پژو ۲۰۷ جدید با قیمت عجیب وارد بازار شد
کد خبر : ۸۰۷۹۸۹
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۱۵
-
زمان : ۰۸:۰۸
|
دسته بندی: خودرو

پژو ۲۰۷ جدید با قیمت عجیب وارد بازار شد

مشتریان پژو ۲۰۷ با موتور TU۵P می‌بایست بابت هشت اسب بخار قدرت بیشتر و فرمان برقی، ۳۰ میلیون اضافه‌تر پرداخت کنند.

به گزارش پول و تجارت، قیمت پژو ۲۰۷ جدید در بازار آزاد مشخص گردید. پژو ۲۰۷ دنده‌ای با پیشرانه جدید TU۵P در بدو ورود به بازار حاشیه‌ساز گردید. اختلاف قیمت کارخانه و بازار، بلافاصله نگاه‌ها را به سمت هاچ‌بک محبوب ایران‌خودرو کشاند؛ اختلافی که نه از جهش‌های بزرگ فنی بلکه از تغییرات محدود موتور ناشی شده هست.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار پژو ۲۰۷ TU۵P

ایران‌خودرو قیمت رسمی پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای قالپاقی (رینگ فولادی بجای رینگ آلومینیومی -Sport- به همراه قالپاق پلاستیکی) مجهز به پیشرانه TU۵P را ۸۳۴ میلیون تومان تعیین کرد و اولین سری آن را به مشتریان تحویل داده گردید.

آگهی‌های فروش این تیپ جدید در بازار آزاد اما حکایت از نرخ‌ بالاتری دارد؛ پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای TU۵P در بازار یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان قیمت خورده. این یعنی فاصله‌ای ۲۷۶ میلیون تومانی میان نرخ کارخانه و بازار- اختلاف قیمتی ۳۰ میلیونی که فقط بخاطر «پلاس شدن» موتور شکل گرفته هست.

این درحالیست که نسخه قبلی همین خودرو با موتور TU۵ معمولی در کارخانه ۸۳۶ میلیون تومان نرخ‌گذاری شده و در بازار آزاد یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان معامله خواهد گردید. این تفاوت عددی، عملا ارزش‌گذاری اضافه برای پیشرانه ارتقایافته را در بازار تأیید انجام می‌دهد.

تغییرات نسخه جدید پیشرانه TU۵P

پژو ۲۰۷ دنده‌ای که پیشتر با موتور TU۵ قدیمی عرضه می‌شد، حالا به موتور جدید TU۵P مجهز شده هست؛ در واقع، TU۵P همان نسخه ارتقایافته موتور EC۵ هست که با تغییرات فنی جزئی، قدرت و بازدهی بیشتری دارد.

این پیشرانه با اویل‌پمپ متغیر، دینام نسل جدید، سیستم تزریق سوخت ارتقایافته و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (CVVT)، توان خودرو را به ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور را به ۱۴۴ نیوتن‌متر رسانده هست؛ تنها هشت اسب بخار و دو نیوتن‌متر بیشتر از نسخه قبلی.

حتی با وجود وعده درباره گیربکس جدید، این تیپ هنوز با همان جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی قدیمی عرضه خواهد گردید!

نیز فرمان برقی جایگزین سیستم هیدرولیک شده تا بخشی از توان موتور صرف پمپ هیدرولیک نشود و در سرعت‌های پایین حرکت نرم‌تری داشته باشد.

این تغییرات در عمل بیشتر در شرایط خاصی مانند سبقت در بزرگراه یا عبور از سربالایی طولانی خود را نشان خواهد داد و در ترافیک روزمره شهر تفاوت محسوسی ایجاد نمی‌کنند.

بدین ترتیب، ایران‌خودرو برای مشتریانی که ثبت‌نام نسخه‌های TU۵ معمولی را انجام داده‌اند، طرح تبدیل اجباری به TU۵P را با پرداخت مابه‌تفاوت ۱۸ میلیون تومانی در نظر گرفته هست.

این روند هم‌اکنون برای رانا و دیگر تیپ‌های دنده‌ای پژو ۲۰۷ هم اعمال شده تا سبد محصولات به‌طور کامل از موتور TU۵ سنتی خارج شود.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه