به گزارش پول و تجارت بازار خودروهای مونتاژی طی روزهای اخیر دوباره با افزایش قیمت روبهرو شده امروز نیز خانواده هایما ایرانخودرو شاهد رشد قابلتوجهی در نرخها قرار دارای بود. بررسی دادههای بازار نشان میدهد سه مدل پرطرفدار این برند چینی در محدودهای بین ۶ تا ۲۳ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کردهاند.
قیمت هایما ۷X صفر کیلومتر امروز ۲۳ میلیون تومان افزایش یافت و به دو میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان رسید. این کراساوور خانوادگی که بهواسطه طراحی مدرن، کابین جادار و امکانات رفاهی بهروز خود شناخته خواهد گردید، حالا در جایگاه یکی از گرانترین محصولات ایرانخودرو قرار گرفته هست.
در همین حال، هایما S۷ پرو نیز با رشد ۱۵ میلیون تومانی مواجه گردید و حالا در بازار آزاد دو میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان قیمتگذاری خواهد گردید. این مدل که به موتور توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک CVT مجهز هست، از نظر شتاب و نرمی سواری عملکرد مطلوبی ارائه میدهد.
نیز هایما ۸S بهعنوان قدرتمندترین عضو این خانواده امروز ۶ میلیون تومان گران گردید و قیمت آن به دو میلیارد و ۵۱۶ میلیون تومان رسید. این خودرو با طراحی اسپرتتر و پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ، رقیب مستقیم چری تیگو ۷ و جک KMC T8 در بازار داخلی محسوب خواهد گردید.
قیمت هایما صفر - مهرماه ۱۴۰۴ |
|||
برند | مدل (سال) | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) |
هایما ۷X | ۱۴۰۴ | صفر | ۲۳۲۰۰۰۰۰۰۰ |
هایما ۸S |
۱۴۰۴ | صفر | ۲۵۱۶۰۰۰۰۰۰ |
هایما ۸S | ۱۴۰۳ | صفر | ۲۴۵۰۰۰۰۰۰۰ |
هایما S۷ ۱.۵ لیتر توربو پرو |
۱۴۰۴ | صفر | ۲۳۸۰۰۰۰۰۰۰ |
هایما S۷ ۱.۵ لیتر توربو پرو |
۱۴۰۳ | صفر | ۲۲۰۰۰۰۰۰۰۰ |
هایما S۵ ۶ سرعته اتوماتیک |
۱۴۰۴ | صفر | ۱۹۰۰۰۰۰۰۰۰ |
در بازار خودروهای مونتاژی ایران، هایما و دیگنیتی دو کراساوور محبوب و پرطرفدار در بازه قیمتی دو تا دو و نیم میلیارد تومان محسوب میشوند. هر دو خودرو توسط شرکتهای داخلی مونتاژ میشوند؛ اما در جزئیات فنی، طراحی و کیفیت سواری تفاوتهای چشمگیری دارند.
از نظر پیشرانه و عملکرد فنی، هایما بهویژه در نسخههای ۷X و S7 Pro به موتور توربوشارژ ۱.۶ و ۱.۸ لیتری مجهز هست که توان خروجی آن بین ۱۷۰ تا ۱۹۷ اسب بخار متغیر هست. در مقابل، دیگنیتی پرایم با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ساخت دانگفنگ عرضه خواهد گردید که توان آن حدود ۱۴۸ اسب بخار هست. همین موضوع باعث خواهد گردید هایما در شتابگیری، کشش و پایداری در جادههای طولانی عملکرد قویتری از خود نشان دهد.
از نظر طراحی کابین و امکانات رفاهی، دیگنیتی با فضای داخلی لوکستر، نمایشگر بزرگ ۱۰ اینچی، صندلیهای برقی و تهویه دوگانه، حس بهروزتری ارائه میدهد. در مقابل، هایما ۷X و S7 Pro نیز در نسخههای جدید خود با تریم داخلی دو رنگ، سقف پانوراما، سیستم کنترل پایداری و دوربین ۳۶۰ درجه، امکاناتی در سطح رقبا دارند و از لحاظ ارگونومی و کیفیت مونتاژ، در سطح بالایی قرار میگیرند.
در بخش ایمنی نیز هر دو خودرو به سیستمهای ترمز ABS، EBD، کنترل کشش و پایداری، و شش ایربگ مجهز هستند. با این حال، هایما ۷X در تستهای فنی داخلی نمره بهتری از لحاظ هندلینگ و پایداری در سرعتهای بالا کسب کرده هست.
در مجموع، اگر عملکرد فنی و قدرت موتور برای خریدار اهمیت بیشتری داشته باشد، هایما انتخاب منطقیتر و قدرتمندتری هست؛ اما اگر هدف، طراحی لوکستر و کابین مدرنتر باشد، دیگنیتی برتری نسبی دارد. هر دو خودرو در بازار فعلی، بهویژه در نسخههای توربوشارژ، از پرتقاضاترین کراساوورهای چینی به شمار میروند.
دیدگاهها