به گزارش پول و تجارت به نقل از فرارو، بیامو و مرسدس بنز که برای چندینین دهه رقیب یکدیگر بودهاند، تقریبا در یک استخر ماهیگیری میکنند. اما بر اساس آمار فروش منتشر شده در این هفته، در حالی که نرخ صید یکی از این برندهای بزرگ آلمانی سقوط کرده، دیگری به زودی به قایق بزرگتری نیاز خواهد دارای بود.
مرسدس در سهماهه سوم سال ۲۰۲۵، ۴۴۱۵۰۰ دستگاه خودرو (به علاوه ۸۳۸۰۰ ون) عرضه کرد که نسبت به سهماهه مشابه در سال ۲۰۲۴، کاهشی ۱۲ درصدی را نشان میدهد، در حالی که بیامو ۵۱۴۶۲۰ دستگاه خودرو با برند بیامو به فروش رساند که نشاندهنده افزایشی ۵٫۷ درصدی هست. اگر برندهای دیگر گروه بیامو، شامل رولزرویس، M پاور و مینی را نیز در نظر بگیریم، کل فروش به ۵۸۸۳۰۰ دستگاه میرسد، یعنی ۸٫۸ درصد بیشتر از جولای تا سپتامبر سال گذشته.
آنچه حقیقتاً جالب هست، عملکرد بسیار متفاوت این دو برند در بازارهای کلیدی خاص هست. برای مثال، در ایالات متحده که امسال تحت تأثیر تعرفهها قرار گرفته هست، افت ۱۷ درصدی فروش مرسدس به ۷۰۸۰۰ واحد شاید تعجبآور نیست. اما با معکوس کردن این منطق، بیامو در همان دوره، فروش خود در ایالات متحده را به میزان شگفتانگیز ۲۴٫۹ درصد افزایش داد و به ۲۹۷۲۴۷ دستگاه رساند.
حتی در چین، جایی که هر دو برند مانند بسیاری از خودروسازان غربی روزهای سختی را میگذرانند، مرسدس عملکرد بسیار بدتری دارای بود. فروش بنز با کاهش تکاندهنده ۲۷ درصدی مواجه گردید، اما بیامو توانست با کاهشی ۱۱ درصدی از این وضعیت فرار کند. این آمار هنوز وحشتناک هست، اما به مراتب کمتر از مرسدس.
دیدگاهها