با حذف معافیت de minimis و اعمال قوانین گمرکی متفاوت برای کشورهای مختلف، سردرگمی در مستندات و ترخیص کالاها در آمریکا افزایش یافته هست. بهدلیل این مشکلات، چندین فروشگاههای آنلاین برای جلوگیری از ارسال به آمریکا هزینههای حمل و نقل گزافی را اعمال کردهاند. اما آن دسته از فروشندگانی که همچنان به ارسال بستهها به آمریکا ادامه دادهاند، اکنون با چالش جدیدی روبهرو هستند و هزاران بسته در هابهای UPS در سرتاسر آمریکا گیر کردهاند.
شرکت UPS بیان میکند: «به خاطر تغییرات در مقررات واردات آمریکا، شاهد بستههایی هستیم که به خاطر نقص یا کمبود اطلاعات لازم برای ترخیص گمرکی، قادر به عبور از گمرک نیستند». متأسفانه، UPS نامکان داردد بستهها را برای مدت نامحدودی در وضعیت تعلیق نگه دارد و سه بار تلاش انجام میدهد تا با فرستنده تماس بگیرد و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کند. اگر تماس با فرستنده برقرار نشود، UPS دو گزینه دارد: بازگرداندن بسته به فرستنده با هزینهی او یا معدوم کردن بسته طبق قوانین گمرکی آمریکا.
بهگزارش NBCNews، سردرگمیهای اخیر تأثیرات منفی زیادی برای مشتریان به دنبال داشته هست. در چندین موارد، کالاها پس از موفقیتنشدن در ترخیص از گمرک معدوم شدهاند. اما مسأله زمانی پیچیدهتر خواهد گردید که مشتریان از دریافت اطلاعیههای متناقض شکایت دارند. یکی از مشتریان گزارش داد که بستهی او به خاطر ترخیصنشدن از گمرک معدوم شده، اما سه روز بعد پیامی دریافت کرد که نشان میدهد بسته درحال ارسال هست و دوباره یک روز بعد، همان پیام اول را دریافت کرد.
UPS در گزارش سالانهی ۲۰۲۳ اعلام کرد که روزانه ۳٫۲ میلیون محموله بینالمللی را پردازش انجام میدهد. با اینکه این شرکت ادعا انجام میدهد بیش از ۹۰ درصد از بستهها را در روز اول از گمرک عبور میدهد، اما ۱۰ درصد باقیمانده با مشکلاتی مواجه میشوند. این درصد به عدد بسیار زیادی تبدیل خواهد گردید که شاید به هزاران یا حتی صدها هزار بستهی معلق و تأخیر در ترخیص تبدیل شود.
تاکنون گزارشهای زیادی از مشتریان سایر خدمات حملونقل آمریکا مانند FedEx و DHL در زمینهی ترخیص کالاها دریافت نشده هست، بنابراین نمیدانیم که مشکل از گمرک هست یا از شرکتهای حملونقل. بههر حال این سردرگمیها قطعاً برای مشتریانی که هزینه یک کالا را پرداخت کردهاند و آن کالا به خاطر مشکلات مستندات گمرکی در مرز معدوم شده هست، مشکلات زیادی ایجاد انجام میدهد.
دیدگاهها