اختلاف قیمت کارخانه و بازار ساینا/معامله کدام مدل ساینا سود بیشتری دارد؟ + جدول
کد خبر : ۸۰۷۸۵۸
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۱۴
-
زمان : ۱۹:۴۲
|
دسته بندی: خودرو

اختلاف قیمت کارخانه و بازار ساینا/معامله کدام مدل ساینا سود بیشتری دارد؟ + جدول

میزان اختلاف قیمت کارخانه و بازار ساینا را در این گزارش بخوانید.

به گزارش پول و تجارت  بازار خودرو بار دیگر شاهد افزایش فاصله میان نرخ کارخانه و بازار آزاد هست. بررسی قیمت‌ها در ۱۴ مهر ۱۴۰۴ نشان می‌دهد که خانواده ساینا با اختلاف‌هایی قابل‌توجه میان دو نرخ رسمی و آزاد معامله می‌شوند؛ اختلافی که در چندین مدل‌ها تا بیش از ۲۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

ساینا اتوماتیک در کارخانه ۵۶۸ میلیون تومان قیمت دارد، در حالی که در بازار آزاد با نرخ ۷۸۱ میلیون تومان معامله خواهد گردید. به این ترتیب، خریدار در صورت خرید مستقیم از کارخانه حدود ۲۱۳ میلیون تومان سود کسب انجام می‌دهد.

ساینا GX دوگانه‌سوز نیز در کارخانه ۵۱۸ میلیون تومان و در بازار ۶۵۸ میلیون تومان قیمت دارد. اختلاف ۱۴۰ میلیون تومانی میان این دو نرخ، نشان می‌دهد که همچنان انگیزه خرید از کارخانه برای متقاضیان بالاست.

ساینا S که به عنوان نسخه ساده‌تر این خانواده شناخته خواهد گردید، در کارخانه ۴۶۹ میلیون تومان و در بازار آزاد ۶۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده هست؛ به عبارتی، خرید مستقیم از کارخانه حدود ۱۴۱ میلیون تومان سود خالص برای خریدار به همراه دارد.

قیمت کارخانه و بازار آزاد ساینا  - مهر ۱۴۰۴

برند قیمت بازار آزاد(تومان) قیمت کارخانه(تومان) اختلاف قیمت(تومان)
ساینا اتوماتیک ۷۸۱۰۰۰۰۰۰ ۵۶۸۷۴۸۰۰۰
۲۱۳۰۰۰۰۰۰
ساینا S ۶۱۰۰۰۰۰۰۰ ۴۶۹۰۰۰۰۰۰ ۱۴۱۰۰۰۰۰۰
ساینا GX دوگانه‌سوز ۶۵۸۰۰۰۰۰۰
۵۱۸۲۰۷۰۰۰
۱۴۰۰۰۰۰۰۰

مقایسه ساینا و کوییک / دو برادر اقتصادی سایپا در میدان رقابت

در بازار خودروهای اقتصادی کشور، ساینا و کوییک را امکان دارد دو چهره اصلی از خانواده محصولات ارزان‌قیمت سایپا دانست؛ خودروهایی که با وجود اشتراکات فنی، در طراحی، سطح امکانات و استقبال بازار تفاوت‌هایی محسوس دارند.

از نظر فنی، هر دو خودرو از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری M15 با توان حدود ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر بهره می‌برند. گیربکس ۵ سرعته دستی در نسخه‌های پایه و گیربکس CVT در نسخه‌های اتوماتیک، ساختار انتقال قدرت را تشکیل می‌دهد. بنابراین، شتاب و مصرف سوخت این دو خودرو حدوداً مشابه هست و تفاوت‌ها بیشتر در طراحی و راحتی کابین دیده خواهد گردید.

از نظر طراحی، کوییک با ظاهری اسپرت‌تر، چراغ‌های کشیده‌تر و ارتفاع بیشتر از سطح زمین، برای جوانان جذاب‌تر ظاهراً. در مقابل، ساینا همچنان زبان طراحی کلاسیک‌تری دارد و با صندوق‌دار بودن، گزینه‌ای خانوادگی‌تر محسوب خواهد گردید. به‌ویژه در سفرهای شهری، صندوق ۳۷۰ لیتری ساینا نسبت به فضای محدودتر کوییک، برتری کاربردی دارد.
در بخش کابین نیز تفاوت‌ها محسوس‌اند؛ کوییک در نسخه‌های S و R از تریم دو رنگ، نمایشگر لمسی ۷ اینچی و فرمان D شکل بهره می‌برد که حس مدرن‌تری منتقل انجام می‌دهد. ساینا

اما در نسخه‌های S و GX با وجود بهبود متریال و فرمان جدید، همچنان طراحی ساده‌تری دارد و تمرکز آن بیشتر بر سهولت تعمیر و هزینه نگهداری پایین‌تر هست.

اما در بحث قیمتی، ورق برمی‌گردد. در بازار آزاد، ساینا اتوماتیک با حدود ۷۹۰ میلیون تومان و کوییک S با نزدیک به ۶۳۰ میلیون تومان معامله می‌شوند. یعنی خریدار برای داشتن ظاهر اسپرت‌تر و امکانات رفاهی بیشتر در کوییک، امکان داردد نزدیک به ۱۶۰ میلیون تومان کمتر هزینه کند. در مقابل، ساینا اتوماتیک با گیربکس نرم‌تر و سواری آرام‌تر، بیشتر مورد توجه خانواده‌ها و مصرف‌کنندگان مسن‌تر هست.

در مجموع، اگر هدف از خرید خودرو استفاده روزمره شهری، مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری منطقی باشد، هر دو خودرو گزینه‌های قابل‌قبولی‌اند. اما برای کسانی که ظاهر مدرن‌تر، رنگ‌بندی جوان‌پسند و کابین به‌روزتر می‌خواهند، کوییک برنده رقابت هست؛ و برای خریدارانی که سواری نرم‌تر، صندوق جادارتر و گیربکس مطمئن‌تر می‌خواهند، ساینا انتخاب معقول‌تری هست.

نظر به اختلاف قیمت قابل‌توجه میان کارخانه و بازار آزاد، خرید ساینا از طرح‌های فروش سایپا همچنان سودآورتر هست. اما از نظر ارزش خرید در بازار آزاد، کوییک S با قیمت پایین‌تر و طراحی به‌روزتر امکان داردد رقیب جدی ساینا باشد — رقابتی که نشان می‌دهد حتی در رده خودروهای اقتصادی هم، انتخاب درست امکان داردد میلیون‌ها تومان تفاوت هزینه و رضایت مصرف‌کننده به همراه داشته باشد.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه