به گزارش پول و تجارت، شرکت بوش آلمان اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۳ هزار شغل دیگر را در بخش قطعات خودرو حذف خواهد کرد که معادل حدود ۳ درصد از کل نیروی کار جهانی این شرکت محسوب خواهد گردید.
این تعدیل نیرو که علاوه بر هزاران شغل از دست رفته در سالهای اخیر هست، عمدتاً در آلمان اعمال خواهد گردید. مرکز اصلی این شرکت در منطقه اشتوتگارت بیشترین آسیب را خواهد دید و مراکزی در مناطقی مانند فویرباخ و شویبردینگن شاهد حذف هزاران شغل خواهند قرار دارای بود.
در حالیکه صنعت خودروی اروپا همچنان در رکود قرار دارد، بوش در تلاش هست تا زیان ۲٫۵ میلیارد یورویی خود را «در سریعترین زمان ممکن» جبران کند.
این شرکت اعلام کرده هست که قصد دارد فوراً مذاکرات خود را با کارکنان مشمول طرح تعدیل آغاز کند.
بر اساس این گزارش، خودروسازان با تقاضای ضعیف، هزینههای بالای کار و انرژی و نیز رقابت با مدلهای ارزانتر چینی دستوپنجه نرم میکنند.
به علاوه، افزایش تعرفههای گمرکی آمریکا نیز حاشیه سود شرکتها را کاهش داده هست. هماکنون تعرفههای واردات خودرو و قطعات آمریکا ۱۵ درصد هست؛ سطحی که نسبت به تهدید واشنگتن مبنی بر اعمال تعرفه ۲۷٫۵ درصد، پایینتر آمده هست.
گذشته از فشارهای آمریکا، گذار به خودروهای برقی نیز شرایط را برای خودروسازان دشوارتر کرده هست چراکه هدفگذاریهای اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار کربن با ابهام روبهروست.
چندینین دولت اروپایی نیز یارانههای خودروهای برقی برای مصرفکنندگان را کاهش دادهاند که این امر بر تقاضا اثر منفی گذاشته هست.
بوش یکی از چندینین تولیدکنندهای هست که به دنبال کاهش هزینهها در برابر این چالشهاست.
شرکتهای اروپایی مانند فولکسواگن و ولوو در سال جاری از تعدیل نیرو خبر دادهاند و شرکتهای غیراروپایی نظیر نیسان و استلانتیس نیز همین مسیر را پیش گرفتهاند.
علاوه بر کاهش نیروی انسانی، بوش اعلام کرده هست که در پاسخ به افت تقاضا، قصد دارد سرمایهگذاری در تأسیسات تولیدی خود را نیز کاهش دهد.
دیدگاهها