به گزارش پول و تجارت بازار خودرو در ۱۳ مهر ۱۴۰۴ شاهد افت محسوس در قیمت خانواده پژو ۲۰۷ ایرانخودرو قرار دارای بود؛ جایی که تمامی نسخههای این هاچبک محبوب از تیپ دندهای تا اتوماتیک پانوراما با کاهش بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان مواجه شدند.
پژو ۲۰۷ دندهای پانوراما (رینگ فولادی) امروز با ۲۰ میلیون تومان کاهش، از محدوده یک میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان پایین آمد و در بازار آزاد یک میلیارد و ۸۵ میلیون تومان معامله گردید.
پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز ۱۱ میلیون تومان ارزانتر گردید و حالا در بازار به یک میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان رسیده هست.
پژو ۲۰۷ موتور TU۳ که نسخه اقتصادیتر این خانواده محسوب خواهد گردید، امروز ۵ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و در سطح ۸۶۹ میلیون تومان قرار گرفت.
سرانجام، پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما هم با افت ۱۰ میلیون تومانی همراه گردید و امروز یک میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان قیمتگذاری گردید.
قیمت بازار آزاد پژو ۲۰۷ - مهرماه۱۴۰۴ |
|||
برند | مدل | کارکرد(کیلومتر) | قیمت (تومان) |
پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU5P | ۱۴۰۴ | صفر | ۱۳۴۰۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P | ۱۴۰۳ | صفر | ۱۲۷۰۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | ۱۴۰۴ | صفر | ۱۲۳۲۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دندهای هیدرولیک | فرمان هیدرولیک | صفر | ۱۰۱۳۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دندهای پانوراما |
۱۴۰۴ رینگ فولادی | صفر | ۱۰۸۵۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دنده ای TU۵ | ۱۴۰۴ فرمان هیدرولیک | صفر | ۱۰۲۰۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ TU۳ | ۱۴۰۴ | صفر | ۸۶۹۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ TU۳ | ۱۴۰۳ | صفر | ۸۳۵۰۰۰۰۰۰ |
در بازار پرنوسان خودروهای داخلی، دو محصول پرطرفدار ایرانخودرو یعنی پژو ۲۰۷ و تارا، همواره در مرکز توجه خریداران قرار دارند. یکی نمایندهی نسل قدیم پلتفرم پژو با روحیهی اسپرت و جوانپسند، و دیگری نتیجهی بهروزرسانیهای فنی و طراحی جدید ایرانخودرو در مسیر حرکت بهسوی محصولات مدرنتر. در شرایطی که قیمت پژو ۲۰۷ امروز کاهش یافته و قیمت تارا همچنان نوسان دارد، مقایسهی این دو خودرو امکان داردد برای خریداران، راهنمایی جدی در تصمیمگیری باشد.
پژو ۲۰۷ از نظر طراحی بدنه، هنوز هم یکی از جذابترین خودروهای تولید داخل محسوب خواهد گردید. خطوط تیز، چراغهای کشیده و نمای اسپرت سپرها، این هاچبک جمعوجور را به انتخاب محبوب قشر جوان تبدیل کرده هست. در مقابل، تارا با ظاهری مدرنتر و نزدیک به طراحی جهانی، حس سدانهای خانوادگی را منتقل انجام میدهد. ارتفاع بیشتر بدنه، جلوپنجره بزرگتر و طراحی متعادلتر، تارا را گزینهای جدیتر برای سفرهای شهری و بینشهری کرده هست.
در فضای کابین، تفاوتها محسوسترند. کابین تارا نسبت به پژو ۲۰۷ جادارتر و ارگونومیکتر هست؛ مخصوصاً در بخش صندلیهای عقب و حجم صندوق عقب که به ۴۲۰ لیتر میرسد. در مقابل، ۲۰۷ فضای محدودتری دارد اما طراحی داخلی آن بهدلیل فرمان کوچک، داشبورد زاویهدار و نمایشگر مرکزی جمعوجور، حس اسپرت و چابکی بیشتری القا انجام میدهد.
از نظر کیفیت متریال، هر دو خودرو در سطح معمول محصولات داخلی هستند، اما تارا بهواسطهی تولید جدیدتر، مونتاژ دقیقتر و عایقبندی بهتر، تجربهی سواری آرامتری ارائه میدهد.از نظر فنی، هر دو خودرو از خانوادهی پیشرانههای ۱.۶ لیتری ایرانخودرو هستند.
پژو ۲۰۷ در نسخههای دندهای و اتوماتیک از موتور TU۵ با قدرت ۱۰۵ اسببخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتنمتر بهره میبرد. تارا اما به موتور TU۵P مجهز هست که با تغییر در سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها (VVT) و بهبود نرمافزار ECU، حدود ۱۱۳ اسببخار قدرت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور تولید انجام میدهد.
در بخش گیربکس، هر دو خودرو با نسخههای ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک عرضه میشوند، با این تفاوت که گیربکس اتوماتیک تارا عملکرد نرمتر و دقیقتری دارد و در رانندگی شهری، تعویض دندهها را با وقفهی کمتری انجام میدهد. از نظر شتاب، پژو ۲۰۷ کمی سریعتر هست (شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۱۱.۶ ثانیه)، اما تارا به لطف تنظیم موتور جدید، در مسیرهای طولانیتر پایداری بهتری دارد.
در بخش امکانات، برتری با تارا هست. این خودرو در تیپهای V۱ و V۴ به امکاناتی چون سیستم کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، ترمز ABS+EBD، دو کیسه هوا در جلو و جانبی، دوربین دید عقب، سنسور پارک، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، تهویه اتوماتیک و کروز کنترل مجهز شده هست.
در مقابل، پژو ۲۰۷ نیز در نسخههای فول دارای امکانات مشابهی هست، اما در چندین تیپهای دندهای هنوز فاقد سیستم کنترل پایداری و ایربگهای جانبی هست. از نظر ایمنی ساختاری نیز، بدنهی تارا به خاطر طراحی جدیدتر، مقاومت بهتری در تستهای ضربهی داخلی از خود نشان داده هست.
دیدگاهها