به گزارش پول و تجارتاقتصادآنلاین، براساس قیمت کارخانه سورن پلاس در مهرماه ۱۴۰۴، قیمت دنا پلاس اتوماتیک صفر کیلومتر در آغازی سال ۱۴۰۴ حدود ۹۵۳ میلیون تومان تعیین شده قرار دارای بود، اما تنها در چندین ماه اخیر با رشد ۱۹۷ میلیون تومانی حالا به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در کارخانه رسیده هست. این افزایش چشمگیر، دنا پلاس اتوماتیک را به یکی از گرانترین سدانهای ایرانخودرو تبدیل کرده هست.
در سوی دیگر، دنا پلاس EF۷P دندهای ۶ سرعته نیز در همین مدت رشد قیمت را تجربه کرده هست. این خودرو که ابتدای سال با قیمتی پایینتر عرضه میشد، اکنون با افزایش ۱۷۶ میلیون تومانی در کارخانه به ۹۱۲ میلیون تومان رسیده هست.
قیمت کارخانه دنا - مهرماه ۱۴۰۴ |
|||
برند | سال تولید | کارکرد(کیلومتر) | قیمت کارخانه(تومان) |
دنا پلاس اتوماتیک | ۱۴۰۴ | صفر | ۱۱۵۰۹۴۳۰۰۰ |
دنا پلاس EF۷P دندهای ۶ سرعته | ۱۴۰۴ | صفر | ۹۱۲۱۴۹۰۰۰ |
دنا پلاس بورسی | ۱۴۰۴ | صفر | ۸۶۷۹۲۴۰۰۰ |
دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده | ۱۴۰۴ | صفر | ۸۶۷۹۲۴۰۰۰ |
وقتی صحبت از انتخاب میان دنا پلاس و تارا خواهد گردید، یکی از دغدغههای اصلی خریداران موضوع امنیت خودرو هست. هر دو محصول ایرانخودرو در سالهای اخیر بهعنوان گزینههای محبوب بازار شناخته میشوند، اما تفاوتهای مهمی در امکانات ایمنی آنها وجود دارد که امکان داردد برای مشتریان تعیینکننده باشد.
دنا پلاس با داشتن دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS به همراه توزیع نیروی ترمز (EBD) و کمربندهای سهنقطهای، سطح امنیت پایه را فراهم انجام میدهد. در چندین تیپها نیز امکان نصب ISOFIX برای صندلی کودک در نظر گرفته شده هست. با این حال، پلتفرم قدیمیتر این خودرو که ریشه در سمند دارد، در تستهای تصادف و شرایط پیچیده ممکن هست عملکردی در سطح خودروهای مدرنتر نداشته باشد.
در مقابل، تارا بر اساس طراحی جدیدتر و با استانداردهای روزتر وارد بازار گردید. این خودرو علاوهبر دو ایربگ جلو و سیستم ترمز ABS+EBD، از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) بهره میبرد؛ قابلیتی که نقش مهمی در جلوگیری از انحراف خودرو در پیچها و مسیرهای لغزنده دارد. نیز در چندین نسخهها سنسور پارک عقب و دوربین دنده عقب نیز وجود دارد که به کاهش خطر برخورد در هنگام حرکتهای عقبگرد کمک انجام میدهد.
از نظر ساختار بدنه نیز تارا به خاطر طراحی مدرنتر، مقاومت بهتری در برابر ضربههای جانبی و پیچشی دارد. در حالیکه دنا پلاس همچنان بر پایه پلتفرم قدیمی سمند ساخته خواهد گردید.
اگرچه دنا پلاس همچنان بهعنوان خودرویی محبوب با امکانات ایمنی مناسب شناخته خواهد گردید، اما تارا به خاطر برخورداری از فناوریهای جدیدتر نظیر کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، طراحی بدنه ایمنتر و امکانات جانبی بیشتر، در مجموع انتخاب امنتر بازار محسوب خواهد گردید. بنابراین افرادی که ایمنی و فناوری بهروز را در اولویت خرید خود قرار میدهند، بهتر هست تارا را بهعنوان گزینهای برتر در نظر بگیرند.
دیدگاهها