به گزارش پول و تجارت، کیوان پناهی با اشاره به دریافت مابهالتفاوت از مشتریان، بیان کرد: این مبلغ براساس الزامات استانداردهای اجباری و قوانین مالیاتی و مطابق با قراردادهای منعقد شده با مشتریان دریافت شده هست.
وی در پاسخ به پرسش مشتریان درباره پرداختهای اضافی افزود: طبق قراردادها و نیز ابلاغ استانداردهای اجباری از سوی مراجع ذیصلاح، مشتریان موظف به پرداخت این هزینهها هستند و خودروساز مکلف هست این نرخها را اعمال و دریافت کرده و به مراجع قانونی پرداخت کند. در این رابطه، شرکت هیچ سودی نمیبرد.
مدیر عملیات فروش ایرانخودرو در بخش دیگری از توضیحات خود به علت دریافت این مبلغ از مشتریان خودروهای پژو ۲۰۷ و مدلهای با موتور TU۵ اشاره کرد و بیان کرد: موتور این خودروها به موتور TU۵P با تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپها (VVT) ارتقا یافته که منجر به کاهش مصرف سوخت، افزایش توان و گشتاور، کاهش اصطکاک و کاهش اثرات زیستمحیطی شده هست.
تاکید بر عدم افزایش قیمت برای سورن
پناهی در پایان با اشاره به خودروی سورن افزود: در مورد خودروی سورن، ایرانخودرو هیچ افزایش قیمتی اعمال نکرده و مبلغ دریافتشده، فقط مربوط به مالیات سبز (ماده ۲۸) برای سورن پلاس دوگانهسوز بوده هست.
دیدگاهها