به گزارش پول و تجارت، بیمه پاسارگاد در سال گذشته موفق گردید به فروش بیش از ۱۹۷ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال دست یابد. هدفگذاری این شرکت برای سال ۱۴۰۴ نیز دستیابی به حق بیمه تولیدی به مبلغ ۲۸۰ هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال بوده که حکایت از برنامهریزی برای رشد ۴۲ درصدی دارد. این رشد با تکیه بر استفاده از روشهای نوین عرضه، معرفی محصولات متنوع و گسترش شبکه فروش بهویژه در حوزه بیمههای عمر دنبال خواهد گردید. نیز طراحی و عرضه طرحهای جدیدی نظیر بیمه تأمین آتیه تکمیلی بازنشستگی و بیمه جامع مجتمعهای مسکونی، با استقبال مناسبی از سوی بازار مواجه شدهاند.
فروش بیمه پاسارگاد روی خط زندگی
در شهریورماه امسال، بیمه پاسارگاد موفق گردید حق بیمه تولیدی خود را با جهشی ۷۲ درصدی به رقم ۲۰ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال برساند. در ترکیب این فروش، بیمههای زندگی ۴۷ درصد، شخص ثالث و حوادث سرنشین ۲۰ درصد، درمان ۹ درصد، بدنه خودرو ۴ درصد و سایر رشتههای بیمهای ۲۰ درصد سهم داشتهاند. در همین بازه، این شرکت بیش از ۱۰ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده که ۲۹ درصد از آن مربوط به رشته درمان، ۲۷ درصد به ثالث و حوادث سرنشین، ۷ درصد به بدنه، ۳۲ درصد به بیمههای زندگی و ۴ درصد نیز به سایر رشتهها اختصاص داشته هست. بنابراین، عملکرد شهریورماه با نسبت خسارت ۵۰ درصد و تراز عملیاتی مثبت ۹۹ درصدی به پایان رسیده هست.
بررسیهای دنیای بیمه نشان میدهد که حق بیمه تولیدی این شرکت در نیمه نخست سال جاری به ۱۱۲ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۷ درصدی را نشان میدهد. در همین مدت، مجموع خسارت پرداختی بیمه پاسارگاد بالغ بر ۵۱ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال بوده و شرکت این دوره ششماهه را با نسبت خسارت ۴۵ درصد و تراز عملیاتی ۱۲۰ درصدی به پایان رسانده هست. بر اساس روند موجود، ظاهراً که بپاس در پایان سال ۱۴۰۴ نیز به اهداف ترسیمشده خود دست خواهد یافت و همچنان بر محور بیمههای زندگی حرکت خواهد کرد.

شروع دوباره با شارژ سرمایه
از دیگر تحولات مهم در عملکرد این شرکت امکان دارد به افزایش سرمایه قابل توجه اشاره کرد. در تاریخ هفتم آذرماه ۱۴۰۲، مجمع عمومی فوقالعاده بیمه پاسارگاد به پیشنهاد هیئتمدیره رأی مثبت داد و افزایش سرمایه تا سقف ۷۵ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته و اندوختهها به تصویب رسید. در گام دوم نیز قرار هست این عدد به سقف ۱۰۵ هزار میلیارد ریال افزایش یابد. این اقدامات باعث شده تا بیمه پاسارگاد از نظر سرمایه ثبتشده در جایگاه نخست صنعت بیمه قرار گیرد. نیز این شرکت در سال گذشته موفق به ثبت بیش از ۳۱ هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال سود خالص گردید و بازدهی مطلوبی برای سهامداران خود به همراه دارای بود.
راز پایداری و پیشروی بپاس
یکی از دلایل پایداری و پیشروی این شرکت در بازار، ترکیبی از استحکام مالی، موفقیت در بخش اتکایی، تنوع در محصولات، گستردگی شبکه فروش و ارائه خدمات متمایز هست. تیم کارشناسی خبره و ساختار سودسازی باکیفیت نیز نقش کلیدی در رشد پایدار بپاس ایفا کردهاند. همین عوامل باعث شدهاند تا نماد بپاس در بازار سرمایه بهطور مداوم مورد توجه سهامداران قرار گیرد. این شرکت در سهماهه تابستان امسال بازدهی ۲۱ درصدی و در شهریورماه بازدهی ۳۱ درصدی را به ثبت رسانده هست.
سرانجام، مسیر تحول دیجیتال در بیمه پاسارگاد با رونمایی از شرکت توسعه دیجیتال «ریتون» آغاز شده که در آینده امکان داردد نقش بسزایی در بهبود دسترسی مشتریان به محصولات و خدمات این شرکت از طریق فناوریهای نوین ایفا کند. ظاهراً که این اقدام نشانهای از تغییر ریل راهبردی بیمه پاسارگاد و آمادگی برای ورود به عصر جدیدی از خدمات بیمهای در بستر دیجیتال باشد.
دیدگاهها