به گزارش پول و تجارت بازار خودرو در روزهای میانی مهر با موج تازهای از افزایش قیمت روبهرو شده و اینبار نوبت به تارا رسیده هست تا بار دیگر در صدر جدول گرانی خودروهای داخلی قرار گیرد.
قیمت تارا اتوماتیک V۴ از ابتدای سال تاکنون با افزایش ۲۴۰ میلیون تومانی همراه بوده و حالا در بازار آزاد به یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان رسیده هست. این رشد قیمتی نشان میدهد که تارا اتوماتیک همچنان یکی از پرتقاضاترین سدانهای کلاس نیمهلوکس ایرانخودرو محسوب خواهد گردید.
در همین حال، قیمت تارا دندهای V۱ نیز تنها در مهرماه ۱۴۰۴ رشد قابلتوجهی را تجربه کرده و با افزایش ۷۰ میلیون تومانی به یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان رسیده هست. کارشناسان بازار معتقدند محدودیت عرضه و رشد هزینه تولید از دلایل اصلی این افزایش هست.
از جهات دیگر، تارا اتوماتیک V۴ مدل ۱۴۰۳ نیز امروز با افزایش ۱۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده هست. این مدل بهدلیل گیربکس پیشرفتهتر و امکانات رفاهی بیشتر، در میان خریداران خانوادگی محبوبیت بالایی دارد.
قیمت بازار آزاد تارا - مهر ۱۴۰۴ |
|||
برند | مدل | کارکرد(کیلومتر) | قیمت (تومان) |
تارا اتوماتیک V۴ LX | ۱۴۰۴ | صفر | ۱۲۶۰۰۰۰۰۰۰ |
تارا اتوماتیک V۴ LX | ۱۴۰۳ | صفر | ۱۲۳۰۰۰۰۰۰۰ |
تارا دنده ای V۱ | ۱۴۰۴ | صفر | ۱۰۸۴۰۰۰۰۰۰ |
تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته | ۱۴۰۳ | صفر | ۱۱۳۰۰۰۰۰۰۰ |
تارا اتوماتیک V۲ | ۱۴۰۳ | صفر | ۱۳۴۰۰۰۰۰۰۰ |
در بررسی فضای داخلی، هر دو خودرو یعنی تارا ایرانخودرو و شاهین سایپا تلاش کردهاند تصویری مدرنتر از سدانهای داخلی ارائه دهند، اما تفاوتهای جزئی باعث شده هر کدام در بخشی برتری نسبی داشته باشند.
کابین تارا با طراحی مینیمال و متریال نسبتاً باکیفیت، حس لوکستری به راننده منتقل انجام میدهد. فرمان Dشکل، نمایشگر لمسی مرکزی و چینش ارگونومیک دکمهها باعث شده تجربه کاربری راحتتری ارائه شود. صندلیها با پارچه مرغوبتر و فرم پشتیبانی بهتر، در مسیرهای طولانی خستگی کمتری ایجاد میکنند. عایقبندی کابین نیز نسبت به سایر محصولات ایرانخودرو بهتر شده و صدای موتور کمتر به داخل منتقل خواهد گردید.
در مقابل، شاهین کابینی با طراحی اسپرتتر دارد و استفاده از رنگهای دوتُن در تریم داخلی آن جلوهای جوانپسند ایجاد کرده هست. صفحه نمایش بزرگتر و طراحی دریچههای تهویه یادآور خودروهای چینی هست که جلوهای مدرن دارد. با این حال، کیفیت پلاستیکهای خشک در چندین قسمتها و صندلیهای نسبتاً تخت، اندکی از راحتی آن کاستهاند.
در مجموع، اگر راحتی و کیفیت مونتاژ کابین معیار تصمیمگیری باشد، تارا برنده این رقابت هست؛ اما در مقابل، شاهین با طراحی جذابتر و فضای بازتر در صندلی عقب، گزینهای مناسبتر برای خانوادههای جوان به حساب میآید.
دیدگاهها