به گزارش پول و تجارت قیمت خودروهای هایما در کارخانه طی سال ۱۴۰۴ با رشد قابل توجهی مواجه شده هست. بررسیها نشان میدهد محصولات این برند از ابتدای سال تاکنون بین ۳۸۰ تا ۴۳۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کردهاند.
قیمت هایما ۷X صفر کارخانه ابتدای سال یک میلیارد و ۵۶۲ میلیون تومان قرار دارای بود، اما اکنون با افزایش ۴۳۶ میلیون تومانی به دو میلیارد تومان رسیده هست. این خودرو به عنوان گرانترین مدل مونتاژی هایما در کشور، در ماههای اخیر رشد قیمتی قابل توجهی را تجربه کرده هست.
در ادامه، هایما S۷ صفر کارخانه نیز از ابتدای سال ۳۸۸ میلیون تومان گرانتر شده و حالا قیمت آن به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده هست؛ افزایشی که نشان میدهد روند صعودی قیمت در بازار مونتاژیها همچنان ادامه دارد.
از جهات دیگر، قیمت هایما S۵ صفر کارخانه برای مدل ۱۴۰۴ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام شده هست؛ عددی که این کراساوور اقتصادی را در مرز رقابت با محصولاتی مانند چری تیگو ۵ و جک S۵ قرار میدهد.
قیمت کارخانه هایما - مهرماه ۱۴۰۴ |
|||
برند | سال تولید | کارکرد(کیلومتر) | قیمت کارخانه(تومان) |
هایما ۷X | ۱۴۰۴ | صفر | ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ |
هایما S۷ | ۱۴۰۴ | صفر | ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰ |
هایما S۵ | ۱۴۰۴ | صفر | ۱۷۰۰۰۰۰۰۰۰ |
در بازار خودرو ایران، دو نام هایما و فیدلیتی به عنوان پرفروشترین کراساوورهای چینی مونتاژی شناخته میشوند. هر دو خودرو توسط شرکتهای معتبر داخلی عرضه میشوند و در سالهای اخیر به خاطر طراحی مدرن، امکانات قابلتوجه و مصرف سوخت بهینه، سهم قابل توجهی از بازار خودروهای خانوادگی را به خود اختصاص دادهاند.
از نظر فنی، هایما ۷X و هایما ۸S هر دو به پیشرانههای توربوشارژ مجهز هستند. موتور هایما ۷X با حجم ۱.۶ لیتر توربو، توان تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتر را دارد که آن را به یکی از قدرتمندترین کراساوورهای این رده تبدیل کرده هست. در مقابل، فیدلیتی پرایم از موتور ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۵ اسب بخار استفاده انجام میدهد که عملکرد نرمتری دارد و برای رانندگی شهری مناسبتر هست.
در زمینه سیستم انتقال قدرت و هندلینگ، هایما با جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم تعلیق دقیقتر، حس پایداری بالاتری در پیچها ارائه میدهد. این ویژگی، بهویژه در سفرهای جادهای و سرعتهای بالا، اعتمادبهنفس بیشتری برای راننده ایجاد انجام میدهد. فیدلیتی در مقابل، تمرکز بیشتری بر راحتی سواری دارد و ضربات ناشی از دستاندازها را بهتر جذب انجام میدهد.
از لحاظ کابین و کیفیت متریال داخلی، فیدلیتی با طراحی مینیمال، نمایشگر بزرگ لمسی و سیستم نورپردازی داخلی جذابتر جلوه انجام میدهد. اما هایما با صندلیهای ارگونومیکتر، عایقبندی بهتر صدا و دید وسیعتر راننده، تجربه رانندگی راحتتری را ارائه میدهد.
در بخش ایمنی نیز هر دو خودرو به امکاناتی نظیر کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم ترمز ضدقفل (ABS)، کنترل کشش (TCS) و ایربگهای چندینگانه مجهز هستند. با این حال، در تستهای کیفی داخلی، هایما عملکرد بهتری در پایداری بدنه و ترمزگیری از خود نشان داده هست.
در مجموع، بررسیهای فنی نشان میدهد که هایما برای خریدارانی که به دنبال قدرت موتور، هندلینگ و دوام بیشتر هستند گزینهای مناسبتر هست، در حالیکه فیدلیتی با طراحی مدرنتر و امکانات رفاهی پیشرفتهتر، انتخابی مطلوب برای خانوادههایی هست که راحتی کابین را در اولویت قرار میدهند.
دیدگاهها