به گزارش پول و تجارت بازار خودرو همچنان تحتتأثیر موجهای متوالی افزایش قیمت قرار دارد و محصولات سایپا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بررسی آخرین قیمتها نشان میدهد که کوییک در نسخههای مختلف خود طی سال جاری با افزایش نرخ مواجه شده و حالا با ارقام بالاتری در کارخانه عرضه خواهد گردید.
قیمت کارخانهای کوییک دندهای S در آغازی سال ۱۴۰۴ برابر با ۴۱۱ میلیون تومان قرار دارای بود. این خودرو طی دو نوبت افزایش قیمت، در مجموع ۵۵ میلیون تومان گران شده و حالا به ۴۶۶ میلیون تومان رسیده هست. به این ترتیب، کوییک S یکی از محصولاتی هست که بیشترین تغییر قیمتی را در سال جاری تجربه کرده هست.
در نسخه کوییک GX L دندهای نیز روند مشابهی دیده خواهد گردید. این خودرو که در خردادماه با افزایش ۶۰ میلیون تومانی همراه گردید، هماکنون در کارخانه با قیمت ۵۰۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه خواهد گردید.
نیز آخرین نرخ اعلامشده برای کوییک RS در کارخانه، ۴۷۳ میلیون تومان هست که نشان میدهد این نسخه نیز در ردیف خودروهای پرتقاضای سایپا قرار دارد.
قیمت کارخانه کوییک - مهرماه ۱۴۰۴ |
|||
برند | مدل (سال) | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) |
کوییک دندهای S | ۱۴۰۴ | صفر | ۴۶۶۸۹۱۰۰۰ |
کوییک GX L دندهای | ۱۴۰۴ | صفر | ۵۰۵۳۲۸۰۰۰ |
کوییک RS |
۱۴۰۴ | صفر | ۴۷۳۶۹۲۰۰۰ |
کوییک GXR |
۱۴۰۴ رینگ فولادی | صفر | ۵۱۶۰۰۰۰۰۰ |
در بازار خودرو ایران، کوییک سایپا و پژو ۲۰۶ ایرانخودرو بهعنوان دو گزینه محبوب در رده خودروهای اقتصادی شناخته میشوند. هرچندین تفاوت قیمتی میان این دو محصول وجود دارد، اما خریداران اغلب آنها را بهعنوان جایگزینهای یکدیگر در نظر میگیرند.
از لحاظ فنی، کوییک به موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز هست که حدود ۸۷ اسببخار قدرت تولید انجام میدهد. این پیشرانه همراه با گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک (AMT) ارائه خواهد گردید.
شتاب کوییک چندینان چشمگیر نیست، اما مصرف سوخت اقتصادی آن (میانگین ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) باعث شده گزینهای مناسب برای استفاده شهری باشد. در مقابل، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با موتور ۱.۴ لیتری TU3 و قدرت حدود ۷۵ اسببخار عرضه خواهد گردید، اما در نسخه تیپ ۵ موتور ۱.۶ لیتری TU5 با توان ۱۰۵ اسببخار در اختیار مشتریان قرار دارد که عملکرد بهمراتب بهتری نسبت به کوییک دارد.
در بخش کابین، کوییک طراحی ساده و ارگونومیک دارد. استفاده از نمایشگر لمسی، فرمان با کلیدهای کنترلی و امکاناتی مانند سنسور دندهعقب باعث شده این خودرو در میان خودروهای اقتصادی داخلی، چهرهای بهروزتر داشته باشد. بااینحال کیفیت متریال بهکاررفته در کابین کوییک هنوز هم اقتصادی و متوسط ارزیابی خواهد گردید. پژو ۲۰۶ اما با وجود قدمت طراحی، همچنان بهدلیل صندلیهای راحتتر، کیفیت بهتر داشبورد و هماهنگی در ارگونومی کابین، تجربه بهتری برای راننده و سرنشین فراهم انجام میدهد.
از نظر فضای داخلی، کوییک بهواسطه ارتفاع بیشتر سقف و صندوقعقب بزرگتر، کاربری خانوادگی بهتری دارد، درحالیکه ۲۰۶ بیشتر برای جوانان و کسانی که به دنبال سواری اسپرتتر هستند، گزینه جذابتری محسوب خواهد گردید.
در مجموع، کوییک انتخابی اقتصادی و بهصرفه برای کسانی هست که بهدنبال خودرویی کمهزینهتر با امکانات شهری هستند، اما پژو ۲۰۶ همچنان از نظر فنی، کیفیت رانندگی و محبوبیت در بازار دست بالا را دارد.
دیدگاهها