به گزارش پول و تجارت به نقل از فرارو، دیگنیتی پرستیژ، نسخه آپگرید شده دیگنیتی پرایم، با شباهتهای فراوان از لحاظ طراحی و آپشنهای رفاهی نیم میلیارد گرانتر هست. با بررسی دقیقتر امکان داردیم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا دیگنیتی پرایم بخریم یا با افزایش بودجه دیگنیتی پرستیژ را انتخاب کنیم؟ اگر برایتان گزینهها و آپشنها، طرح و قیمت در انتخاب خودرو تاثیر دارند، یک مقایسه کاربردی تاثیر مشخصات فنی دو خودرو در تجربه رانندگی واقعی، امکان داردد انتخاب را برای شما سادهتر کند.
خودرو |
قیمت (تومان) |
---|---|
دیگنیتی پرایم |
2 و 100 الی 2 و 200 |
دیگنیتی پرستیژ |
2 و 600 الی 2 و 800 |
اختلاف قیمت |
500 الی 600 میلیون |
دیگنیتی پرایم در نمایندگیها در بازه ۲ میلیارد و ۱۰۰ تا ۲ میلیارد و ۲۰۰ به فروش میرسد. این در حالی هست که دیگنیتی پرستیژ با فروش در بازه ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان الی ۲ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومانی، ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان گرانقیمتتر هست.
حال با مقایسه، فنی، ظاهری و آپشنها در مییابید که آیا ارتقاهای دیگنیتی پرستیژ نیم میلیارد ارزش دارد یا نه.
ویژگی |
دیگنیتی پرایم |
دیگنیتی پرستیژ |
تفاوت در تجربه رانندگی |
---|---|---|---|
موتور |
1.5 لیتری توربوشارژ |
2 لیتری TGDI (تزریق مستقیم سوخت) |
پرستیژ شتابگیری نرمتر، قویتر و واکنشپذیرتر دارد. پرایم در سربالایی یا سبقت در بزرگراه کمی کند عمل انجام میدهد. |
قدرت خروجی |
148 اسب بخار |
228 اسب بخار |
اختلاف حدوداً 80 اسب بخاری در رانندگی روزمره بهطور کامل محسوس هست؛ در پرستیژ، شتاب اولیه و میانی بهتر هست. |
گشتاور |
220 نیوتنمتر |
355 نیوتنمتر |
گشتاور بالاتر باعث خواهد گردید راننده پرستیژ در شروع حرکت و هنگام عبور از شیبها قدرت بیشتری حس کند. |
گیربکس |
CVT (پیوسته متغیر) |
6 سرعته اتوماتیک (مبدل گشتاور) |
CVT پرایم نرمتر ولی تنبلتر هست؛ گیربکس پرستیژ دندهها را واقعیتر و با واکنش سریعتر تعویض انجام میدهد و حس اسپرتتر دارد. |
شتاب 0 تا 100 |
حدود 13.5 ثانیه |
حدود 10.5 ثانیه |
اختلاف 3 ثانیهای در عمل محسوس هست؛ پرستیژ هنگام سبقت یا شروع حرکت پرانرژیتر عمل انجام میدهد. |
مصرف سوخت در 100 کیلومتر |
حدود 7.3 لیتر |
حدود8.3 لیتر |
پرستیژ به خاطر موتور قویتر حدود 1 لیتر بیشتر مصرف دارد، اما در عوض نیاز به گاز دادن زیاد ندارد. |
سیستم تعلیق |
جلو مکفرسون، عقب مولتیلینک |
همان |
حس نرمی و پایداری حدوداً مشابه هست؛ اما بهدلیل رینگ بزرگتر در پرستیژ (20 اینچ)، خشکی اندکی بیشتر حس خواهد گردید. |
مقایسه طراحی داخلی و بیرونی پرایم و پرستیژ
اولین تفاوت ظاهری در سبک سپر جلو و عقب خودنمایی انجام میدهد.
در دیگنیتی پرایم فناوری الای دی چراغهای جلو، مه شکن جلو و سنسور پارک جلو را داریم. اما در دیگنیتی پرستیژ قالب سپر تغییر کرده، خبری از مه شکن جلو و سنسور پارک جلو نیست، اما همان فناوری الای دی چراغهای جلو را میبینیم.
در دیگنیتی پرایم ۲ خروجی اگزوز، اما در پرستیژ ۴ خروجی اگزوز داریم.
طراحی سپر عقب هم تفاوت دارد.
در دیگنیتی پرایم رینگها ۱۸ اینچی و در پرستیژ ۲۰ اینچی هست. به همین دلیل کمی ارتفاع ماشین بالاتر رفته. هر دو شیشه پرایوت دارند.
دیگنیتی پرایم و پرستیژ، هر دو سقف سانروف پانورامای برقی (سقف شیشهای)، تریم داخلی چرم و استارت دکمهای دارند و دنده اتومات هست. برای افزایش امنیت ۴ کیسه هوا (ایربگ راننده، سرنشین جلو، پردهای و جانبی جلو) داریم.
در هر دو نسخه دوربین فیلمبرداری جلو با ضبط صدا در نظر گرفته شده که سرنشینان را در برابر مواردی مانند سرقت و نقض حریم خصوصی حفاظت انجام میدهد. از دیگر آپشنهای آن، برقی بودن تجهیزات مانند صندلیهای جلو، در صندوق عقب، فرمان کمکی، ترمز پارک هست.
در زمینه رفاهی تهویه اتوماتیک هست و صندلیهای جلو گرمکن دارند. نیز برای سهولت در رانندگی نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و کروز کنترل در هر دو خودرو پیشبینی شده هست.
از لحاظ تریم داخلی و کیفیت متریال، تفاوتی با دیگنیتی پرایم ندارد. نیز آپشنهای امنیتی و رفاهی در هر دو خودرو حدوداً یکسان هست.
تنها چندین تفاوت جزئی وجود دارد. در دیگنیتی پرستیژ کلاستر دیجیتالی و سیستم نورپردازی ۷ رنگ کابین اضافه شده هست. سیستم صوتی هم پایونییر شده و با افزودن ۲ اسپیکر دیگر نسبت به نسخه پرایم بهبود پیدا کرده و ۸ اسپیکره شده. از طرف دیگر، چون سنسور پارک جلو نداریم، دکمه آن از روی جعبه دنده حذف شده و همین قابلیت کنترل حرکت از طریق مالتی مدیا در مانیتور فعال خواهد گردید.
از لحاظ سیستم ترمز دیگنیتی پرایم و پرستیژ کاملا مثل هم هستند. هر دو ترمز اتو هلد، پارک برقی، ضد قفل دارند و از توزیع نیزو ترمز EBD بهره میبرند.
فرمان هر دو مدل هم دیکات سه حالته (کامفورت - نرمال – اسپرت) هست.
مصرف سوخت دیگنیتی پرستیژ، هزینههای نگهداری و بیمه و مالیات آن اختلاف زیادی با دیگنیتی پرایم دارد. دیگنیتی پرایم اقتصادیتر و مناسب رانندگی شهری و استفاده خانوادگی هست. ولی اگر ظرفیت سرنشینان آن تکمیل شود، هنگام سبقت، موتور کمی کمرمق بهنظر میرسد.
پرستیژ تندتر، چابکتر و واکنشپذیرتر هست. مخصوصاً در حالت رانندگی اسپرت تفاوت رفتاری با پرایم متفاوت هست. پرستیژ بهدلیل موتور قویتر صدای بیشتری در دورهای بالا وارد کابین انجام میدهد که برای بعضیها حس اسپرتبودن دارد ولی برای چندین دیگر نویز به حساب میآید.
فرمانپذیری و ترمزها حدوداً مشابهاند، اما وزن بیشتر پرستیژ با تایرهای پهنتر، پایداری بهتری در سرعتهای بالا به آن میدهد.
دیدگاهها