰۳ صفر ۶۵۵۰۰۰۰۰۰
ساینا S ۱۴۰۴ صفر ۵۸۴۰۰۰۰۰۰
ساینا S
۱۴۰۳ صفر ۵۴۰۰۰۰۰۰۰
ساینا GX دوگانه سوز
۱۴۰۳ صفر ۶۴۰۰۰۰۰۰۰

افزایش‌های اخیر در قیمت ساینا صفر کیلومتر نشان می‌دهد که این خودرو همچنان جایگاه خود را به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین خودروهای اقتصادی حفظ کرده هست. 

مقایسه ساینا و کوییک

ساینا طی سال‌های اخیر توانسته جایگاه خود را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای اقتصادی در بازار ایران تثبیت کند. اما این خودرو همواره یک رقیب جدی داشته هست؛ کوییک، که آن هم توسط سایپا عرضه خواهد گردید و به‌دلیل طراحی مدرن‌تر و آپشن‌های به‌روزتر مورد توجه خریداران قرار گرفته هست. مقایسه این دو خودرو برای خریدارانی که در بازه قیمتی زیر ۷۰۰ میلیون تومان به‌دنبال یک گزینه اقتصادی هستند، بسیار مهم هست.

ساینا S و کوییک S هر دو به موتور ۱.۵ لیتری M15 مجهز شده‌اند که توان تولید حدود ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این یعنی از نظر قدرت پیشرانه تفاوت چشمگیری میان آن‌ها وجود ندارد. با این حال، ساینا به‌دلیل وزن کمتر، در شتاب اولیه عملکرد بهتری دارد و برای رانندگی درون‌شهری کمی چابک‌تر ظاهراً. 

ساینا در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک CVT عرضه خواهد گردید، در حالی که کوییک علاوه‌بر این دو، نسخه دو رنگ (R) و مدل‌های اسپرت‌تر RS هم دارد. گیربکس CVT در ساینا باعث شده رانندگی نرم‌تر و مصرف سوخت بهینه‌تر باشد، اما در کوییک، تنظیمات گیربکس کمی اسپرت‌تر عمل انجام می‌دهد و جوان‌پسندتر هست.

از نظر ایمنی، هر دو خودرو مجهز به ترمز ABS، EBD، کیسه هوا برای راننده و سرنشین هستند. اما در مدل‌های جدید کوییک، سیستم‌هایی مثل کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و کمک حرکت در سربالایی (HAC) نیز اضافه شده که یک مزیت مهم نسبت به ساینا به‌حساب می‌آید.از نظر رفاهی، ساینا S اتوماتیک دارای نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب و فرمان برقی هست، اما کوییک RS امکاناتی مانند دی‌لایت، سنسور پارک و طراحی داخلی اسپرت‌تر را به خریداران ارائه می‌دهد.

هر دو خودرو مصرف سوخت اقتصادی دارند و به‌طور میانگین در سیکل ترکیبی حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کنند. هزینه نگهداری و دسترسی به قطعات یدکی در ساینا به‌دلیل فراوانی بیشتر قطعات، ارزان‌تر و ساده‌تر از کوییک هست.

در بازار آزاد، ساینا S دنده‌ای حدود ۵۸۰ میلیون تومان و نسخه اتوماتیک آن ۷۲۰ میلیون تومان معامله خواهد گردید. در مقابل، کوییک GX و S بین ۵۷۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. بنابراین خریدارانی که به‌دنبال یک خودرو اقتصادی‌تر هستند، کوییک را انتخاب می‌کنند، اما کسانی که نرمی رانندگی و گیربکس اتوماتیک را ترجیح می‌دهند، ساینا گزینه جذاب‌تری هست.

اگر به‌دنبال یک خودرو با هزینه نگهداری پایین، طراحی ساده و رانندگی نرم هستید، ساینا انتخاب منطقی‌تر هست. اما اگر طراحی اسپرت‌تر، امکانات بیشتر و حس جوان‌پسندانه برایتان اهمیت دارد، کوییک امکان داردد گزینه بهتری باشد.به‌طور کلی، هر دو خودرو نظر به شرایط بازار ایران، جزو پرفروش‌ترین خودروهای اقتصادی محسوب می‌شوند، اما ساینا به‌دلیل رشد قیمتی سریع‌تر و نسخه اتوماتیک، بیش از پیش در کانون توجه خریداران قرار گرفته هست.

 

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه