تصادف و آتشسوزی شیائومی SU7 اولترا در چین و مرگ رانندهاش همچنان محور خبرها هست. گفته خواهد گردید راننده در زمان حادثه تحتتأثیر الکل قرار دارای بود. این اتفاق بحثهایی دربارهی ایمنی خودروهای برقی و سیستمهای دسترسی اضطراری در شرایط بحرانی ایجاد کرد.
پس از حادثه، یو چنگدونگ، مدیرعامل بخش محصولات مصرفی هواوی، در شبکههای اجتماعی به ویدیویی از خودرو آیتو M8 اشاره کرد که در آن سیستم ماژول بازگشایی اضطراری در تصادف (CPM) و قفل چهارلایهی درها در خودروهای مجهز به سیستم HarmonyOS را معرفی کرده قرار دارای بود.
چنگدونگ توضیح میدهد که در خودروهای معمولی، قفل درها ممکن هست در تصادفهای شدید از کار بیفتد، چون بخشهایی مانند دریافتکنندهی سیگنال تصادف، منبع تغذیه یا کنترلدرایو امکان داردند آسیب ببینند. ماژول CPM با تکرار بخشهای حیاتی سیستم و قراردادن آنها در نواحی محافظتشده، احتمال ازکارافتادن سیستم را کاهش میدهد.
مقام مسئول هواوی به ساختار محافظ باتری و استانداردهای ایمنی پلتفرم Whale Battery هواوی اشاره کرد و بیان کرد این ویژگیها همراه با سیستم قفل تکرارشونده، رویکردی یکپارچه برای ایمنی سرنشینان ایجاد میکنند.
اظهارات هواوی واکنشی مستقیم به سانحهی خودرو شیائومی نبود؛ اما تأکید شرکت بر ویژگیهای فنی خودروهای مجهزبه HarmonyOS، نشان میدهد که چگونه تلاش انجام میدهد احتمال آسیب در تصادفها را کاهش دهد.
دیدگاهها