۳۸ کیلومتر از قطعه ۳و۴ پروژه کبودرآهنگ - قیدار به بهره‌برداری رسید
کد خبر : ۸۱۰۴۰۳
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
-
زمان : ۱۳:۰۵
|
دسته بندی: مسکن

۳۸ کیلومتر از قطعه ۳و۴ پروژه کبودرآهنگ - قیدار به بهره‌برداری رسید

زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: ۳۸ کیلومتر از قطعه سوم و قطعه چهارم از پروژه کبودرآهنگ -قیدار در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده‌ هست.

به گزارش بازار، سعید شاهین فر با تاکید بر اهمیت پروژه کبودرآهنگ-قیدار-سلطانیه، افزود: این پروژه از طرح‌های کلیدی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان بوده و بخش عمده‌ای از آن در حوزه استحفاظی شهرستان خدابنده قرار دارد. این مسیر به عنوان بخشی از کریدور مهم شمال به جنوب کشور شناخته خواهد گردید.

وی ادامه داد: طول کل پروژه بالغ بر ۱۰۸ کیلومتر بوده که در پنج قطعه اجرایی تقسیم‌بندی شده هست. هرچندین عملیات اجرایی در اکثر قطعات آغاز شده، چندین از آن‌ها هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان درباره روند اجرایی پروژه بیان کرد: قطعه اول مسیر از سه راه قره بلاغ تا سلطانیه به صورت دو بانده تکمیل شده هست، اما در قطعه دوم که از خروجی سلطانیه تا ابتدای قطعه سوم (کنارگذر قیدار) ادامه دارد، تاکنون اقدامات اساسی صورت گرفته هست و حدود ۲۱ کیلومتر از این مسیر در سال‌های گذشته آسفالت شده و پیش‌بینی خواهد گردید تا پایان فصل کاری سال جاری چهار کیلومتر دیگر به آن افزوده شود. انتظار می‌رود تا پایان فصل کاری سال آینده، قطعه دوم به طور کامل تکمیل شود.

شاهین فر، افزود: قطعه سوم به طول ۱۸ کیلومتر و قطعه چهارم به میزان ۲۰ کیلومتر در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده‌اند و عملیات اجرایی قطعه پنجم که سال گذشته پیمان‌سپاری شده، هم‌اکنون در مرحله خاک‌برداری قرار دارد.

وی در خصوص شرایط جغرافیایی و عوامل مؤثر در کندی پیشرفت پروژه‌ها اظهار دارای بود: واقع شدن پروژه در منطقه کوهستانی هزینه‌های اجرای راه را نسبت به مناطق مسطح و دشتی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده هست. به علاوه، تأخیر در تخصیص اعتبارات، وجود معارضین و زیرساخت‌های عبوری از محدوده راه از دیگر عوامل مهمی هست که بر روند پیشرفت پروژه‌ها تأثیرگذار بوده هست.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان بیان کرد: با وجود تلاش‌های مستمر جهت تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها، محدودیت‌های اعتباری اصلی‌ترین عامل بازدارنده در پیشبرد طرح‌های راهسازی این شهرستان هست.

شاهین فر، افزود: اداره راه و شهرسازی به عنوان یک دستگاه اجرایی، تنها با اعتبارات اختصاصی قادر به انجام فعالیت‌های خود است و تا زمان تأمین منابع مالی لازم، سرعت پیشرفت پروژه‌ها محدود خواهد قرار دارای بود.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه