کاهش هزینه‌های عملیاتی؛ نقطه عطف مالی در بانک دی
کد خبر : ۸۱۰۴۵۲
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
-
زمان : ۱۳:۰۵
|
دسته بندی: بانک

کاهش هزینه‌های عملیاتی؛ نقطه عطف مالی در بانک دی

«بانک دی» از ابتدای سال جاری، با تغییر رویکرد مدیریتی، روند رو به رشدی را در زمینه عملکرد مالی و عملیاتی تجربه کرده هست. بر پایه گزارش‌های منتشر شده، بانک دی موفق به کسب درآمدهای قابل توجه، ...

به گزارش پول و تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک دی، علیرضا محمدی، معاون مالی و سرمایه‌گذاری این بانک، با اشاره به پشت سر گذاشتن چالش‌های سنواتی و تمرکز بر بهبود شاخص‌های مالی در شش ماهه ابتدایی سال جاری، بیان کرد: «بانک دی در شش ماه ابتدایی سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، در حوزه عملیاتی با رشد 53.013 درصدی درآمد سپرده‌گذاری، 271 درصدی درآمد تسهیلات اعطایی، 217 درصدی سود سرمایه‌گذاری در سهام، 345 درصدی درآمدهای کارمزدی، 331 درصدی درآمد عملیاتی موفق به تحقق اهداف بزرگی شده هست.»
 
وی ادامه داد: «در حوزه غیرعملیاتی نیز با افزایش 3.222 درصدی سود سرمایه‌گذاری‌ها و رشد 14.523 درصدی، خالص درآمدهای غیرعملیاتی بانک به رقم قابل توجه 139 هزار میلیارد ریال رسیده و زیان خالص بانک که در مقطع مشابه دوره گذشته، مبلغ حدوداً منفی 72 هزار میلیارد ریالی را به ثبت رسانده قرار دارای بود، در مقطع فعلی با کاهش 198 درصدی، به سود خالص بالغ بر مثبت 71 هزار میلیارد تبدیل شده هست.»
 
محمدی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده و دستاوردهای حاصل شده طی این مدت بیان کرد: «کسب دستاوردهای با اهمیتی هم‌چون کسب حد نصاب جدید در مانده منابع و مصارف (تسهیلات و تعهدات)، بهبود ترکیب منابع، استمرار حذف اضافه برداشت از حساب بانک مرکزی ج.ا.ا، برطرف کردن محدودیت‌ مقداری سمات، اخذ مجوز پذیرش رکن ضمانت اوراق بهادار، تغییر طبقه‌ی نماد بانک دی از تابلوی نارنجی به زرد در بازار فرابورس ایران، کاهش مطالبات از شرکت‌های تابعه و وابسته، درآمد زایی از دارائی‌های غیرمولد، برگزاری مجمع مؤسسین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، واگذاری بیش از 12 درصد سهام خزانه و بهبود کفایت سرمایه از دیگر دستاوردهای بانک در شش ماه اخیر بوده که بنابراین‌ی تلاش مستمر مدیران و همدلی کارکنان بانک به دست آمده هست.»
 
 وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از ادامه روند رو به رشد بانک دی، تصریح کرد: «بهبود شاخص‌های نظارتی، کسب سودآوری پایدار و هم‌چنین کاهش شکاف منابع و مصارف در گِرو پایبندی به استاندارهای مالی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان و جامعه هدف هست، که تمام تلاش کارکنان و تیم مدیریت بانک بر آن هست که محقق شود.»
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه