تحول وضعیت مالی بیمه آسیا با اصلاح و بهبود جریان نقدینگی
کد خبر : ۸۰۹۵۴۳
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
-
زمان : ۱۱:۰۴
|
دسته بندی: بیمه

تحول وضعیت مالی بیمه آسیا با اصلاح و بهبود جریان نقدینگی

تولید و خسارت به عنوان دو شاخص اصلی صنعت بیمه باید با نگاه مالی و اقتصادی مدیریت شوند.؛

به گزارش پول و تجارت، نشست برخط مدیرعامل بیمه آسیا با معاونین مالی شعب سراسر کشور با محوریت «گزارشگری مالی شعب» برگزار گردید. در آغاز این نشست، مجتبی حیدری، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا با تأکید بر اهمیت واحد مالی در ساختار سازمانی به عنوان تنظیم گر اصلی شرکت اظهار دارای بود: برگزاری نخستین نشست ستاد با واحد مالی، نشان‌دهنده جایگاه کلیدی این حوزه به عنوان سنجشگر و مبنای تصمیم‌گیری و کنترل شرکت هست.
مجتبی حیدری با بیان اینکه هر شعبه در واقع یک شرکت مستقل هست و باید گزارش‌گری مالی دقیق داشته باشد بیان کرد: تصمیم گیری شعبه در حوزه تولید، خسارت یا سرمایه‌گذاری بر سود و زیان آن شعبه و به تبع آن استان و کل شرکت اثرگذار خواهد قرار دارای بود. تولید، خسارت و سرمایه‌گذاری، سه حوزه کلیدی هست که دو حوزه نخست مستقیماً در اختیار شعب هست که باید با فروش اقتصادی مدیریت شوند.
نایب رییس هیأت مدیره بیمه آسیا ضمن تأکید بر لزوم آشنایی همه مدیران و کارکنان با صورت‌های مالی شرکت، کارکنان مالی شعب را ابزار اصلی کنترل سود و زیان شرکت توصیف کرد که باید به‌صورت مستمر و به‌روز بر روند فروش نظارت کرده و از اقتصادی بودن آن مطمئن شوند.
مدیرعامل بیمه آسیا در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر فروش اقتصادی بیان کرد: سیاست انقباضی شرکت در رشته‌های درمان و خودرو به‌معنای توقف ارائه خدمات در این رشته ها نیست، بلکه باید ریسک مناسب انتخاب و وصول به موقع حق بیمه صورت پذیرد.
مجتبی حیدری با تأکید بر اهمیت ارزش زمانی پول خاطرنشان کرد: وصول به‌موقع مطالبات و تأثیر آن بر جریان نقدینگی و سرانجام بر سود و زیان شرکت اثرگذار هست. بهبود جریان نقدینگی امکان داردد وضعیت مالی شرکت را متحول کند.
مدیرعامل بیمه آسیا نیز از «داشبورد مدیریتی شعب» به‌عنوان ابزار جدید مدیریتی نام برد و بیان کرد: این داشبورد که در حال به‌روزرسانی هست، به مدیران کمک انجام می‌دهد تا بررسی دقیق‌تری بر عملکرد شعب داشته باشند. سیستم فناوران ابزار تولید فروش هست، اما کنترل سلامت فرآیند معاملات وظیفه مدیران شعب هست.
مدیرعامل بیمه آسیا در پایان ضمن جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده افزود: منافع سازمان با منافع کارکنان گره خورده هست. با همفکری، همدلی و پایبندی به اصول مالی، امکان داردیم به سودآوری پایدار دست یابیم و مسیر توسعه بیمه آسیا را هموارتر کنیم.
شایان ذکر هست، در این نشست چندین تن از معاونان مالی منتخب شعب به نمایندگی از سایر شعب به صورت برخط به ارائه پیشنهادات و مشکلات مالی شعب پرداختند. کارشناسان مالی حاضر در جلسه نیز ضمن ارائه نکات و تحلیل های مالی خود در جریان نشست به ارائه راهکارهای عملی و اجرایی برای رفع این چالش‌ها پرداختند.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه