به گزارش پول و تجارت به نقل از فرارو، شرایط پیشفروش تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس ۲۰۲۵ با پلاک ملی اعلام گردید. خودرویی که با رقبای سرسختی در این کلاس و بازه قیمتی مواجه خواهد قرار دارای بود. تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس را امکان دارد یکی از رقیبان میتسوبیشی اوتلندر دو دیفرانسیل H لاین دانست. در ادامه، این دو شاسیبلند وارداتی به مصاف یکدیگر میروند تا ارزش خرید هرکدام مشخص شود.
تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس مدل ۲۰۲۵ از همان زبان طراحی محکم و زاویهدار تویوتا بهره برده؛ طرح سپر و جلوپنجره مشبک آن حس خودروهای آفرودی را تداعی انجام میدهد و استفاده از تزئینات سیاه مات در بخش بدنه، ظاهر تهاجمیتری نسبت به نسخههای شاسیبلند خانوادگیتر دارد.
در مقابل، میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۳ قرار گرفته، با خطوط نرمتر و جلوپنجره بزرگتر کرومی که تداعیگر یک کراساوور کلاسیکتر و لوکستر هست.
هر دو خودرو چراغهای تمام LED دارند، اما اوتلندر به رینگهای ۲۰ اینچی و راو ۴ به رینگهای آلیاژی معمولی مجهز هست؛ یکی زمخت و جسور و دیگری ظریف و خانوادگی.
تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس با یک پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی به حداکثر توان ۱۷۰ اسببخار و ۲۰۶ نیوتنمتر گشتاور خواهد رسید که از طریق گیربکس CVT به سیستم چهارچرخ محرک منتقل خواهد گردید. شتاب صفرتا صد این کراساوور نیز حدود ۹.۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر هست.
در سوی دیگر میدان، میتسوبیشی اوتلندر با موتور ۱.۵ لیتری توربو قرار گرفته که حدود ۱۶۰ اسببخار توان و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور ارائه میدهد و با سیستم دو دیفرانسیل AWD و گیربکس CVT با شبیهسازی ۸ دنده همراه هست.
بدین ترتیب، راو ۴ بر رانندگی نرم تمرکز دارد، در حالی که اوتلندر به کمک توربو و سیستم هیبریدی خفیف، رانندگی پرگشتاوری ارائه میدهد.
تویوتا در نسخه ۲۰۲۵ راو ۴ ادونچر پلاس به سانروف پانوراما، گرمکن صندلیهای جلو، ترمز پارک برقی، کروز کنترل تطبیقی و نمایشگر لمسی مجهز هست. نیز رادار خطوط، ترمز اضطراری و دوربین ۳۶۰ درجه نیز در لیست تجهیزات ایمنی آن دیده خواهد گردید.
میتسوبیشی اوتلندر هم با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی شش بلندگو، صندلیهای چرمی برقی، رادار نقطه کور، کروز کنترل هوشمند و ترمز دستی برقی عرضه خواهد گردید.
در واقع، تفاوت اصلی دو خودرو به کیفیت جنس کابین و طراحی مینیمالتر تویوتا بازمیگردد که حس رانندگی کلاسیکتری را منتقل انجام میدهد.
قیمت نهایی تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس ۲۰۲۵ در نمایندگی ۶ میلیارد و ۴ میلیون تومان اعلام شده، در حالی که میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۳ در بازار آزاد با میانگین قیمت ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معامله خواهد گردید.
چنین فاصله قیمتی میان این دو کراساوور رقابت را کاملا تنگاتنگ کرده هست؛ یکی با سابقه بلند مدت در جلب اعتماد مشتری و دیگری با تکنولوژی توربو و امکانات لوکستر.
نتیجه این رقابت را بازار خودرو در ماههای آینده مشخص خواهد کرد؛ یک چیز، اما مسلم هست: بازار کراساوورهای ژاپنی در ایران با ورود رسمی تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس رنگوبوی تازه گرفته!
دیدگاهها