به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم به نقل از آناتولی، فروش جهانی شرکت پورشه، برند لوکس گروه خودروسازی فولکسواگن آلمان، در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی ۶ درصد کاهش یافت و علت آن تضعیف تقاضا در چین و اروپا اعلام گردید.
بهگفته بیانیهای که روز پنجشنبه منتشر گردید، تعداد تحویل خودروهای پورشه در سراسر جهان در دوره ژانویه تا سپتامبر به ۲۱۲ هزار و ۵۰۹ دستگاه رسید.
پورشه در همین بازه فقط ۳۲ هزار و ۱۹۵ خودرو به چین تحویل داده که بیانگر کاهش ۲۶ درصدی هست.
این برند لوکس دلیل افت فروش را «شرایط دشوار بازار، بهویژه در بخش خودروهای لوکس و افزایش رقابت از سوی خودروسازان چینی» عنوان کرده هست.
بر اساس این گزارش، تحویل خودروهای پورشه به چین ۱۵ درصد از فروش جهانی این شرکت را تشکیل میدهد، اما این بخش تحت تأثیر تنشهای تجاری و تعرفهای میان اتحادیه اروپا و چین قرار گرفته هست.
فروش پورشه در آمریکای شمالی در ۹ ماهه نخست سال با ۵ درصد رشد به ۶۴ هزار و ۴۴۶ دستگاه رسید در حالی که فروش آن در آلمان با کاهش ۱۶ درصدی به ۲۲ هزار و ۴۹۲ دستگاه سقوط کرد.
بر اساس بیانیه این شرکت، فروش پورشه در اروپا (بهجز آلمان) نیز با ۴ درصد افت به ۵۰ هزار و ۲۸۶ دستگاه رسید.
پورشه که بهطور کامل متکی بر صادرات هست، ماه گذشته بهدلیل ضعف تقاضا، فشار رقابتی در چین و نیز تعرفههای آمریکا، هدف تعیین شده خود برای فروش در سال جاری میلادی را کاهش داده قرار دارای بود.
دیدگاهها