به گزارش پول و تجارت، جمشید ایمانی، قائممقام ارشد ایرانخودرو بیان کرد: ۱۵ سال هست یک روش نادرست در قیمتگذاری و عرضه خودرو تکرار خواهد گردید؛ نتیجهاش ۳۰۰ همت زیان انباشته، تهدید ورشکستگی، نارضایتی مردم و ۶۰ میلیون سهامدار متضرر هست.
وی افزود: دلالان از شکاف قیمت کارخانه تا بازار سود میبرند، در حالیکه مصرفکننده واقعی محروم خواهد گردید. دولت هم به خاطر همین شکافها، از مالیات و ارزش افزوده واقعی بیبهره مانده هست.
ایمانی بیان کرد: تنها ۳۰ درصد عرضه در اختیار خودروساز هست؛ ۷۰ درصد براساس قوانین دیگر تخصیص داده خواهد گردید. در حالیکه سالانه ۱.۳۵ میلیون دستگاه تولید خواهد گردید و تقاضا یک میلیون هست، همچنان مردم باید در صف سامانهها بایستند.
قائممقام ایران خودرو افزود: ایرانخودرو روزانه ۱۵۰ میلیارد تومان زیان میدهد. مگر یک بنگاه اقتصادی بدون سود امکان داردد بقا داشته باشد؟ بورس کالا راهکار نهایی نیست، اما در شرایط فعلی بهترین ابزار گذار هست. اگر اصلاح نشود، حتی حفظ روند تولید هم ممکن نخواهد قرار دارای بود.
دیدگاهها