پشت‌پرده بحران پرداخت خسارات بیمه‌ای / بیمه‌های پایه و بدهکاران بزرگ در لیست سیاه
کد خبر : ۸۱۰۵۶۵
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
-
زمان : ۱۳:۰۵
|
دسته بندی: اقتصاد

پشت‌پرده بحران پرداخت خسارات بیمه‌ای / بیمه‌های پایه و بدهکاران بزرگ در لیست سیاه

بخش قابل‌توجهی از ناترازی صنعت بیمه به بدهی انباشته‌ی سازمان‌های بزرگ و ضعف نظارت بر بیمه‌های پایه بازمی‌گردد.درحالی‌که ضریب خسارت بیمه درمان از 100درصد گذشته،بیمه مرکزی از مجلس خوهست مطالبات را «به‌موقع و کامل» وصول کند تا بحران نقدینگی تگردیدید نشود.

اقتصادیبه گزارشخبرگزاری تسنیم، در نشست مشترک اعضای کمیسیون بهدارای بود و درمان مجلس شورای اسلامی با مدیران ارگردید صنعت بیمه، دلایل بروز ناترازی در پرداخت خسارات بیمه‌ای و چالش‌های بیمه‌های تکمیلی درمان بررسی گردید.انتظار تا 40 روز برای دریافت خسارت بیمه؛ صف بیمه اعصاب مردم را خرد کردحسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهدارای بود و درمان مجلس، در این نشست بیان کرد: بخشی از نارضایتی‌های عمومی از عملکرد صنعت بیمه ناشی از نقص در اجرای قانون برخورداری همه مراکز درمانی از بیمه پایه هست؛ موضوعی که به بیان کرده او باعث گردیده شرکت‌های بیمه در عرضه بیمه‌های تکمیلی با دشواری جدی مواجه شوند.رئیس کمیسیون بهدارای بود و درمان مجلس با بیان چندین از دلایل این نارضایتی‌ها تصریح کرد: ما در مجلس قانونی را به تصویب رسانده‌ایم که به موجب آن تمامی مراکز بهدارای بودی و درمانی کشور باید از بیمه پایه برخوردار باشند اما تخطی چندین از مراکز از این قانون، شرکت‌های بیمه را در مسیر عرضه بیمه‌های تکمیلی با مشکل جدی روبرو کرده هست.طبق اعلام بیمه مرکزی، پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی نیز با ابراز خرسندی از برپایی این نشست مشترک، به تشریح آخرین آمار و مستندات مرتبط با بیمه‌های تکمیلی درمان در کشور پرداخت و افزود: اگر مطالبات صنعت بیمه به موقع و کامل پرداخت شود قطعاً روند پرداخت خسارات بدون هیچ مشکلی انجام خواهد گردید و ضریب رضایتمندی مردم از عملکرد صنعت بیمه افزایش خواهد یافت.رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح تفاوت میان حق بیمه صادره یا حق بیمه ای که نوشته خواهد گردید و حق بیمه ای که وصول می گردد از اعضای کمیسیون بهدارای بود و درمان مجلس خوهست تا الزامات قانونی سازمان‌های بیمه‌گر پایه را با جدیت پیگیری کنند.بر اساس این گزارش معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی هم به ارائه گزارشی از عملکرد صنعت بیمه در حوزه بیمه های تکمیلی پرداخت.حسن رضا عباسیان با ارائه گزارش کمی از شاخصهای مرتبط با بیمه تکمیلی درمان بیان کرد ؛ بر اساس آمار و اطلاعات مستند و متقن صنعت بیمه کشور در این رشته بیمه‌ای دارای زضریب خسارت بالای صد در صد هست .در ادامه این نشست، میثم میرزازاده _ رئیس مرکز فناوری، امنیت اطلاعات و توسعه هوشمند بیمه مرکزی _ با ترسیم مسیر اجرایی پروژه هاب درمان در نهاد ناظر صنعت بیمه از مرحله تکمیل فرایند تا ابلاغ حذف اسناد کاغذی از چرخه رسیدگی آزمایش، تصویر و ویزیت سخن بیان کرد و اظهار دارای بود: به خاطر مشکلات کمی و کیفی موجود در نسخ سرپایی و نیز رفاه حال بیمه‌گردیدگان تکمیلی هم‌اکنون امکان حذف کامل اسناد کاغذی وجود ندارد که البته در صورت تکمیل داده‌های سالم و دقیق اجرای این پروژه دور از دسترس نخواهد قرار دارای بود.بر اساس این گزارش، میرزازاده با برشمردن چالش‌های موجود در مسیر تکمیل نهایی پروژه هاب درمان پیشنهادهایی را برای رفع مسائل موجود ارائه کرد.دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز در این نشست با ارائه آمار دقیق حق بیمه دریافتی و نیز خسارات پرداختی شرکت‌های بیمه، خاطرنشان کرد: همانطور که آمارها گواهی می‌دهد ضریب خسارت بیماری درمانی معمولاً بالای صد در صد هست و به همین دلیل برای شرکت‌های بیمه سود خاصی به همراه ندارد و گاه حتی زیان‌ده محسوب خواهد گردید.محسن پورکیانی از ضعف سازمان‌های بیمه‌گر پایه به عنوان عامل اصلی اختلال در پرداخت به موقع خسارات بیمه‌‌گردیدگان تکمیلی نام برد و از بیمه‌گذاران بزرگ خوهست تا با پرداخت به موقع حق بیمه‌های خود به روند خدمات رسانی کمک کنند.مدیرعامل شرکت بیمه ایران از دیگر سخنرانان این نشست قرار دارای بود ند که افزایش سهم بیمه درمان در پورتفوی شرکت‌های بیمه را یک تهدید جدی دانست و تصریح کرد: پورتفوی بالای 40 درصد مربوط به  بیمه تکمیلی درمان، اقتصاد شرکت‌های بیمه را با بحران روبرو خواهد کرد.علی جباری ، صنعت بیمه را به عنوان آخرین واگن خدمات‌رسانی نظام اقتصادی توصیف کرد و افزود: این صنعت پیرو ارکان دیگر اقتصادی هست و رسالت سرنوشت ساز تأمین امنیت و تضمین اطمینان آحاد جامعه و به خصوص فعالان اقتصادی را بر عهده دارد.در ادامه این نشست اعضای کمیسیون بهدارای بود و درمان مجلس با قدردانی از ابتکار برپایی این نشست مشترک به طرح دیدگاه‌ها، پرسش ها و ابهامات خود پرداختند.کیفیت پرداخت ده درصد عوارض بیمه شخص ثالث و چگونگی دریافت گزارش هزینه‌کرد آن، ضرورت ایجاد شعب بیمه‌ای در نقاط دورافتاده، متناسب‌سازی حق بیمه با خدمات دریافتی بیمه‌گذاران، حضور گسترده‌تر شرکت‌های بیمه در رشته بیمه‌های تکمیلی، نقش صنعت بیمه در مدیریت ریسک، تعادل‌بخشی بین سهم دولت، مردم و صنعت بیمه، تقویت فرهنگ‌سازی و نیز تعامل تنگاتنگ با خانه ملت از مهم‌ترین محورهایی قرار دارای بود که در نشست یاد گردیده از سوی نمایندگان مجلس، مطرح و در خصوص آن بحث و تبادل نظر به عمل آمد.بیان کردنی هست‌ در این نشست رئیس کمیسیون بهدارای بود و درمان مجلس، دبیر و سایر اعضای این کمیسیون و نیز متولیان صنعت بیمه حضور دارای بودند و قرار هست ظرف چهل و پنج روز آینده، کمیته‌ای ویژه نتایج نشست یادگردیده را بررسی و راهکارهای کارشناسی خود را ارائه دهد.انتهای پیام/
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه