هوندا از CB1000F مدل ۲۰۲۶ رونمایی کرد
کد خبر : ۸۱۰۰۲۱
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
-
زمان : ۱۳:۱۹
|
دسته بندی: خودرو

هوندا از CB1000F مدل ۲۰۲۶ رونمایی کرد

محصول جدید هوندا با طراحی نئوکلاسیک، به پیشرانه فایربلید مجهز شده و قرار هست تجربه‌ای هم‌زمان از نوستالژی و تکنولوژی را برای موتورسواران رقم بزند.

به گزارش پول و تجارت به نقل از پدال، هوندا از جدیدترین عضو خانوادهٔ CB خود یعنی CB1000F مدل ۲۰۲۶ رونمایی کرده هست؛ یک موتورسیکلت نیکد که طراحی نوستالژیک و الهام‌گرفته از مدل افسانه‌ای CB750F دهه ۱۹۸۰ را با مهندسی و قوای محرکهٔ مدرن برگرفته از سوپربایک فایربلید ترکیب انجام می‌دهد. این موتورسیکلت با هدف ارائهٔ بهترین تعادل میان حس کنترل یک موتورسیکلت میان‌وزن و قدرت یک نیکد سنگین‌وزن طراحی شده هست.

قلب تپندهٔ این هیولای جدید، یک پیشرانهٔ چهار سیلندر ۱۰۰۰ سی‌سی برگرفته از مدل فایربلید هست که برای ارائهٔ عملکرد بهتر در دورهای پایین‌تر موتور، بازنگری شده هست. این پیشرانه اکنون توانایی تولید ۱۲۲ اسب بخار قدرت در ۹ هزار rpm و ۱۰۳ نیوتن متر گشتاور در ۸ هزار rpm را دارد. هرچندین این اعداد از مدل هورنت کمتر هستند اما هوندا تأکید دارد که هدف، تمرکز قدرت در دورهای میانی و قابل‌استفاده‌تر برای رانندگی شهری و جاده‌ای بوده هست. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ بهینه‌سازی‌شده به چرخ عقب منتقل خواهد گردید.

شاسی CB1000F از نوع فولادی هست که از مدل هورنت به عاریت گرفته شده اما از یک ساب‌فریم اختصاصی بهره می‌برد تا فضای نشیمن بیشتری فراهم کند. سیستم تعلیق این مدل در جلو شامل یک دوشاخ تلسکوپی معکوس ۴۱ میلی‌متری و در عقب از کمک‌فنر Pro-Link با قابلیت تنظیم کامل استفاده انجام می‌دهد. این مجموعه روی رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی ریخته‌گری شده سوار هست و وظیفهٔ توقف آن بر عهدهٔ سیستم ترمز قدرتمند ساخت نیسین قرار دارد. وزن خالص این موتورسیکلت ۲۱۴ کیلوگرم اعلام شده هست.

هوندا، CB1000F را به مجموعه‌ای کامل از فناوری‌های مدرن مجهز کرده هست. یک واحد اندازه‌گیری اینرسی بر عملکرد سیستم‌های کمکی نظارت انجام می‌دهد و راکب امکان داردد از میان سه حالت رانندگی استاندارد، بارانی و شخصی یکی را انتخاب کند. این حالت‌ها تنظیمات مربوط به قدرت خروجی، ترمز موتور و کنترل تک‌چرخ را تغییر می‌دهند. از دیگر امکانات امکان دارد به نمایشگر ۵ اینچی TFT با قابلیت اتصال به تلفن هوشمند، سیستم استارت بدون کلید، ترمز ABS پیشرفته برای پیچ‌ها و چراغ‌های تمام LED اشاره کرد.

طراحی ظاهری با الهام از مدل‌های کلاسیک، در چراغ جلوی گرد و بوق‌های دوگانه به‌خوبی نمایان هست. گرافیک روی باک و پوشش‌های جانبی نیز ادای احترامی به فردی اسپنسر، یکی از قهرمانان مسابقات با مدل CB750F هست. این موتورسیکلت با باک ۱۶ لیتری خود امکان داردد به برد پیمایشی در حدود ۲۸۰ کیلومتر دست پیدا کند. هوندا CB1000F ابتدا در اروپا و شاید در ماه‌های ابتدایی سال آینده میلادی عرضه خواهد گردید و قیمت آن هنوز مشخص نیست. این مدل در سه رنگ جدید و با سه پکیج آپشنال اسپرت، راحت و سفر قابل سفارش خواهد قرار دارای بود که هرکدام مجموعه‌ای از تجهیزات اضافی مانند بادگیر بلند، گرم‌کن زین و کیف‌های جانبی را ارائه می‌دهند.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه