نشست های دوره ای بیمه آسیا؛ فرصتی برای رصد عملکرد و بهبود خدمات
کد خبر : ۸۰۵۷۹۶
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۰۹
-
زمان : ۱۳:۲۱
|
دسته بندی: بیمه

نشست های دوره ای بیمه آسیا؛ فرصتی برای رصد عملکرد و بهبود خدمات

شرکت بیمه آسیا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای کشور، با هدف ارتقای عملکرد شبکه فروش، افزایش رضایت بیمه‌گذاران و بهبود خدمات، نشست‌های دوره‌ای با روسای شعب استان‌ها برگزار انجام می‌دهد. این نشست‌ها فرصتی هست تا عملکرد استان‌ها بررسی شده، برنامه‌های عملیاتی اصلاح و اهداف سالانه شرکت به‌صورت دقیق پیگیری شود.؛

به گزارش پول و تجارت، در این راستا، مکالمهیی با سید ابراهیم مظهری موسوی، معاون امور استان‌ها و شبکه فروش بیمه آسیا انجام دادیم تا اهداف، محورهای اصلی و نتایج این نشست‌ها و برنامه‌های آینده شرکت تشریح شود.

قرار است از برگزاری این نشست ها به چه اهدافی دست پیدا کنیم؟
هدف نهایی بررسی عملیاتی و حصول اطمینان از عملیاتی شدن انتظارات هیأت‌مدیره و مدیرعامل محترم از استان‌هاست که در چهار محور اصلی خلاصه می شود. نخست، ارائه و بررسی گزارش عملکرد استان‌ها در خصوص تحقق برنامه عملیاتی که در سه فاز تکلیفی، انتظاری و خوش‌بینانه تدوین شده هست. دوم، ارائه گزارش‌ها در زمینه وصول مطالبات حق بیمه. سوم، جذب نمایندگان فعال و توانمند در هر استان  و چهارم، دریافت گزارش از جلساتی که روسای استان‌ها با بیمه‌گذاران بزرگ چه فعال و چه بالقوه  برگزار کرده‌اند.

مهم‌ترین ویژگی‌های این نشست‌ها چیست؟
از ویژگی‌های برجسته این نشست‌ها، تبیین استراتژی شرکت و امکان تبادل تجربه میان روسای استان‌هاست؛ به‌ویژه در زمینه صدور بیمه‌نامه‌های خرد بصورت کار تیمی و فروش مستمر ، برگزاری جلسات با بیمه‌گذاران بزرگ و جذب نمایندگان فعال. نیز، بحث ممیزی عملیات و عملکرد استان‌ها بسیار جدی هست؛ استان‌ها باید باور داشته باشند که هر یک از آنها باید به‌طور مستقل مسیر سودآوری و عملکرد مثبت را طی کنند. برنامه‌های عملیاتی هر استان باید به‌گونه‌ای طراحی شود که در پایان سال به اهداف تعیین‌شده برسد.

روسای شعب منفعل نباشند

به جزمسائل عملیاتی، چه انتظارات و تکالیفی را در این جلسات مطرح می کنید؟

بله، یکی از مهم‌ترین انتظارات ما این هست که روسای استان‌ها منفعل نباشند و به‌طور فعال بازار بیمه استان خود را رصد کنند. با پایش مستمر بازار، رقبا و نوآوری‌های آنها، استان‌ها امکان داردند اقدامات اصلاحی به‌موقع انجام دهند. تکالیف شخصی‌سازی‌شده برای هر استان نیز به استان‌ها آنها ابلاغ شده و انتظار داریم که تا پایان سه‌ ماهه سوم ( پایان ۹ ماهه اول سال) اجرا شوند.

 با جدیت به سمت فروش آنلاین حرکت می‌کنیم

یکی از موضوعات روز صنعت بیمه، فروش آنلاین است. بیمه آسیا در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است؟

شرکت بیمه آسیا به‌طور جدی به سمت فروش آنلاین حرکت انجام می‌دهد. چهار محصول در چهار رشته به‌صورت برخط عرضه  شده هست و برنامه داریم این ظرفیت را توسعه دهیم. بر بیمه‌های عمر و پس‌انداز نیز تمرکز ویژه‌ای داریم، شامل طرح «رایان پلاس» که به‌تازگی عرضه شده و طرح جدید دیگری از رایان که به زودی معرفی خواهند گردید.هدف ما این هست که این بیمه‌نامه‌ها، امکان سرمایه‌گذاری برای بیمه گذاران و سودآوری شرکت را فراهم کنند.

 نقش روسای شعب و نمایندگان در تحقق این برنامه‌ها چیست؟

عملکرد استان‌ها بازخورد مستقیمی از عملکرد شعب آنها هست و موفقیت استان‌ها منوط به اجرای صحیح برنامه‌ها توسط تک‌تک شعب هست. نمایندگان فعال که پوشش بیمه ای مناسب، مشاوره دقیق و پیگیری مستمر داشته باشند، سفیران شرکت هستند و نقش تبلیغی مثبت دارند. در مقابل، نمایندگانی که این استانداردها را رعایت نکنند، اثر منفی روی تصویر شرکت خواهند دارای بود.

این نشست‌ها هر سه ماه یکبار تکرار شود

در بحث نمایندگان شعب چه برنامه‌ای دارید؟ آیا جلساتی مشابه برای انجمن‌های صنفی استان‌ها برگزار می‌شود؟

همانطور که استحضار دارید، پیش‌تر جلسه‌ای کلی با انجمن صنفی کل کشور و تمام استان‌ها برگزار گردید ( در ماه گذشته نشستی در ساختمان شماره ۷ با روسای انجمن‌های صنفی برگزار کردیم). هدف ما این هست که این نشست‌ها هر سه ماه یکبار تکرار شود. به علاوه، از مهرماه کارگروه‌هایی در شرکت شکل می‌گیرند که مطابق درخواست انجمن‌های صنفی هست. تاکنون  چندینین کارگروه راه‌اندازی شده هست و احتمال افزایش آن‌ها نیز وجود دارد. این کارگروه‌ها عمدتاً در حوزه‌های فنی و آی‌تی فعالیت می‌کنند و جلسات ماهانه‌ای بین مدیران مجموعه بیمه آسیا و اعضای منتخب کارگروه‌ها برگزار خواهد گردید. نتایج این جلسات چه از سوی انجمن‌های صنفی و نمایندگان و چه از سوی شرکت و معاونت فروش، به سمع و نظر تمام نمایندگان خواهد رسید تا تعامل و هماهنگی بیشتری ایجاد شود.

از ظرفیت نماینده های بیمه آسیا در حوزه تبلیغات به‌خوبی استفاده نمی‌شود/ یک کارگروه منسجم با انجمن صنفی نمایندگان در حوزه تبلیغات شکل می دهیم

درخصوص استفاده از ظرفیت شعب و نمایندگان در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی، چه برنامه‌هایی در نظر دارید؟

یکی از نقدهایی که همواره از نمایندگان شنیده‌ایم، این هست که از ظرفیت آنها در حوزه تبلیغات به‌خوبی استفاده نخواهد گردید. ان‌شاءالله برنامه‌هایی داریم که نمایندگان در فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت مشارکت فعال داشته باشند. هر نماینده‌ای، سفیر ماست. نماینده‌ای که پوشش مناسب با فعالیت بیمه گذار، مشاوره خوب و پیگیری دقیق مشکلات بیمه‌گذاران داشته باشد، به‌صورت طبیعی یک تبلیغ مثبت برای شرکت خواهد قرار دارای بود. درمقابل، نماینده‌ای که این موارد را رعایت نکند، تبلیغ مناسبی برای شرکت نخواهد قرار دارای بود. به علاوه، تلاش می‌کنیم یک کارگروه منسجم با انجمن صنفی نمایندگان در حوزه تبلیغات شکل دهیم تا درخواست‌های آنها شنیده شود و با کمک مدیر روابط عمومی و تیم همکاران، حرکت جدیدی در این زمینه آغاز کنیم.

 سفرهای استانی مدیرعامل برای مشاهده مستقیم مشکلات و عملکرد استان‌هاست

سفرهای استانی مدیرعامل چه نقشی دارند؟ آیا مکمل این موضوع هستند؟

بله، سفرهای استانی مدیرعامل بیشتر برای مشاهده مستقیم مشکلات و عملکرد استان‌هاست. هر سفر مدیرعامل معمولاً با یک نشست کوتاه با همکاران شعب آغاز خواهد گردید و سپس یک نشست مفصل‌تر با انجمن صنفی استان برگزار خواهد گردید. به‌عنوان مثال، در بازدیدهای اخیر از اصفهان، البرز و زنجان، جلساتی با انجمن‌های صنفی برگزار گردید تا استراتژی‌های شرکت به‌صورت چهره به چهره تبیین شود و مشکلات اجرایی آن‌ها نیز بررسی و برطرف گردد. این کار باعث خواهد گردید سیاست‌های صنفی و استراتژی‌های جدید به‌صورت عملیاتی در استان‌ها اجرا شوند.

موضوع  خسارت های معوق چه جایگاهی در سیاست‌های شرکت دارد؟

خسارت‌های معوق یکی از مسائل کلیدی در صنعت بیمه هست. هرچه ثبت و درج خسارت‌های معوق دقیق‌تر باشد، صورت‌های مالی شرکت شفاف‌تر و قابل‌اتکاتر خواهد قرار دارای بود. متأسفانه این موضوع چالش مشترک بسیاری از شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای کشور هست. از همین رو، به همکاران در شعب تأکید کرده‌ایم که نگاه حساس‌تری به مقوله خسارت‌های معوق داشته باشند، چرا که این امر تأثیر مستقیم و بسیار مهمی بر سود و زیان شرکت در صورت‌های مالی دارد.

وصول مطالبات حق بیمه چه جایگاهی دارد؟

وصول به‌موقع مطالبات یکی از دغدغه‌های جدی هیأت‌مدیره محترم شرکت هست. این امر نقدینگی لازم برای سرمایه‌گذاری و پرداخت سریع‌تر خسارت‌ها را فراهم انجام می‌دهد و منافع آن به کارکنان، نمایندگان و سهامداران بازمی‌گردد. وصول مناسب مطالبات نیز زمینه توسعه و ارائه خدمات سریع‌تر و دقیق‌تر را فراهم انجام می‌دهد.

 تمرکز بالای بیمه‌گذاران یا فاصله زیاد بین شعب با تاسیس شعبه یا باجه جدید پوشش داده خواهد شد

در مورد ساختار و توسعه شعب چه برنامه‌ای دارید؟

تغییراتی در ساختار شعب تهران در دست بررسی هست. در زمینه توسعه شعب، هر جا که تمرکز بیمه‌گذاران بالا باشد یا فاصله بین شعب زیاد باشد، مطالعه و بررسی در مورد تاسیس شعبه یا باجه جدید انجام خواهد گردید. ما در مناطق آزاد کشور، شامل قشم، کیش و چابهار شعبه فعال داریم و جذب نیروی انسانی توانمند و توسعه پرتفوی در این مناطق مورد توجه هست.

استان‌ها در این نشست‌ها موظف به ارائه چه برنامه‌هایی هستند؟

علاوه بر چهار محور اصلی که پیش‌تر اشاره گردید، انتظار داریم استان‌ها برنامه‌های خود را در خصوص ارتقای عملیات و تحقق اهداف در سه‌فاز ــ شامل برنامه‌های تکلیفی، انتظاری و خوش‌بینانه ــ ارائه دهند. این برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که در پایان سال بتوانند به اهداف تعیین‌شده دست پیدا کنند. نیز استان‌ها توضیح خواهند داد که چگونه قصد دارند وصول مطالبات را به‌روز نگه دارند تا با کمترین میزان مطالبات معوق، سال مالی خود را به پایان برسانند. به علاوه، برنامه‌های آنها برای جذب بیمه‌گذاران بزرگ استان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هست.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه