خرج عروسی و مراسم اینفلوئنسرها و سلبریتی ها را چه کسی می دهد؟
کد خبر : ۸۰۶۶۳۱
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۱۲
-
زمان : ۰۶:۰۰
|
دسته بندی: اسلایدر

خرج عروسی و مراسم اینفلوئنسرها و سلبریتی ها را چه کسی می دهد؟

پول و تجارت: چندین اوقات تبلیغات فراتر از منگنه کردن نام برندهای حامی مالی خواهد گردید و سلبریتی‌ها با انتشار ویدئویی مشترک با مدیر تالار، باغ یا سالن زیبایی به شکلی مستقیم دست به تبلیغ می‌زنند تا توان پرداخت هزینه‌های این مراسم گران‌قیمت را داشته باشند.

به گزارش پول و تجارت، روزنامه همشهری نوشت: این روزها برای بعضی از اینفلوئنسرها و هنرمندان، جشن تولد و مراسم ازدواج تنها بهانه‌ای هست برای یک کمپین تبلیغاتی پرزرق‌وبرق. تجارت با مراسم‌ لاکچری دیگر به پای ثابت زندگی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها تبدیل شده هست و دیگر کسی از اینکه روی عکس عروسی و تولد خود، لیست بلندبالایی از نام برندهای مختلف تشریفات، سالن زیبایی، متخصص پوست، مزون‌ لباس و... منگنه کند، هراسی ندارد.

شاید در نگاه اول استفاده از این شیوه درآمدزایی، موضوعی مربوط به زندگی خصوصی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها باشد، اما زمانی که تبلیغ این سبک از مراسم و جشن‌ها به تغییر سبک زندگی در سطح جامعه ختم خواهد گردید، به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد.

جشن عروسی و تولد به وسعت اینستاگرام 

یک روز خبر تولد لاکچری یک بازیگر تمام صحنه اینستاگرام را تصاحب انجام می‌دهد و روز دیگر مراسم عروسی خانم و آقای بازیگر تبدیل به ترند روز خواهد گردید. تمام عکس‌های روتوش شده این مهمانی‌ها، یک پشت صحنه مشترک دارد؛ تبلیغ برای کسب درآمد.

برای درک این واقعیت فقط کافی هست که نیم‌نگاهی داشته باشیم به اسامی شرکت‌ها و سالن‌های مختلف که نامشان به ویدئو و عکس‌های مراسم‌ و جشن‌ها متصل خواهد گردید. آن زمان هست که معلوم خواهد گردید سلبریتی‌ها برای جزء به جزء مراسم‌شان نه‌تنها هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند، بلکه پولی هم راهی جیب‌شان شده هست.

چندین اوقات تبلیغات فراتر از منگنه کردن نام برندهای حامی مالی خواهد گردید و سلبریتی‌ها با انتشار ویدئویی مشترک با مدیر تالار، باغ یا سالن زیبایی به شکلی مستقیم دست به تبلیغ می‌زنند تا توان پرداخت هزینه‌های این مراسم گران‌قیمت را داشته باشند.

اینفلوئنسرهای بیش‌فعال

اگر بخواهیم با دقت بیشتری در میان محتواهای گره خورده با جشن‌های آدم معروف‌ها، قدم زده و دست به موشکافی بزنیم، باید بگوییم که اینفلوئنسرها در این شیوه برگزاری جشن نقش پررنگی دارند.

فقط کافی هست در زمان برگزاری یک جشن از سوی خانم و آقای اینفلوئنسر، دست به رصد استوری‌های منتشر شده در صفحه اینستاگرامشان زد؛ آن زمان هست که راز مهمانی‌های پشت هم و بیش فعال بودن آنها در برگزاری دورهمی‌های شلوغ و پرهزینه فاش خواهد گردید.

چندی پیش قرار دارای بود که یک خانم اینفلوئنسر با تقریبا ۵۰۰هزار دنبال‌کننده، ۲مهمانی به فاصله یک‌ماه برگزار کرد که اولی جشن تعیین جنسیت فرزند در راهش و دومی جشن تولد دختر ۴ساله‌اش قرار دارای بود. هر دو مهمانی در خاص‌ترین فضای موجود در شمال تهران برگزار گردید و خرج آن با استوری‌های رگباری از شرکت‌های اجاره‌دهنده فضای جشن تا تولیدکننده لباس و سرآشپز معروف تأمین گردید.

این ماجرا در روزهای اخیر در مورد ازدواج یک دختر اینفلوئنسر هم صدق انجام می‌دهد که او هم قبل از رسیدن روز عروسی، صفحه‌اش را در تبلیغات متخصص پوست و زیبایی، سالن زیبایی، مزون لباس و... غرق کرده قرار دارای بود.

واقعیتی که پنهان نمی‌ماند

اثرگذاری این سبک از عروسی و تولد بر زندگی مردمان عادی جامعه، موضوعی عیان هست و در شرایطی که به‌گفته بیژن عبداللهی‌مقدم، رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی، تنها 20درصد ظرفیت تالارها به عروسی اختصاص پیدا انجام می‌دهد، باید قبول کرد که برگزاری این مراسم‌ پر زرق و برق، حاصلی جز حسرت‌فروشی ندارد.

بالا و پایین کردن نظرات کاربران زیر پست‌های عروسی خانم و آقای بازیگر یا اینفلوئنسر نشان می‌دهد که در میان حجم بالای آرزوی خوشبختی و قلب‌های ارسال شده، چندین از واقعیت و چندین هم از حسرت چنین مراسمی نوشته‌اند.

کاربری با نام بهار در صفحه خانم بازیگر که در روزهای اخیر تصویر مراسم ازدواجش با کامران تفتی مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته قرار دارای بود و تجملات این مراسم بسیاری را با خود درگیر کرده قرار دارای بود، نوشته هست: «دیگه زیادی داری واسه پیج‌ها تبلیغ الکی می‌کنی.» کاربر دیگری با نام موسوی هم از این حجم به رخ کشیدن گله کرده هست: «مبارک باشه، ولی این همه خودنمایی لازم نبود، ما بیچاره‌ها که نمی‌تونیم اینجوری عروسی کنیم چی؟»

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه