به گزارش پول و تجارت به نقل از آخرین خودرو، با ابزارهای ویرایش تصویر طراح ما سورن پلاس را فیس لیفت کرده که در ادامه به بررسی این فیس لیفت خواهیم پرداخت، اما پیش از آن به بیوگرافی کوتاه از سورن پلاس میپردازیم.
در سال ۱۳۸۶ قرار دارای بود که ایران خودرو سمند را فیس لیفت کرد و با نام سورن به بازار آورد. این یعنی در طول این سالها یک پلتفرم قدیمی بارها ترمیم و توسعه داده گردید و سرانجام در سال ۱۳۹۹ به سورن پلاس رسید. سورن پلتفرم و اساس فنی فوق العاده قدیمی دارد و همان سمند هست، اما در لباسی شیک تر. سورن پلاس نمونهای ارتقا یافته از سورن ELX هست. سورن ELX هم نسخه از از سمند فیس لیفت قرار دارای بود.
در بخش فیس لیفت سورن پلاس با موتور TU۵ امکان دارد خودروی ترکیبی از طراحی قدیمی و جدید دید که در آن پلتفرمی قدیمی و با الگویهای طراحی نسبتا بروز ترکیب شده هست. در بخش جلو دقیقا با همان پوزه کشیده سورن روبه رو خواهیم گردید، اما درب کاپوت تغییر پیدا کرده هست.
جلو پنجره این خودرو به شکل ترکیبی از الگوی کهکشانی چری و طراحی محصولات جتا هست. چراغها و جلوپنجره سورن پلاس با موتور تیو ۵ در یک فریم هماهنگ قرار گرفتهاند که نمایی زیبا را به بیننده انتقال میدهد. سپر این خودرو نیز بازطراحی شده و خطوط تیز به با مجراهای ورودی هوای به صورت فیک بر آن نقش بسته هست. چراغهای سورن فیس لیفت از امضاءهای نوری منحصربهفرد بهره میبرد که چهره مدرن را القاء انجام میدهد.
در نمای جانبی برای القاء حس اسپرت طراح همانند بخش جلو خطوط تیزی را به افزوده هست. دربهای این خودرو مجهز به فلاپ شدهاند و خطوط تیزی به قسمت پایینی آنها همانند دنا پلاس افزوده شده هست. رینگهای سورن پلاس فول آپشن به صورت گرافیکی هستند و در نمونه فیس لیفت نیز این نوع رینگ رعایت شده هست. درکل تغییرات در بخش جانبی محدود به فقط رینگها و دربهای خودرو بوده که به خاطر آن فیس لیفت بودن این خودرو است.
در بخش عقب چراغهای خودرو به صورت پیوسته هستند و در داخل یک قاب قرار گرفتهاند. الگوی چراغ عقب به صورت محصولاتام ویام و فونیکس هست که که طراحی جذابی دارند. سپر عقب الگوی خطوط شکسته دارد و در بخش پاینی ۀن دیفیوزر با الگوی اسپرت دیده خواهد گردید که بر روی آن دو خروجی اگزوز دیده خواهد گردید.
کابین سورن پلاس تیو ۵ فیس لیفت همانند خارج این خودرو بروز شده ولی قالب کلی نسخه اصلی خود را حفظ کرده هست. مالتی مدیا سورن پلاس از محل قبلی خود که باعث حواس پرتی و دید بده راننده و سرنشینان میشد به بخش بالایی آن انتقال یافت که دید بهتر را به سرنشینان ایجاد انجام میدهد.
فرمان همانند فرمان دو شاخ ری را کراس اوور ایران خودرو بوده، اما دو شاخ نیست و بخش پایینی آن به مرکز وصل است. الگوی کلی کابین این خودرو به ری را شبیه هست و در چندین بخشهای آن مثل کنترل کننده سیستم مالتی مدیا به محصولات کرمان موتور.
نیروی محرکه سورن پلاس بهینه از پیشرانه XU۷P تامین خواهد گردید که یک پیشرانه با حجم ۱.۸ لیتر، ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بوده که روی هم رفته ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل انجام میدهد.
سورن پلاس XU۷ پلاس در بخش آپشن و تجهیزات از امکاناتی نظیر؛ دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نشانگر تعویض دنده یا GSI، سامانه کنترل کشش، سیستم تهویه اتوماتیک، چراغ روشنایی روز، آینههای جانبی برقی، پوزیشن لامپ، سامانه پایش فشار باد تایرها، کامپیوتر سفری و… بهره میبرد که به عنوان یکی از خودروهای اقتصادی گروه ایران خودرو، امکانات قابل قبولی هست.
دیدگاهها