به گزارش پول و تجارت پژو ۲۰۷ اتوماتیک با نرخ ۹۵۸ میلیون تومان از کارخانه عرضه خواهد گردید اما همین خودرو در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خرید و فروش خواهد گردید. به این ترتیب خریدار با خرید مستقیم از کارخانه حدود ۲۹۲ میلیون تومان سود خواهد دارای بود.
نسخه ۲۰۷ دندهای پانوراما نیز در نمایندگی ۸۳۵ میلیون تومان قیمت دارد، در حالیکه در بازار آزاد تا یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان معامله خواهد گردید؛ یعنی ۲۵۵ میلیون تومان سود بالقوه برای خریداران.
در مورد ۲۰۷ دندهای هیدرولیک، قیمت کارخانه ۷۷۲ میلیون تومان اعلام شده اما بهای آن در بازار آزاد به یک میلیارد و ۱۳ میلیون تومان رسیده هست. به این ترتیب، اختلاف ۲۴۱ میلیون تومانی نصیب کسانی خواهد گردید که موفق به خرید از کارخانه شوند.
بیشترین سود نصیب خریداران پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما خواهد گردید؛ خودرویی که در کارخانه ۹۹۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده اما در بازار آزاد یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان ارزش دارد. یعنی خرید از کارخانه معادل ۳۲۵ میلیون تومان سود مستقیم برای خریدار به همراه دارد.
قیمت کارخانه و بازار پژو ۲۰۷ - مهرماه ۱۴۰۴ |
|||
برند | قیمت بازار (تومان) | قیمت کارخانه (تومان) | اختلاف قیمت (تومان) |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | ۱۲۵۰۰۰۰۰۰۰ | ۹۵۸۹۰۴۰۰۰ | ۲۹۲۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دندهای هیدرولیک | ۱۰۱۳۰۰۰۰۰۰ |
۷۷۲۸۹۷۰۰۰ | ۲۴۱۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دندهای پانوراما | ۱۰۹۰۰۰۰۰۰۰ | ۸۳۵۷۹۳۰۰۰ |
۲۵۵۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما |
۱۳۱۵۰۰۰۰۰۰ |
۹۹۰۱۴۳۰۰۰ |
۳۱۵۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ موتور TU۳ |
۸۶۲۰۰۰۰۰۰ |
۷۲۲۸۲۹۰۰۰ |
۱۴۰۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ ایرانخودرو و امویام ۳۱۵ مدیرانخودرو، دو هاچبک پرطرفدار بازار ایران هستند که همواره بهعنوان رقبای مستقیم یکدیگر در سبد خرید مشتریان دیده میشوند. هر دو خودرو در رده قیمتی مشابهی قرار دارند، اما تفاوتهای مهمی در بخش فنی، کابین و تجربه رانندگی دارند که انتخاب میان آنها را برای خریداران حساستر انجام میدهد.
از نظر فنی، پژو ۲۰۷ به موتور ۱.۶ لیتری TU5 مجهز هست؛ موتوری که سالهاست امتحان خود را پس داده و توان تولید ۱۰۵ اسببخار قدرت و ۱۴۲ نیوتنمتر گشتاور را دارد. هماهنگی این موتور با گیربکس دستی یا اتوماتیک ۲۰۷ باعث شده این خودرو در بخش شتاب و چابکی، عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از رقبای همرده نشان دهد. تعمیرپذیری ساده و دسترسی آسان به قطعات یدکی نیز از دیگر مزایای ۲۰۷ هست که همچنان جایگاه آن را در بازار حفظ کرده هست.
در مقابل، امویام ۳۱۵ با موتور ۱.۵ لیتری و توان تولید ۱۰۷ اسببخار قدرت و ۱۴۰ نیوتنمتر گشتاور عرضه خواهد گردید. هرچندین از نظر اعداد روی کاغذ تفاوت زیادی با ۲۰۷ ندارد، اما گیربکس CVT یا دستی این خودرو هماهنگی کامل با موتور را ندارد و همین موضوع باعث خواهد گردید شتابگیری آن کمی کندتر به نظر برسد. با این حال، مصرف سوخت پایینتر و رانندگی نرمتر در مسیرهای شهری از نقاط قوت فنی ۳۱۵ محسوب خواهد گردید.
اما وقتی به داخل کابین میرسیم، تفاوتها پررنگتر خواهد گردید. کابین پژو ۲۰۷ طراحی ساده و آشنا دارد؛ ارگونومی مناسب فرمان و داشبورد، صندلیهایی با راحتی متوسط و امکاناتی مانند نمایشگر لمسی، فرمان چندینمنظوره و تهویه دیجیتال از ویژگیهای آن هست. با این حال، فضای عقب محدود و استفاده از پلاستیک سخت در داشبورد باعث خواهد گردید این خودرو برای خانوادههای پرجمعیت چندینان ایدهآل نباشد.
امویام ۳۱۵ اما کابینی مدرنتر و جوانپسندتر ارائه میدهد. طراحی داخلی بهروزتر هست، متریال بهکاررفته در سطح بهتری قرار دارد و فضای پای سرنشینان عقب نسبت به ۲۰۷ جادارتر هست. به علاوه، امکاناتی مانند دوربین عقب، سنسور پارک و مانیتور بزرگتر باعث خواهد گردید کابین ۳۱۵ حس مدرنتری به راننده و سرنشینان منتقل کند.
در مجموع، پژو ۲۰۷ برای کسانی که بهدنبال چابکی، بازار خریدوفروش قوی و خدمات پس از فروش گسترده هستند گزینهای منطقیتر بهشمار میآید. در مقابل، امویام ۳۱۵ انتخاب جذابتری برای خریدارانی هست که فضای بیشتر کابین، طراحی بهروزتر و امکانات رفاهی متنوع را در اولویت قرار میدهند. به همین دلیل، انتخاب میان این دو خودرو بیش از هرچیز به نیاز و اولویت خریدار بستگی دارد.
دیدگاهها