به گزارش پول و تجارت بررسیها از بازار خودرو امروز ۹ مهرماه ۱۴۰۴ نشان میدهد خانواده دنا پلاس در معاملات امروز با رشد قابلتوجهی همراه شدهاند.
دنا پلاس MT6 در صدر جدول افزایش قیمتها قرار گرفت و با جهش ۳۶ میلیون تومانی طی یک روز، از مرز یک میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان عبور کرد و حالا در بازار آزاد یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان معامله خواهد گردید.
نسخه محبوبتر یعنی دنا پلاس اتوماتیک نیز با افزایش ۲۳ میلیون تومان، امروز به یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون تومان رسید؛ این عدد نشان میدهد که اختلاف این مدل با نمونه دندهای حالا بیش از ۱۷۰ میلیون تومان شده هست.
دنا پلاس MT6 با رینگ فولادی نیز رشد ۲۹ میلیون تومانی را تجربه کرد و به یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان رسید؛ به این ترتیب، این نسخه اکنون تنها ۳۰ میلیون تومان ارزانتر از مدل فول آپشن دستی معامله خواهد گردید.
در میان نسخههای مختلف، دنا پلاس بورسی کمترین تغییر را دارای بود و با افزایش ۱۰ میلیون تومان، حالا با قیمت یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش خواهد گردید.
قیمت دنا صفر - مهرماه ۱۴۰۴ |
|||
برند | مدل (سال) | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) |
دنا پلاس MT۶ | ۱۴۰۴ رینگ فولادی | صفر | ۱۱۲۰۰۰۰۰۰۰ |
دنا پلاس MT۶ | ۱۴۰۴ | صفر | ۱۱۵۰۰۰۰۰۰۰ |
دنا پلاس اتوماتیک | ۱۴۰۴ | صفر | ۱۳۲۳۰۰۰۰۰۰ |
دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو ساده | ۱۴۰۳ | صفر | ۱۱۶۵۰۰۰۰۰۰ |
دنا پلاس بورسی | ۱۴۰۴ | صفر | ۱۰۴۰۰۰۰۰۰۰ |
دنا پلاس EF۷P ۶ دنده | ۱۴۰۴ رینگ آلومینیومی |
صفر | ۱۱۳۵۰۰۰۰۰۰ |
دنا پلاس و شاهین این روزها بهعنوان دو سدان پرتقاضای بازار خودرو ایران در یک رده قیمتی رقابت میکنند و بسیاری از خریداران هنگام انتخاب میان این دو محصول دچار تردید میشوند. بررسی مشخصات فنی و طراحی کابین این دو خودرو نشان میدهد هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند.
از لحاظ قوای محرکه، دنا پلاس توربوشارژ و نسخههای MT6 به پیشرانه EF7 مجهز شدهاند که توان تولید حدود ۱۵۰ اسببخار قدرت و ۲۱۵ نیوتنمتر گشتاور را دارند. این موتور بههمراه گیربکس ششسرعته دستی یا نسخه اتوماتیک، شتاب قابل قبولی برای یک سدان داخلی فراهم انجام میدهد. در مقابل، شاهین G از پیشرانه توربوشارژ ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱۰ اسببخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتنمتر بهره میبرد که هرچندین ضعیفتر از دنا بهنظر میرسد، اما مصرف سوخت بهینهتر و استهلاک کمتری دارد. همین تفاوت باعث خواهد گردید دنا پلاس بیشتر مورد توجه جوانان و علاقهمندان به رانندگی پرشتاب باشد، در حالیکه شاهین انتخابی اقتصادیتر و کمهزینهتر برای استفاده شهری بهحساب میآید.
در بخش کابین، دنا پلاس برتری محسوسی از نظر طراحی داخلی و ارگونومی دارد. استفاده از تریم بهتر، صندلیهای راحتتر و امکاناتی مانند نمایشگر بزرگتر، سانروف در چندین نسخهها و سیستم تهویه اتوماتیک، حس لوکستری به سرنشینان منتقل انجام میدهد. شاهین اما با وجود طراحی سادهتر، فضای کابین جادارتری در اختیار سرنشینان قرار میدهد و صندوق بار بزرگتر آن برای خانوادهها یک مزیت مهم هست.
از نظر ایمنی، هر دو خودرو به امکاناتی چون ترمز ABS، EBD، ایربگهای جلو و سیستم کنترل پایداری مجهز هستند. با این حال، آزمایشهای میدانی نشان داده پایداری دنا پلاس در سرعتهای بالا بیشتر هست، در حالی که شاهین به خاطر فاصله محوری مناسبتر، راحتی بیشتری در جادههای ناهموار ارائه میدهد.
سرانجام، امکان دارد بیان کرد دنا پلاس خودرویی قدرتمندتر، لوکستر و مجهزتر هست، اما نگهداری پرهزینهتر و مصرف سوخت بالاتری دارد. در سوی مقابل، شاهین انتخابی اقتصادی، خانوادگی و مناسب برای تردد روزمره محسوب خواهد گردید. بنابراین انتخاب میان این دو خودرو بهطور کامل به اولویت خریدار بستگی دارد؛ کسانی که بهدنبال شتاب و امکانات بیشتر هستند سراغ دنا پلاس میروند، در حالیکه خانوادهها و خریداران بهدنبال هزینه نگهداری پایینتر، شاهین را ترجیح میدهند.
دیدگاهها