به گزارش پول و تجارت در معاملات روز ۱۶ مهر ۱۴۰۴ تمام مدلهای محبوب برند هایما با رشد محسوس قیمت همراه شدند؛ رشدی که در چندین مدلها تا ۳۰۰ میلیون تومان نسبت به ابتدای سال افزایش نشان میدهد.
قیمت هایما ۷X امروز با رشد چشمگیر ۳۰۰ میلیون تومانی همراه گردید. این کراساوور خانوادگی که در آغازی سال یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان قیمت دارای بود، حالا در بازار آزاد دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان معامله خواهد گردید.
قیمت هایما ۸S نیز جهش قابل توجهی را ثبت کرد. این شاسیبلند اسپرت با افزایش ۶۵ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، از دو میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان به دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسید.
قیمت هایما S۷ پرو، یکی از پرفروشترین محصولات ایرانخودرو در بازار خودروهای مونتاژی، امروز ۴۷ میلیون تومان افزایش یافت و به دو میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان رسید. این خودرو به خاطر تعادل مناسب میان قدرت موتور، راحتی و امکانات رفاهی، یکی از گزینههای اصلی خریداران در رده کراساوورهای میانرده هست.
در همین حال، قیمت هایما S۵ پرو نیز روند صعودی دارای بود و با افزایش ۳۴ میلیون تومانی، اکنون یک میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان قیمتگذاری خواهد گردید.
قیمت هایما صفر - مهرماه ۱۴۰۴ |
|||
برند | مدل (سال) | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) |
هایما ۷X | ۱۴۰۴ | صفر | ۲۲۵۰۰۰۰۰۰۰ |
هایما ۸S |
۱۴۰۴ | صفر | ۲۵۳۰۰۰۰۰۰۰ |
هایما ۸S | ۱۴۰۳ | صفر | ۲۴۰۰۰۰۰۰۰۰ |
هایما S۷ ۱.۵ لیتر توربو پرو |
۱۴۰۴ | صفر | ۲۳۸۳۰۰۰۰۰۰ |
هایما S۷ ۱.۵ لیتر توربو پرو |
۱۴۰۳ | صفر | ۲۲۰۰۰۰۰۰۰۰ |
هایما S۵ ۶ سرعته اتوماتیک |
۱۴۰۴ | صفر | ۱۹۱۰۰۰۰۰۰۰ |
در رقابت میان خودروهای چینی بازار ایران، هایما و فیدلیتی نهتنها از نظر طراحی و امکانات رفاهی رقابت نزدیکی دارند، بلکه در بخش ایمنی و سیستمهای حفاظتی سرنشینان نیز عملکرد قابل توجهی ارائه میدهند. با این حال، بررسی جزئیات فنی و استانداردهای ایمنی نشان میدهد که تفاوتهای ظریفی میان این دو خودروی محبوب وجود دارد.
هایما S7 پرو و هایما 8S در نسخههای جدید خود از مجموعهای از امکانات ایمنی نظیر شش ایربگ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع نیروی ترمز (EBD) بهره میبرند. این خودروها نیز به سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HSA) و دوربین دید ۳۶۰ درجه مجهز هستند که نقش مهمی در کاهش خطای انسانی دارند.
در تستهای تصادف موسسه C-NCAP، هایما نمرهای در حدود چهار ستاره ایمنی دریافت کرده هست که نشاندهنده ایمنی قابل قبول در کلاس خودروهای کراساوور متوسط هست.
در مقابل، فیدلیتی پرایم (JETOUR X70) با ساختار بدنه مقاومتر، استفاده گستردهتر از فولاد با استحکام بالا و سیستمهای ایمنی فعال پیشرفتهتر، یک گام جلوتر از رقیب خود قرار دریافت میکند. وجود امکاناتی مانند سیستم هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار و کنترل کشش (TCS) باعث خواهد گردید فیدلیتی نهتنها در سرعتهای بالا بلکه در شرایط رانندگی شهری نیز ایمنتر عمل کند.در تست تصادف، این خودرو موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده هست.
در مجموع، اگرچه هر دو خودرو در سطح بالایی از ایمنی قرار دارند، اما فیدلیتی به خاطر استفاده از تکنولوژیهای ایمنی مدرنتر و ساختار مهندسی بدنه پیشرفتهتر، گزینهای ایمنتر از هایما محسوب خواهد گردید. در مقابل، هایما با قیمت پایینتر و هزینه نگهداری کمتر، همچنان انتخاب منطقیتر برای کاربرانی هست که میان ایمنی و اقتصادی بودن به دنبال تعادل هستند.
دیدگاهها