به گزارش پول و تجارت بر اساس جدیدترین آگهیهای فروش اقساطی محصولات سایپا شاهین G اتومات مدل ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۴۹۵ میلیون تومان و اقساط ماهیانه ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ۳۰ قسط عرضه خواهد گردید. این خودرو لوکسترین گزینه در سبد سایپا محسوب خواهد گردید و با موتور توربوشارژ و گیربکس اتومات مشتریان خاص خود را دارد.
ساینا S دندهای بنزینی مدل ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۴۱۵ میلیون تومان و اقساط ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی در ۳۶ ماه در دسترس خریداران قرار گرفته هست. این مدل بهدلیل مصرف سوخت پایین و استهلاک کمتر، از محبوبترین خودروهای اقتصادی بازار به شمار میرود.
کوییک S دندهای مدل ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۳۹۸ میلیون تومان و اقساط ۱۳ میلیون تومانی در ۳۶ ماه عرضه خواهد گردید. طراحی اسپرتتر، ارتفاع مناسب از سطح زمین و امکانات رفاهی بیشتر، از مزیتهای اصلی کوییک نسبت به ساینا هست.
سرانجام، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۴ بهعنوان گزینهای تجاری و اقتصادی، با پیشپرداخت ۳۴۰ میلیون تومان و اقساط ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی در ۳۶ ماه به فروش میرسد.
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات سایپا - مهرماه ۱۴۰۴ |
|||||
مدل | سال تولید | کارکرد(کیلومتر) | پیشپرداخت(تومان) | مبلغ قسط ماهانه (تومان) | تعداد اقساط |
شاهین G اتومات | ۱۴۰۱ | صفر | ۴۹۵۰۰۰۰۰۰ | ۳۱۸۰۰۰۰۰ | ۳۰ |
ساینا S دندهای بنزینی | ۱۴۰۴ | صفر | ۴۱۵۰۰۰۰۰۰ | ۱۲۸۰۰۰۰۰ | ۳۶ |
کوییک S دندهای | ۱۴۰۴ | صفر | ۳۹۸۰۰۰۰۰۰ | ۱۳۰۰۰۰۰۰ | ۳۶ |
پراید ۱۵۱ SE | ۱۴۰۴ | صفر | ۲۹۰۰۰۰۰۰۰ | ۱۲۰۰۰۰۰۰ | ۳۶ |
اطلس GL دنده ای | ۱۴۰۴ | صفر | ۴۲۰۰۰۰۰۰۰ | ۲۳۰۰۰۰۰۰ | ۲۴ |
سهند S دنده ای بنزینی | ۱۴۰۴ | صفر | ۴۶۵۰۰۰۰۰۰ | ۱۰۰۰۰۰۰۰ | ۶۰ |
گفتنی هست؛ آگهی فروش اقساطی محصولات سایپا مربوط به نمایشگاهداران خودرو هست و اطلاعات جدول فوق از سایتهای معتبر خریدوفروش خودرو جمعآوری شده هست و شامل طرح فروش شرکتهای خودروساز داخلی نیست.
در بازار رقابتی خودروهای سدان داخلی، شاهین سایپا و تارا ایرانخودرو دو رقیب اصلی محسوب میشوند که هر دو با طراحی مدرنتر نسبت به نسلهای قدیمی و امکانات رفاهی بیشتر، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دادهاند.
از نظر فنی، شاهین G اتوماتیک به پیشرانهی ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز هست که توان تولید ۱۱۰ اسببخار قدرت و ۱۷۸ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این موتور به گیربکس اتوماتیک CVT متصل شده و مصرف سوختی حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه میدهد. در مقابل، تارا اتوماتیک از موتور ۱.۶ لیتری EC۵ ایرانخودرو بهره میبرد که با ۱۱۳ اسببخار قدرت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور عملکردی نرمتر و کمصداتر دارد، اما فاقد توربوشارژ هست.
از نظر طراحی داخلی، شاهین با داشبورد مدرن، نمایشگر لمسی بزرگ و صندلیهای راحتتر، حس اسپرتتری به راننده میدهد، در حالیکه تارا فضای کابین جادارتر و متریال مرغوبتری ارائه انجام میدهد که برای خانوادهها گزینهای مناسبتر به حساب میآید.
در بخش ایمنی نیز تارا با سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، ترمز کمکی (BAS) و ایربگهای جانبی عملکردی کمی بهتر از شاهین دارد، اما شاهین در ترمزگیری و دید راننده به جلو، بازخورد بهتری ارائه میدهد.
در مجموع، شاهین G اتومات گزینهای جذابتر برای جوانان و کسانی هست که به دنبال ظاهر اسپرتتر، گیربکس اتومات و هزینه نگهداری پایینتر هستند؛ در حالی که تارا اتوماتیک انتخابی خانوادگیتر با کابین جادار و کیفیت سواری بالاتر محسوب خواهد گردید.
دیدگاهها