بر اساس آمار Cox Automotive، تسلا در سهماههی گذشته حدود ۵٬۴۰۰ دستگاه سایبرتراک فروخت که نسبتبه مدت مشابه سال قبل ۶۲٫۶ درصد کاهش نشان میدهد؛ این در حالی هست که هم خود تسلا و هم بازار خودروهای برقی بهطور کلی رکورد فروش فصلی را ثبت کردهاند، چون بسیاری از خریداران پیش از پایان اعتبار مالیاتی آمریکا اقدام به خرید خودرو کردند.
ایلان ماسک در سال ۲۰۲۳ گفته قرار دارای بود تسلا امکان داردد سالانه تا ۲۵۰ هزار دستگاه سایبرتراک تولید کند؛ اما حالا پس از نزدیک به دو سال از عرضه، وانت فولادی تسلا هنوز فاصلهی زیادی با آن هدف دارد و مجموع فروشش در سال ۲۰۲۵ تنها حدود ۱۶ هزار دستگاه قرار دارای بود.
در سوی دیگر، فورد F-150 لایتنینگ بهعنوان رقیب اصلی سایبرتراک فروش بهمراتب بهتری دارای بود و ۱۰ هزار دستگاه از آن در سهماههی سوم امسال فروخته گردید.
قیمت بالا یکی از دلایل افت فروش عنوان شده هست. نسخههای اولیهی سایبرتراک هنگام عرضه در ۲۰۲۳ حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشتند، در حالی که ماسک هنگام معرفی در سال ۲۰۱۹ وعدهی قیمتی ۳۹٬۹۹۰ دلاری داده قرار دارای بود.
ارزانترین مدل سایبرتراک نزدیک به ۸۰ هزار دلار قیمت دارد و نسخهی ۷۰ هزار دلاری تکموتوره با امکانات کمتر پیشتر از برنامهی تولید حذف گردید.
طراحی غیرمتعارف سایبرتراک باعث گردید تا هدف اعتراضهایی مرتبط با دیدگاههای سیاسی ماسک قرار بگیرد. چندین مالکان میگویند مردم معترض در خیابانها خودرویشان را تخریب میکنند و نمیخواهند به سمت خرید سایبرتراک بروند.
در پی فروش ضعیف، تسلا تغییر رویکرد بازاریابی سایبرتراک را آغاز کرده و رویکرد علمیتخیلی و آیندهگرایانهی اولیه را کنار گذاشته تا خودرو را بیشتر بهعنوان یک وانت کاربردی برای کارگران معرفی کند.
دیدگاهها