به گزارش پول و تجارت، علی جباری در جلسه کمیته پدافند غیرعامل این شرکت، با تأکید بر ضرورت پایداری خدمات بیمهای در شرایط بحرانی اظهار دارای بود: همزمان با آغاز جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه ایران، هیچگونه اخلالی در ارائه خدمات بیمهای به مردم ایجاد نشد و بیمه ایران توانست با اتکا به اصول پدافند غیرعامل، تابآوری عملیاتی و صیانت از نیروی انسانی و زیرساختها را در طول ایام جنگ بهطور کامل محقق کند.
وی با اشاره به اهمیت ارتقای تابآوری نهادی در برابر تهدیدات نوین افزود: در چندین ماه اخیر، اقدامات بنیادینی در بیمه ایران آغاز شده هست. اصلاح ساختارها و تحول در حوزه زیرساختهای فناوری بهصورت جدی در دستور کار قرار گرفته و در کنار فعالیتهای جاری، اقدامات زیربنایی برای نوسازی و مقاومسازی فناوری اطلاعات در حال انجام هست.مدیرعامل بیمه ایران در ادامه خاطرنشان کرد: همزمان با تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در وزارت امور اقتصادی و دارایی با شروع جنگ ۱۲ روزه، این کمیته در بیمه ایران نیز فعال گردید. گستردگی خدمات بیمه ایران در سراسر کشور ایجاب میکرد که در زمان بحران، خدمترسانی بدون وقفه ادامه یابد و خوشبختانه در طول جنگ ۱۲ روزه، این هدف بهطور کامل محقق گردید.
علی جباری در تشریح محورهای اصلی اقدامات پدافند غیرعامل بیان کرد: صیانت از نیروی انسانی یکی از اصول بنیادین پدافند غیرعامل هست. در این راستا، آموزشها و دستورالعملهای لازم به همکاران ابلاغ گردید تا ضمن حفظ ایمنی فردی، استمرار خدمات نیز تضمین شود. نیز برای حفظ امنیت کارکنان، شعب جایگزین در شهر تهران و سایر استانها پیشبینی گردید.وی افزود: در حوزه حفاظت از داراییها، تجهیزات و ساختمانها نیز اقدامات متعددی انجام گرفت. به علاوه، ارتقای آچندین اوقات مشتریان از دیگر محورهای مهم قرار دارای بود. شبکه ۱۴ هزار نفری نمایندگی بیمه ایران با ارتباط مستمر با بیش از ۳۰ میلیون مشتری در سراسر کشور، آموزشها و اطلاعات لازم را درباره فرآیندها و پوششهای بیمهای به مردم منتقل کردند. نیز پیامکهای اطلاعرسانی متعددی برای آرامش خاطر مشتریان در شرایط بحرانی ارسال گردید.
اجباری در ادامه اظهار دارای بود: در حوزه تابآوری عملیاتی، نسخههای پشتیبان دادهها و گزارشهای عملکردی بهصورت مستمر تهیه و تجهیزات مورد نیاز در کوتاهترین زمان تأمین گردید. نیز در راستای حفاظت از زیرساختهای فناوری، بازدیدهای متعددی از سوی مدیرعامل، اعضای هیئتمدیره، معاونین و مدیارن کل ستادی انجام گرفت تا امنیت و پایداری شبکه و مراکز داده بیمه ایران بررسی شود.وی خاطرنشان کرد: در بررسی وضعیت فناوری و فضاهای ارتباطی، تمهیداتی برای ایجاد محیطهای امن جهت تعامل مردم با بیمه ایران نیز اندیشیده گردید تا در هر شرایطی، خدمات بیمهای پایدار و بدون وقفه در دسترس باشد.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به عملکرد ممتاز شرکت در دوران جنگ ۱۲ روزه نیز بیان کرد: بیمه ایران یکی از موفقترین عملکردها را در اجرای اصول پدافند غیرعامل در کشور دارای بود. ما در کنار مردم ماندیم و با پوشش بیمهای کالاهای اساسی بنادر، ناوگان حملونقل عمومی بهویژه اتوبوسهای شرکت واحد که مسئولیت تخلیه شهر تهران را بر عهده داشتند و نیز آتشنشانان داوطلب، توانستیم بخشی از آرامش جامعه را در شرایط بحرانی تأمین کنیم.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بیمه ایران در پایان با تأکید بر برنامههای آینده بیمه ایران اظهار دارای بود: هماکنون، پالایشگاهها، پتروشیمیها و بخشی از ناوگان هواپیمایی کشور تحت پوشش بیمه ایران قرار دارند. در این راستا، یکی از اساسیترین برنامههای پیشرو، سرمایهگذاری گسترده در حوزه فناوری اطلاعات هست تا بتوانیم بیمهای هوشمند، ایمن و مقاوم در برابر تهدیدات نوین ایجاد کنیم.
دیدگاهها