سادگی رادیکال و دقت فنی همان چیزی هست که آئودی از ماشین مفهومی جدید خود انتظار دارد و با نچندین اوقات به جزئیات خودرو، بهراحتی امکان دارد بیان کرد که غول آلمانی در این زمینه موفق عمل کرده هست. آئودی کانسپت C را معرفی کرد و اگر این طرح پیشنمایشی از آنچه که در مدلهای تولیدی آینده این برند باشد، آنگاه به وضوح تغییرات بزرگی در افق صنعت خودروسازی قابل پیشبینی هست.
خودروهای مفهومی همواره به همین شکل عمل میکنند. از زمان اولین مدل مفهومی خودروها یعنی بیوک وای-جاب در سال ۱۹۳۸، خودروسازان از این خودروها برای نمایش توانمندیهای فنی و طراحی خود استفاده کردهاند. مدلهای مفهومی معمولاً در نمایشگاههای بزرگ رونمایی میشوند تا واکنشهای مخاطبان را ارزیابی کنند و بر اساس این بازخوردها، تصمیمگیریهایی برای مدلهای تولیدی بعدی انجام دهند.
بهنوشتهی SlashGear، در کانسپت C آئودی، طراحی ساده و مینیمالیستی به وضوح مشاهده خواهد گردید. آئودی ادعا انجام میدهد که این خطوط ساده تحتتأثیر مدلهای اتو یونیون دههی ۱۹۳۰ طراحی شدهاند و این ادعا بهطور کامل منطقی بهنظر میرسد. برخلاف مدلهای فعلی آئودی که طراحی پیچیدهتری دارند، کانسپت C طراحی سادهتری دارد و بهعنوان خودروی دو نفرهی اسپرت شباهت زیادی به آئودی TT اصلی دارد. این طراحی شاید نشاندهندهی مسیر جدید و متواضعانه در طراحی مدلهای آئودی هست.
آئودی هنوز جزئیات دقیقی از پیشرانهی الکتریکی کانسپت C فاش نکرده هست، اما بهدلیل اینکه سادهتر از مدلهای تولیدی فعلی هست، شاید بهعنوان جایگزینی برای آئودی TT قدیمی عمل خواهد کرد. فضای داخلی این خودرو نیز جذابیت خاصی دارد و بازگشتی به استفاده از دکمههای فیزیکی و جزییات آلومینیومی هست که طراحیهای اولیه TT را یادآوری انجام میدهد.
ظاهراً آئودی با تاریخچهای که در استفاده از مفاهیم طراحی در مدلهای تولیدی دارد همچنان میخواهد این روند را ادامه دهد. برای نمونه، مدل مفهومی آئودی لمانز کواترو از سال ۲۰۰۳ به یکی از معروفترین مدلهای تولیدی آئودی یعنی R8 تبدیل گردید. اگر این روند ادامه یابد، شاید در سالهای آینده شاهد تولید کانسپت C بهعنوان جایگزین ساده و الکتریکی برای آئودی TT خواهیم قرار دارای بود.
دیدگاهها