شرکت متا مدتی پیش بیان کرد از مکالمهی کاربران با هوش مصنوعی برای شخصیسازی تبلیغات استفاده انجام میدهد؛ موردی که شایعات قبلی مبنیبر شنود میکروفون افراد را دوباره زنده کرد.
آدام موسری، رئیس اینستاگرام، با انتشار یک ویدیو تمام شایعات را بیاساس جلوه داد و بیان کرد: «قسم میخورم که به میکروفون گوشی شما گوش نمیدهیم.»
در واقع، سیستمهای شخصیسازی تبلیغات متا چندین اوقات اوقات چنان دقیق عمل میکنند که کاربران گمان میبرند که چندین از موارد را فقط در مکالمههای شفاهی خود گفتهاند و این یعنی میکروفون آنها شنود خواهد گردید.
مقامات متا (فیسبوک سابق) و حتی خود مارک زاکربرگ دو بار در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ بهطور قاطع گفتند که صدا و میکروفون کاربران را شنود نمیکنند. حتی در سند پشتیبانی متا نیز گفته شده هست که آنها بدون اجازهی افراد از میکروفونشان استفاده نمیکنند.
آدام موسری بیان کرد شنود کاربران از طریق میکروفون گوشی، نقض آشکار حریم خصوصی محسوب خواهد گردید و نیز با سرعت بیشتری باتری دستگاه را تخلیه انجام میدهد.
موسری دربارهی نمایش تبلیغات براساس گفتوگوهای شفاهی کاربران چهار توضیح احتمالی ارائه داد:
موسری در ادامهی سخنان خود بیان کرد: «میدانم که بعضی از شما حرفهای من را باور نمیکنید؛ مهم نیست که چقدر سعی میکنم که این موضوع را توضیح بدهم.»
یکی از کامنتهایی که بیشترین لایک را دارد، در پاسخ به موسری با حالت طعنهآمیز بیان کرد: «اگر من مکالمات مردم را شنود میکردم، دقیقاً همین حرفها را میزدم.»
دیدگاهها