به گزارش پول و تجارت بازار پژو ۲۰۷ بار دیگر از کارخانه فاصله گرفت. بررسیها نشان میدهد خریداران این خودرو در بازار آزاد برای چندین نسخهها باید تا بیش از ۳۵۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت کارخانه بپردازند.
قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما در کارخانه ایرانخودرو ۹۹۰ میلیون تومان اعلام شده هست، اما همین خودرو در بازار آزاد تا یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان معامله خواهد گردید. این یعنی اختلافی ۳۵۵ میلیون تومانی که در واقع معادل یک خودروی اقتصادی صفرکیلومتر هست.
قیمت پژو ۲۰۷ دندهای هیدرولیک نیز در کارخانه ۷۷۲ میلیون تومان تعیین شده، در حالی که همین مدل در بازار با نرخ یک میلیارد و ۲ میلیون تومان خرید و فروش خواهد گردید. بنابراین، فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار برای این مدل به حدود ۲۳۰ میلیون تومان رسیده هست.
از جهات دیگر، پژو ۲۰۷ دندهای پانوراما نیز با قیمت ۸۳۵ میلیون تومان در کارخانه عرضه خواهد گردید، اما در بازار آزاد با رشد قابل توجهی به یک میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان رسیده که نشان از اختلاف ۲۷۰ میلیون تومانی دارد.
قیمت کارخانه و بازار پژو ۲۰۷ - مهرماه ۱۴۰۴ |
|||
برند | قیمت بازار (تومان) | قیمت کارخانه (تومان) | اختلاف قیمت (تومان) |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | ۱۲۶۳۰۰۰۰۰۰ | ۹۵۸۹۰۴۰۰۰ | ۳۵۵۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دندهای هیدرولیک | ۱۰۰۲۰۰۰۰۰۰ |
۷۷۲۸۹۷۰۰۰ | ۲۳۰۰۰۰۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دندهای پانوراما | ۱۱۰۵۰۰۰۰۰۰ | ۸۳۵۷۹۳۰۰۰ |
۲۷۰۰۰۰۰۰۰ |
مقایسه فنی پژو ۲۰۷ و تارا؛ دو سدان پرطرفدار ایرانخودرو در میدان رقابت
در بازار امروز خودرو، پژو ۲۰۷ و تارا دو گزینه اصلی برای خریداران خودروهای داخلی در بازه قیمتی یک تا ۱.۳ میلیارد تومان محسوب میشوند. هرچندین هر دو محصول از سبد ایرانخودرو هستند، اما تفاوتهای فنی و طراحی آنها باعث شده انتخاب میانشان بهطور کامل به نیاز و سلیقه خریدار بستگی داشته باشد.
از نظر فنی، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با موتور ۱.۶ لیتری TU5P و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، حدود ۱۱۳ اسببخار توان و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور تولید انجام میدهد. این پیشرانه بهخاطر مصرف سوخت پایینتر و واکنش سریعتر، در میان جوانان و طرفداران رانندگی اسپرتتر محبوبتر هست.
در مقابل، تارا اتوماتیک با موتور ۱.۶ لیتری EC5 و همان گیربکس ۶ سرعته، قدرتی معادل ۱۱۳ اسببخار اما با گشتاور ۱۴۴ نیوتنمتر دارد. هرچندین از نظر عددی نزدیک به پژو ۲۰۷ هست، اما تارا به لطف پلتفرم بهروزتر و کابین جادارتر، سواری نرمتر و بیصداتری را ارائه میدهد.
از لحاظ امکانات رفاهی نیز تفاوت چندینانی میان این دو دیده نخواهد گردید. هر دو خودرو از مانیتور لمسی، دوربین دندهعقب، تهویه دیجیتال و فرمان برقی بهره میبرند. با این حال، در تارا اتوماتیک طراحی داشبورد مدرنتر و ارگونومیکتر هست، در حالی که کابین پژو ۲۰۷ با متریال سادهتر اما حس اسپرتتر، برای رانندگان جوان جذابتر جلوه انجام میدهد.
از منظر ایمنی، تارا به لطف ساختار جدیدتر بدنه و بهرهگیری از سامانه ESP و HSA (کمک حرکت در سربالایی)، عملکرد مطمئنتری دارد و در مقایسه با پژو ۲۰۷، امتیاز بالاتری از نظر پایداری و ایمنی فعال دریافت کرده هست.
سرانجام، امکان دارد بیان کرد پژو ۲۰۷ انتخابی برای خریدارانی هست که به ظاهر اسپرت و چابکی اهمیت میدهند، در حالی که تارا گزینهای خانوادگیتر و مدرنتر با سواری نرمتر و کابینی راحتتر محسوب خواهد گردید. هر دو خودرو در بازار امروز جایچندین اوقات ثابت دارند، اما با افزایش اختلاف قیمت پژو ۲۰۷ نسبت به تارا، انتخاب دوم امکان داردد از نظر ارزش خرید منطقیتر باشد.
دیدگاهها