به گزارش پول و تجارت، ندا سلیمانی، مدرس دانشکده مدیریت رسانه، در این پنل بیان کرد: بیمه نخریدنیترین محصول دنیاست، زیرا مشتری هنگام پرداخت هزینه امیدوار هست هیچگاه خسارتی نبیند. بنابراین، آنچه میخرد در واقع برند هست؛ اعتماد و شهرت برند که حاصل تجربههای مثبت مشتریان پیشین هست.
به اعتقاد وی، با ورود هوش مصنوعی چندین تغییر جدی در حال رخ دادن هست که اکنون شاهد آن هستیم، یکی از مهمترین آنها مشاوره هوشمند هست؛ یعنی فرآیندهای تصمیمگیری و انتخاب بهطور مستقیم توسط الگوریتمهای هوش مصنوعی انجام خواهد گردید و تغییر مهم دیگر هم به مدیریت ریسک و پیشبینی رفتارها مربوط هست.
سلیمانی، افزود: یکی دیگر از مهمترین تغییرات، مشاوره و تصمیمگیری هوشمند هست؛ فرآیندهایی که پیشتر بهصورت دستی انجام میشد، اکنون به کمک الگوریتمهای هوش مصنوعی سریعتر و دقیقتر انجام خواهد گردید، ازسوی دیگر مدیریت ریسک و پیشبینی رفتارها و الگوریتمهای پیشبینیگر امروز توانستهاند تا حدود ۳۰ درصد ریسک وقوع حوادث را پیشبینی و کاهش دهند که دستاوردی مهم محسوب خواهد گردید.
در ادامه پنل امروز، مریم زمردیان، مدیر روابط عمومی شرکت بیمه سامان، بیان کرد: نخستین تجربهای که مشتری با بیمه دارد، معمولاً در فرآیند دریافت خسارت شکل دریافت میکند، بنابراین مهم هست که این فرآیند ساده، سریع و شفاف باشد . درعین حال پاسخگویی ۲۴ ساعته با استفاده از دستیارهای هوشمند و تحلیل رفتار مشتری به ما کمک انجام میدهد نیازهای او را پیشبینی کرده و تجربهای روان و رضایتبخش برای مشتری ایجاد کنیم.
زمردیان تاکید کرد: تجربه مشتری از برند بیمه مهمترین عامل در شکلگیری اعتماد هست، این تجربه و حس خوشایندی که مشتری هنگام استفاده از خدمات بیمهای دریافت انجام میدهد، در ذهن او ماندگار خواهد گردید و حتی تبلیغات دهانبهدهان را شکل میدهد.
در ادامه پنل، حامد کاظمی، کوفاندر آپولو و فعال حوزه اینشورتک، بیان کرد: یک کانسپت مشترک در هوش مصنوعی که این روزها ترند شده، موضوع مشاوره هست، هوش مصنوعی به رسانهای مشاورهمحور تبدیل شده و امروز در هر زمینهای که به مشاوره نیاز داشته باشیم، به سراغ آن میرویم.
وی افزود: آنچه مشتری در بیمه میخرد، در واقع مشاوره هست؛ از انتخاب یک برند خوشنام گرفته تا انتخاب بهترین بیمهنامه. به همین دلیل صنعت بیمه باید از ارائه مشاوره فراتر برود و در کنار مشتری قرار گیرد. هوش مصنوعی امکان داردد این مشاوره را بهصورت لحظهای و متناسب با نیاز مشتری ارائه دهد و تجربهای بهطور کامل شخصیسازیشده ایجاد کند.
کاظمی بیان کرد: امروز در دورهای هستیم که هوش مصنوعی فرصت رشد بیسابقهای پیدا کرده هست، حالا حدوداً همه با این فناوری آشنا هستند و تلاش میکنند تجربه مشتری را ارتقا دهند. از جهات دیگر، دیجیتالیشدن و ورود دادههای آنلاین باعث شده صنعت بیمه از روشهای سنتی و سلیقهای فاصله بگیرد و دادهها به شکل ساختار یافته و طبقهبندیشده وارد فرآیندهای بیمهگری شوند.
دیدگاهها