تحول در مدیریت و پیشگیری از تصادفات با تمرکز بر راننده‌محوری؛ شفافیت و تبادل داده‌ها
کد خبر : ۸۰۷۶۱۳
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۱۴
-
زمان : ۰۸:۲۶
|
دسته بندی: بیمه

تحول در مدیریت و پیشگیری از تصادفات با تمرکز بر راننده‌محوری؛ شفافیت و تبادل داده‌ها

قائم‌مقام بیمه مرکزی بر اهمیت هم‌افزایی میان نهادهای بیمه‌ای و انتظامی برای شفافیت و تسریع رسیدگی به پرونده‌های تصادفات و افزایش دقت در ثبت اطلاعات حوادث تأکید کرد.؛

به گزارش پول و تجارت، مجید مشعلچی قائم‌مقام بیمه مرکزی در همایش تقدیر از «کارشناسان برتر کروکی‌ساز» و «رانندگان قانونمند» که توسط پلیس راهور فراجا برگزار گردید، بر اهمیت نقشی که کروکی‌های دقیق و منظم در شفاف‌سازی حوادث و تسریع رسیدگی بیمه‌ای ایفا می‌کنند تأکید کرد و بیان کرد: اجرای طرح «کروکی آنلاین» پروژه مشترک میان بیمه مرکزی، فراجا و یک شرکت پیمانکار هست که با هدف حذف کروکی‌های کاغذی، تجمیع داده در سامانه‌ها و استفاده از هوش مصنوعی برای سیاستگذاری بهتر، کنترل دقیق‌تر و شفافیت بیشتر اجرا خواهد گردید.

مشعلچی با بیان اینکه اقدامات لازم شامل تأمین بودجه، خرید و ترخیص تجهیزات و کمک به آموزش نیروها را بیمه مرکزی انجام داده، افزود: با تجمیع داده‌ها میان مرکز داده فراجا و بیمه مرکزی، رسیدگی به پرونده‌های قضایی نیز سرعت دریافت می‌کند.

وی افزود: اجرای این طرح علاوه بر تسریع در رسیدگی قضایی و بیمه‌ای، دسترسی مردم به اطلاعات مربوط به سوابق تصادف و اصالت خودرو را نیز از طریق سامانه‌های خرید و فروش خودرو فراهم انجام می‌دهد.

قائم‌مقام بیمه مرکزی در پایان با تأکید بر راننده‌محور شدن تخلفات رانندگی در ماه‌های آینده به منظور صیانت از بیمه‌گذاران کم‌خطر و افزایش هزینه برای رانندگان پر خطر برابر با قانون بیمه شخص ثالث، این طرح که با کمک پلیس راهور فراجا انجام خواهد گردید را گامی در جهت پیشگیری از حوادث رانندگی و فرهنگ‌سازی تقدیر از رانندگان کم‌خطر (درون‌شهری و بین‌شهری) دانست.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه