اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای فیدلیتی / معامله فیدلیتی چقدر سود دارد؟ + جدول
کد خبر : ۸۰۹۰۷۶
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۱۷
-
زمان : ۱۹:۴۹
|
دسته بندی: خودرو

اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای فیدلیتی / معامله فیدلیتی چقدر سود دارد؟ + جدول

اختلاف قیمت کارخانه و بازار فیدلیتی را در این گزارش بخوانید.

به گزارش پول و تجارت فاصله قیمتی میان نمایندگی و بازار آزاد فیدلیتی به اوج خود رسیده هست؛ اختلافی که خریداران را در صورت خرید از کارخانه صاحب سودی چندینصد میلیون تومانی انجام می‌دهد.

فیدلیتی الیت تیپ ۱ پنج‌نفره هم‌اکنون در نمایندگی با قیمت دو میلیارد و ۹۸ میلیون تومان عرضه خواهد گردید، در حالی که بهای آن در بازار آزاد به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده هست. این اختلاف ۴۵۲ میلیون تومانی به معنای سود خالصی نزدیک به نیم میلیارد تومان برای خریداران خوش‌شانس کارخانه هست.

نیز فیدلیتی الیت تیپ ۲ هفت‌نفره با قیمت کارخانه‌ای دو میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان عرضه خواهد گردید، اما در بازار آزاد تا دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معامله می‌گردد. این یعنی خریداران این مدل، در صورت تحویل فوری و فروش در بازار، امکان داردند ۴۶۳ میلیون تومان سود خالص به دست آورند رقمی چشمگیر که در شرایط فعلی بازار خودرو کم‌نظیر هست.

قیمت کارخانه و بازار آزاد فیدلیتی -مهرماه ۱۴۰۴

برند قیمت بازار آزاد(تومان) قیمت کارخانه(تومان) اختلاف قیمت(تومان)
فیدلیتی الیت (۵ نفره) ۲۵۵۰۰۰۰۰۰۰ ۲۰۹۸۰۰۰۰۰۰ ۴۶۳۰۰۰۰۰۰
فیدلیتی الیت (۷ نفره) ۲۶۰۰۰۰۰۰۰۰ ۲۱۳۷۹۰۰۰۰۰ ۴۵۲۰۰۰۰۰۰

مقایسه فنی فیدلیتی و دیگنیتی / رقابت دو کراس‌اوور لوکس بازار ایران

در بازار کراس‌اوورهای مونتاژی ایران، فیدلیتی و دیگنیتی دو نام پرآوازه و پرطرفدار به‌شمار می‌آیند که با طراحی چشم‌نواز، امکانات متنوع و پیشرانه‌های توربوشارژ، رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند.

از نظر فنی، فیدلیتی پرایم تیپ ۲ به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر مجهز هست که نیرو را از طریق گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه (DCT) به چرخ‌های جلو منتقل انجام می‌دهد. این ترکیب عملکردی نرم و شتاب قابل قبول برای یک کراس‌اوور خانوادگی ارائه می‌دهد، در حالی که مصرف سوخت متوسط آن حدود ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر هست.

در مقابل، دیگنیتی پرایم از موتور قدرتمندتر ۱.۸ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید انجام می‌دهد. هرچندین این خودرو شتاب بهتری دارد، اما وزن بالاتر و گیربکس CVT آن باعث شده حس اسپرت رانندگی‌اش کمی کمتر از فیدلیتی باشد.

در بخش کابین، فیدلیتی با طراحی مدرن‌تر، نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی، متریال باکیفیت‌تر و فضای جادارتر برای سرنشینان ردیف دوم برتری محسوسی نسبت به دیگنیتی دارد. در مقابل، دیگنیتی طراحی مینیمال‌تر و صندلی‌هایی راحت‌تر برای رانندگی‌های طولانی ارائه می‌دهد.

از لحاظ امکانات ایمنی، هر دو خودرو در یک سطح قرار دارند و تجهیزاتی چون ۶ ایربگ، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز کمکی اضطراری و هشدار فشار باد تایرها در هر دو دیده خواهد گردید.
در مجموع، فیدلیتی برای خانواده‌ها و رانندگانی که به دنبال کابینی راحت و اقتصادی هستند گزینه‌ای منطقی‌تر هست، در حالی که دیگنیتی با موتور قوی‌تر و طراحی اسپرت‌تر، انتخابی مناسب‌تر برای علاقه‌مندان به رانندگی پرشتاب محسوب خواهد گردید.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه