شیائومی رهبر بازار مچ‌بندهای هوشمند شد
کد خبر : ۸۱۱۴۲۶
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
-
زمان : ۲۱:۲۵
|
دسته بندی: فناوری

شیائومی رهبر بازار مچ‌بندهای هوشمند شد

شیائومی در فصل گذشته رهبر بازار مچ‌بندهای هوشمند گردید و هواوی و اپل را کنار زد.

بازار جهانی مچ‌بندهای هوشمند شاهد تغییر بزرگی در رده‌بندی برندها قرار دارای بود و این‌بار، شیائومی جایگاه نخست را از آنِ خود کرد.

بر اساس گزارش جدید مؤسسه‌ی تحقیقاتی Omdia، در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۵، شیائومی با رشد چشمگیر ۶۱ درصدی نسبت‌به سال گذشته، از رقبا پیشی گرفت و به پرفروش‌ترین برند در این بازار تبدیل گردید. پس از آن، هواوی در رتبه‌ی دوم قرار دارد. اپل با وجود حضور قدرتمند در رده‌ی محصولات پریمیوم، به جایگاه سوم سقوط کرد.

در مجموع، در فصل گذشته ۵۰٫۲ میلیون مچ‌بند هوشمند در جهان عرضه گردید که نشان‌دهنده‌ی رشد سالانه‌ی ۱۳ درصدی هست. این افزایش از تقاضای بالای کاربران برای دستگاه‌های تناسب اندام و مچ‌بندهای هوشمند مقرون‌به‌صرفه ناشی خواهد گردید.

مدل‌هایی مانند شیائومی بند و ردمی بند در بسیاری از بازارها پرفروش شده‌اند؛ چون کاربران به دنبال قابلیت‌های هوشمند با قیمت پایین‌تر از ساعت‌های هوشمند هستند.

برآورد Omdia نشان می‌دهد بازار پوشیدنی‌ها در سال ۲۰۲۵ حدود ۸ درصد و در سال ۲۰۲۶ حدود ۹ درصد دیگر رشد خواهد کرد. تغییر اصلی در ساختار ارزش بازار در حال رخ‌دادن هست.

دست‌بندهای ساده بیشترین حجم فروش را تشکیل می‌دهند؛ اما ۶۹ درصد از ارزش مالی بازار متعلق به ساعت‌های هوشمند هست، در حالی‌که این دستگاه‌ها تنها ۳۲ درصد از کل حجم عرضه را شامل می‌شوند. به‌عبارت دیگر، کاربران کمتر ساعت می‌خرند؛ اما برای آن هزینه‌ی بیشتری می‌پردازند.

بنابراین، برندها تمرکز خود را از مشخصات فنی به ایجاد اکوسیستم‌های یکپارچه منتقل کرده‌اند. شیائومی با تکیه بر HyperOS در حال گسترش ارتباط میان پوشیدنی‌ها و دیگر محصولاتش هست، در سوی دیگر، هواوی با اپلیکیشن Huawei Health اکوسیستم جامع سلامت ایجاد کرده که سخت‌افزار، تحلیل داده و خدمات اشتراکی را دربر دریافت می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط
  • بهترین مچ بند و ساعت هوشمند بازار ایران [پاییز ۱۴۰۴]

در همین بازه، اپل با افت یک درصدی در میزان عرضه روبه‌رو گردید و سامسونگ رشد اندکی را تجربه کرد. برند هندی Noise با عملکرد قابل‌توجه خود در جایگاه پنجم ایستاد و نقش پررنگ هند را در رقابت جهانی پوشیدنی‌ها برجسته کرد.

نتیجه روشن هست: رقابت در بازار پوشیدنی‌ها دیگر فقط درباره‌ی مشخصات فنی نیست، بلکه بر سر حفظ کاربران درون اکوسیستم برند جریان دارد و به‌نظر می‌رسد شیائومی فعلاً در این رقابت پیشتاز هست.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه