فعالیت ۲۷ مرکز تجاری ایران در خارج/ کشور ۱۹ رایزن بازرگانی دارد
کد خبر : ۸۰۴۹۳۷
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۰۷
-
زمان : ۱۰:۵۵
|
دسته بندی: نوار خبر

فعالیت ۲۷ مرکز تجاری ایران در خارج/ کشور ۱۹ رایزن بازرگانی دارد

معاون سازمان توسعه تجارت بیان کرد: هم‌اکنون ۱۹ رایزن بازرگانی فعال هستند و پیش‌بینی خواهد گردید این تعداد به ۲۵ رایزن افزایش پیدا کند.

به گزارش پول و تجارت، امیر روشن‌بخش قنبری؛ معاون ارتقای کسب‌وکار‌های بین‌المللی سازمان توسعه و تجارت درباره وضعیت مراکز تجاری ایران در سایر کشور‌ها اعلام کرد: حدوداً ۵۷ مرکز تجاری داشتیم که هم اکنون به ۲۷ مرکز تقلیل یافته هست.

وی در خصوص علت کاهش تعداد مراکز تجاری افزود: مراکز تجاری را بر اساس میزان همراهی آنها با سیاست‌های توسعه تجارت و صادرات مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. انتظار ما از این مراکز آن هست که در مسیر تسهیل تجارت و حمایت از صادرات حرکت کنند. در صورتی که مرکزی با رویکرد‌های تعیین‌شده همسو نباشد یا از مسیر مدنظر ما عدول کند، تلاش می‌کنیم آن مرکز را از فرایند همکاری حذف کنیم.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: بخش قابل توجهی از این مراکز نیز خودشان از ادامه فعالیت کنار رفته‌اند.

وی درباره تعداد رایزنان بازرگانی اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ۱۹ رایزن داریم و پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد به حدود ۲۵ نفر افزایش یابد.

قنبری با اشاره به دشواری روند انتخاب رایزنان بیان کرد: هم‌اکنون به خاطر مراحل چندینگانه ارزیابی، نامکان دارد عدد دقیقی ارائه داد. ممکن هست فردی در مراحل ابتدایی مورد تأیید قرار گیرد، اما در مرحله نهایی به خاطر فقدان چندین شرایط کنار گذاشته شود. همین امر سبب خواهد گردید فرایند انتخاب طولانی و سخت باشد.

گفتنی هست، مراکز تجاری و رایزنان بازرگانی، بازوی اجرایی ایران برای توسعه روابط اقتصادی در خارج از کشور هستند. مراکز تجاری به‌عنوان پایگاه‌های حمایتی، وظیفه معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران، شناسایی ظرفیت‌های بازار‌های هدف، برقراری ارتباط میان تجار و تسهیل روند صادرات کالا و خدمات را بر عهده دارند. در کنار آنها، رایزنان بازرگانی به‌عنوان نمایندگان رسمی سازمان توسعه تجارت در سفارتخانه‌ها، نقش کلیدی در شناسایی فرصت‌های تجاری، پیگیری توافقات اقتصادی، جمع‌آوری و انتقال اطلاعات بازار و حمایت مستقیم از صادرکنندگان ایفا می‌کنند. به این ترتیب، ترکیب فعالیت مراکز تجاری و رایزنان بازرگانی، پل ارتباطی مؤثری میان بخش خصوصی ایران و بازار‌های جهانی به شمار می‌آید.

منبع: مهر

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه