از برنامه‌ریزی «قشم ایر» برای افزایش هواپیماهای فعال به ۱۵ فروند تا انجام پروازهای خارجی در جریان جنگ ایران و اسرائیل
کد خبر : ۸۱۱۲۱۵
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
-
زمان : ۱۲:۴۶
|
دسته بندی: اسلایدر

از برنامه‌ریزی «قشم ایر» برای افزایش هواپیماهای فعال به ۱۵ فروند تا انجام پروازهای خارجی در جریان جنگ ایران و اسرائیل

پول و تجارت: سیامند عبداله زاده، مدیرعامل قشم‌ایر به تشریح اقدامات این ایرلاین در ایام جنگ 12 روزه پرداخت.

به گزارش پول و تجارت، سیامند عبداله زاده، مدیرعامل قشم‌ایر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه اول سال این شرکت بیان کرد: اگر بخواهم موضوعات را تفکیک کنم، سه حوزه اصلی عملیات داشته‌ایم. پس از افزایش ناوگان، اکنون حدود ۹ تا ۱۰ فروند هواپیما داریم که در چرخه چک‌های دوره‌ای قرار دارند؛ از چک‌های روزانه و ماهیانه گرفته تا چک‌های نیم‌ساله، سالانه و دوساله.

برنامه ریزی برای افزایش هواپیماهای فعال قشم ایر به 15 فروند

وی بیان کرد: این چک‌ها نشانه فعال بودن ناوگان هستند. هم‌اکنون ۹ هواپیمای فعال داریم و دهمی نیز در حال اضافه شدن هست. برنامه‌ریزی و تعمیرات سنگین آن انجام شده و در آینده نزدیک وارد چرخه پروازی خواهد گردید. هدف ما این هست که در برنامه پروازی آینده، تعداد هواپیماهای فعال را به ۱۵ فروند برسانیم.

عبداله‌زاده ادامه داد: در ایام نوروز نیز عملیات پروازی گسترده‌ای داشتیم. خوشبختانه همه پروازها طبق آخرین استانداردها انجام گردید و مجموعه ما سربلند از این دوره بیرون آمد.

00

قشم ایر در جریان جنگ 12 روزه

او افزود: در جریان جنگ ۱۲ روزه اخیر، اتفاقات ناگهانی زیادی رخ داد. ما جزو نخستین شرکت‌هایی بودیم که جابه‌جایی هواپیماها را آغاز کردیم. در آن زمان ۸ فروند هواپیما فعال داشتیم که ۴ فروند در فرودگاه مهرآباد جابه‌جا گردید، ۳ فروند از فرودگاه حضرت امام و یک فروند از امام خمینی (ره) منتقل شدند. یک هواپیما نیز در خارج از کشور قرار دارای بود که با هماهنگی کامل، در کمتر از یک ساعت تمامی اقدامات لازم برای بازگشتش انجام گردید.

وی نیز ادامه داد: تیمی متشکل از حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر از نیروهای پروازی و عملیاتی، در کمتر از یک ساعت هواپیماها را از تهران به نقاط امن در حاشیه شهر منتقل کردند تا از نظر ایمنی در وضعیت مناسبی باشند. پس از آن، در کمتر از ۴۸ ساعت، عملیات پروازی را از تهران به مشهد منتقل کردیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم‌ایر بیان کرد: در شرایطی که پرواز از تهران ممکن نبود، مشهد به پایگاه اصلی ما تبدیل گردید. از آنجا پروازهای خارجی را برای بازگرداندن مسافران ایرانی از سه مسیر استانبول، دبی و نجف انجام دادیم. در کنار آن، پروازهای داخلی نیز برقرار قرار دارای بود؛ شامل پرواز به ایلام، چابهار و زاهدان. با وجود محدودیت‌ها، توانستیم پروازهای شرق کشور را نیز به مقداری حفظ کنیم. انجام این انتقال در کمتر از ۴۸ ساعت، در آن شرایط بحرانی، واقعاً کار بزرگی قرار دارای بود.

او ادامه داد: پس از پایان جنگ و بازگشت شرایط عادی، وارد مرحله سوم عملیات شدیم؛ یعنی پروازهای اربعین. در سال‌های گذشته این عملیات طی دو تا سه هفته انجام می‌گردید، اما امسال به بازه‌ای حدود ۷ تا ۱۰ روز محدود گردید. در این مدت کوتاه، بیشترین بهره‌برداری ممکن از ناوگان فعال خود را داشتیم.

عبداله‌زاده نیز بیان کرد: برای بهینه‌سازی عملیات، پروازها را به‌صورت منطقه‌ای تقسیم کردیم؛ یعنی ارتباط بین شرق و غرب کشور برقرار گردید. برای نمونه، از مشهد به ایلام، سنندج و کرمانشاه، و از زاهدان به کرمان و سایر نقاط غربی پرواز داشتیم. نیز برای مسیرهای تهران به نجف و بغداد، برنامه‌ای طراحی کردیم تا با استفاده از هواپیماهای هم‌پیکر، حجم بالایی از زائران اربعین را جابه‌جا کنیم.

این خبر درحال تکمیل هست..

 

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه