به گزارش پول و تجارت دنا پلاس بهعنوان یکی از سدانهای محبوب ایرانخودرو که همواره در سبد خرید خانوادهها و علاقهمندان خودرو جایگاه ویژهای داشته امروز با رشد قیمت در اکثر نسخههای خود توجه خریداران را به خود جلب کرد.
قیمت دنا پلاس MT۶ با رینگ فولادی امروز رشد ۸ میلیون تومانی را تجربه کرد و حالا در سطح یک میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان معامله خواهد گردید؛ این نسخه بهعنوان اقتصادیترین مدل دنا پلاس با وجود افزایش قیمت همچنان مورد توجه خریداران هست.
دنا پلاس بورسی نیز از روند صعودی عقب نماند و نسبت به روز گذشته ۴ میلیون تومان گرانتر گردید؛ این خودرو امروز در بازار آزاد یک میلیارد و ۷۴ میلیون تومان قیمتگذاری شده هست.
قیمت دنا پلاس EF۷ پنجدنده ساده هم امروز ۵ میلیون تومان افزایش یافت و با عبور از مرز یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان، جایگاه خود را در میان خودروهای میلیاردی تثبیت کرد.
در این میان، بیشترین تغییر قیمت به دنا پلاس اتوماتیک اختصاص دارد. این نسخه از ابتدای مهرماه تاکنون جهشی ۶۵ میلیون تومانی را پشت سر گذاشته و اکنون با رقم یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان در بازار عرضه خواهد گردید؛ رقمی که دنا اتوماتیک را در رده سدانهای لوکس داخلی قرار میدهد.
قیمت دنا صفر - مهرماه ۱۴۰۴ |
|||
برند | مدل (سال) | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) |
دنا پلاس MT۶ | ۱۴۰۴ رینگ فولادی | صفر | ۱۱۲۴۰۰۰۰۰۰ |
دنا پلاس MT۶ | ۱۴۰۴ | صفر | ۱۱۴۹۰۰۰۰۰۰ |
دنا پلاس اتوماتیک | ۱۴۰۴ | صفر | ۱۳۴۵۰۰۰۰۰۰ |
دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو ساده | ۱۴۰۳ | صفر | ۱۱۷۰۰۰۰۰۰۰ |
دنا پلاس بورسی | ۱۴۰۴ | صفر | ۱۰۷۳۰۰۰۰۰۰ |
دنا پلاس EF۷ پنجدنده ساده | ۱۴۰۴ |
صفر | ۸۶۹۰۰۰۰۰۰ |
روند افزایشی این خودرو طی روزهای اخیر نشان میدهد که بازار در مسیر جدیدی از گرانی حرکت انجام میدهد و مشتریان برای خرید نسخههای مختلف دنا باید مبالغ بیشتری نسبت به هفتههای گذشته پرداخت کنند.
در بازار داخلی، هم دنا پلاس صفر و هم پژو ۲۰۷ از پرطرفدارترین خودروهای ایرانخودرو هستند که اغلب خریداران میان آنها مردد میمانند. از نظر فنی، دنا پلاس EF۷ با موتور ۱.۷ لیتری چهارسیلندر و توان حدود ۱۱۳ اسببخار عرضه خواهد گردید که به گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک متصل هست. این ترکیب، شتاب قابلقبولی به خودرو میدهد اما وزن بالاتر دنا نسبت به ۲۰۷ باعث خواهد گردید در شتاب اولیه کمی کندتر ظاهر شود.
در مقابل، پژو ۲۰۷ با موتور TU5P جدید و توان ۱۱۳ اسببخار و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک یا دستی ارائه خواهد گردید. این پیشرانه با وزن کمتر خودرو هماهنگی بهتری دارد و همین باعث خواهد گردید ۲۰۷ در شتابگیری و مصرف سوخت، راندمان بهتری نسبت به دنا پلاس داشته باشد.
از نظر کابین، دنا پلاس طراحی لوکستری دارد؛ فضای داخلی بزرگتر، صندلیهای راحتتر و امکاناتی مثل مانیتور ۷ اینچی، سانروف و تریم داخلی شیک، حس یک سدان خانوادگی را منتقل انجام میدهد. در مقابل، پژو ۲۰۷ بیشتر بر روی جوانپسند بودن و طراحی اسپرت تمرکز دارد؛ داشبورد جمعوجور، فرمان D-Cut، صفحه نمایش لمسی و ارگونومی مناسب باعث شده فضای کابین آن برای رانندگی شهری و روزمره بسیار کاربردی باشد.
سرانجام، اگر خریدار بهدنبال خودرویی خانوادگی با کابین جادارتر و طراحی لوکستر باشد، دنا پلاس انتخاب بهتری هست. اما برای کسانی که به شتاب، مصرف سوخت اقتصادیتر و هندلینگ شهری اهمیت بیشتری میدهند، پژو ۲۰۷ گزینه برنده بازار خواهد قرار دارای بود.
دیدگاهها