نسل جدید جیپ گرند واگنیر با تغییرات گستردهای همراه هست. پس از آنکه احیای مدلهای واگنیر و گرند واگنیر با موفقیت همراه نشد، جیپ تصمیم گرفت در مدل ۲۰۲۶ مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد: حذف نام واگنیر، کاهش چشمگیر قیمت و افزودن نسخهای برقی با موتور بنزینی در نقش ژنراتور.
مدل قبلی گرند واگنیر با قیمت پایهی ۸۷ هزار دلار عرضه میشد و در نسخهی Series III Obsidian به بیش از ۱۱۴ هزار دلار میرسید؛ اما نسخهی جدید با کاهش قیمت شدید و رسیدن به ۶۴٬۷۴۰ دلار در (تیپ پایه) و ۹۸٬۹۸۵ دلار (در گرانترین تیپ)، محدودهی قیمتی مدل قدیمی واگنیر خواهد گردید. جیپ نیز ساختار نسخههای Series I و II و III را کنار گذاشته و به استفاده از نامگذاریهای آشناتر برمیگردد.
موتور پایه همچنان همان پیشرانهی ۶ سیلندر خطی ۳٫۰ لیتری تویین توربو هست که ۴۲۰ اسببخار قدرت و ۶۳۴ نیوتنمتر گشتاور تولید انجام میدهد؛ اما مهمترین تغییر، نسخهی REEV هست که در ادامهی سال عرضه خواهد گردید. این سیستم از باتری ۹۲ کیلوواتساعتی بهره میبرد که با موتور ۶ سیلندر ۳٫۶ لیتری شارژ خواهد گردید و مجموع بردی بیش از ۵۰۰ مایل (حدود ۸۰۰ کیلومتر) ارائه میدهد.
عملکرد نسخهی REEV هم قابلتوجه هست: ۶۴۷ اسببخار قدرت و ۸۴۰ نیوتنمتر گشتاور؛ یعنی در حد و اندازهی کادیلاک اسکالید V. شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل به کمتر از پنج ثانیه میرسد. هنوز قیمت یا زمان دقیق عرضهی REEV مشخص نیست.
در نمای ظاهری، گرند واگنیر جدید با دماغهی بازطراحیشده و جلوپنجرهی چراغدار با الهام از مدل تمامبرقی Wagoneer S عرضه خواهد گردید. نشان Jeep در جلو قرار گرفته؛ تغییری که نتیجهی کنار گذاشتن برنامهی پیشین شرکت برای تبدیل واگنیر به یک زیربرند مستقل هست.
در نمای بیرونی، رنگهای جدید، طرحهای متنوع رینگ و حذف کامل تزئینات کرومی به چشم میخورد. در کابین طراحی کلی دستنخورده مانده؛ اما تودوزی با رنگ جدید و نمایشگر هدآپ بزرگتر اضافه شده هست.
دیدگاهها