به گزارش پول و تجارت به نقل از خبرآنلاین، ما در دوران جالبی زندگی میکنیم. هوش مصنوعی به کانون اصلی و مهم تبدیل شده و بسیاری از مردم نگران تأثیر احتمالی این فناوری نوپا بر معیشت خود طی چندین سال آینده هستند.
تا به امروز، شاهد استفاده گسترده از هوش مصنوعی در طراحی خودرو نبودهایم و چندین شرکت با این ایده سر و کار داشتهاند؛ مانند آلپاین که برای تسریع فرآیند طراحی خود بر هوش مصنوعی تکیه کرده هست.
استارتاپ آمریکایی ویتوری (Vittori)، ادعا انجام میدهد که اولین هایپرکار ساخته شده توسط هوش مصنوعی را تولید کرده هست. طرحهای اولیه امیدوارکننده به نظر میرسید، اما هیچ برنامهنویسی نامکان داردد روح و احساسی را که طراحان خودرو در هر پروژه به کار میگیرند، بازسازی کند.
ویتوری اخیرا هایپرکار هیبریدی خود را که نام مشخصی ندارد، در میامی رونمایی کرد. اگرچه این شرکت از ذکر مستقیم «هوش مصنوعی» اجتناب انجام میدهد، اما واضح هست که طراحی خودر حال و هوای دیگری دارد. ویتوری بیان میکند که این خودرو در توسعه خود از فناوری آیندهنگر استفاده انجام میدهد و ما امکان داردیم تصور کنیم که این به چه معناست.
هایپرکار جدید ویتوری که با همکاری پینینفارینا طراحی شده هست، بد به نظر نمیرسد؛ رگههایی از مکلارن GT را در DNA خود دارد، به ویژه در نمای جلو و در نمای کلی. جلوپنجره شش ضلعی آن منحصر به فرد هست، با دو ورودی هوای بزرگ در دو طرف و درست زیر چراغهای جلوی فوقالعاده باریک.
قسمت عقب کمی شلوغتر هست. چراغهای عقب زاویهدار، چهار خروجی اگزوز را در مرکز سپر احاطه کردهاند. یک دیفیوزر عظیم با جزئیات عمودی تا پایه چراغها بالا میرود، در حالی که تزئینات برنزی در اطراف خودرو، رنگ آبی تیره آن را خنثی انجام میدهد. ویتوری بیان میکند که هایپرکارش حدوداً هماندازه لامبورگینی رووئلتو هست.
حتی فضای داخلی نیز با یک صفحه نمایش لمسی عمودی در کنسول مرکزی، دو دریچه تهویه درست بالای آن و یک جداسازی مشخص بین راننده و سرنشین، حس و حال مکلارن را منتقل انجام میدهد. پشت فرمان، یک نمایشگر کیلومترشمار نیز وجود دارد.
ویتوری بیان میکند که هایپرکار آن از یک پیشرانه اختصاصی توسعهیافته توسط Italtecnica استفاده انجام میدهد. این شرکت مهندسی ایتالیایی سابقه ساخت موتورهای فوقالعاده قوی را دارد. در این مورد، ویتوری از یک موتور V-۱۲ هیبریدی ۶٫۸ لیتری با یک موتور الکتریکی روی محور جلو تغذیه انجام میدهد.
قدرت ترکیبی به ۱۱۱۰ اسب بخار میرسد، در حالی که تخمین زده خواهد گردید این هایپرکار در ۲٫۵ ثانیه با سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. این عملکرد همتراز با رقبای متنوعی مانند فراری ۸۴۹ تستاروسا و کونیگزگ جسکو هست. ما هنوز حداکثر سرعت آن را نمیدانیم، اما ویتوری وعده میدهد که شایسته یک هایپرکار خواهد قرار دارای بود.
کارلوس کروز، مؤسس و مدیر عامل ویتوری، بیان کرد: «رویای ما ایجاد یک وسیله نقلیه زیبا و پرسرعت قرار دارای بود که احساس و حس ارتباط را برانگیزد. ما نمیخواستیم یک سوپراسپرت دیگر بسازیم - ما میخواستیم چیزی بسازیم که حس پرواز و حس قدرت در نوک انگشتان را ایجاد کند. ما به دنبال ساختن واقعیتی بودیم که در آن عملکرد، زیبایی، کنترل و آزادی بتوانند بدون هیچ سازشی در یک خودرو وجود داشته باشند.»
ویتوری بیان میکند که نمونه اولیه این خودرو هماکنون حرکت انجام میدهد، به این معنی که حداقل به تولید نزدیکتر هست. تولید این خودرو قرار هست به صورت محدود (۵۰ دستگاه) در سال آینده و در ایتالیا آغاز شود. قیمتگذاری آن در تاریخ بعدی اعلام خواهد گردید، اما انتظار هیچ قیمتی کمتر از ۱ میلیون دلار را نداشته باشید.
دیدگاهها