آدام موسری، مدیر اینستاگرام، اعلام کرد که در قالب یک آزمایش محدود، چندین کاربران به منوی جدیدی در اپلیکیشن دسترسی پیدا میکنند که ترتیب تبها در آن تغییر کرده هست. در این نسخه، دو بخش محبوب اینستاگرام یعنی ریلز و پیامهای دایرکت هرکدام تب اختصاصی خود را دارند.
در صورت شرکت در این آزمایش، چیدمان فعلی تبهای صفحهی اصلی، جستوجو، ایجاد پست جدید، ریلز و پروفایل جای خود را به نسخهای تازه میدهد که در آن موقعیت جستوجو و ریلز جابهجا شده و تب ایجاد پست با تب پیامها جایگزین خواهد گردید. متا امکان جابهجایی بین تبها با سوایپ را در نسخهی آزمایشی فعال کرده هست.
موسری در پست خود یادآور شده که تغییرات ظاهری از این دست «زمان میبرد تا به آن عادت کنیم» و به همین دلیل، فعلاً استفاده از طراحی جدید اختیاری هست.
متا از مدتی پیش بهدنبال چنین تغییری قرار دارای بود. نسخهی آیپد اینستاگرام که بهطور پیشفرض روی ریلز متمرکز هست و صحبتهای اخیر متا مبنیبر تمرکز بیشتر بر پیامرسانی و ویدیوهای کوتاه، گواه همین مسیر محسوب خواهد گردید.
موسری در همان زمان گفته قرار دارای بود: «ریلز و پیامها حدوداً همهی رشد اینستاگرام در چندین سال گذشته را رقم زدهاند، بنابراین در حال بررسی هستیم که آنها را به دو تب اصلی اپ تبدیل کنیم.» برای کاربرانی که از دوران تمرکز اینستاگرام بر اشتراکگذاری عکس به این فضا آمدهاند، چنین تغییری امکان داردد ناآشنا یا ناخوشایند باشد؛ اما در عمل بازتابی از تصمیم متا برای همسو شدن با روندهای غالب شبکههای اجتماعی هست.
در شرایطی که انتشار پستها بهمرور حالت حرفهایتری پیدا کرده، مکالمه و اشتراکگذاری خصوصی میان کاربران رشد چشمگیری دارای بود. به گفتهی متا، اینستاگرام بیشازپیش به پلتفرمی تبدیل شده که کاربران در آن محتوای تولیدشده توسط دیگران را تماشا میکنند و سپس در گروههای خصوصی دربارهاش صحبت میکنند.
دیدگاهها